Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

حسن بیگی به حضور سفیر انگلیس در تجمع شب گذشته تهران اشاره کرد و گفت: اقدام سفیر انگلیس قوانین بین المللی را زیر پا گذاشت و تحقیقات نشان می دهد این سفیر جهت فرماندهی برخی از عناصر وارد شد و احمقانه ترین کار را انجام داد.


به گزارش تیتر آزاد، حسن بیگی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ضمن محکوم کردن حضور سفیر انگلیس در تجمع شب گذشته تهران، اظهار داشت: حرکتی که سفیر انگلیس انجام داد بسیار ناگوار بود و به نوعی بد اخلافی سیاسی محسوب می شود. این اقدام بسیار مضحک و در عین حال همه قوانین بین المللی را زیر پا گذاشت.

وی تصریح کرد: شاهد هستیم روباه پیر در شرایط بسیار سختی به سر می برد؛ هم مردم انگلیس به دنبال این هستند که کشورشان از اتحادیه اروپا خارج شود -که اگر این اتفاق بیافتد به عنوان یک کشور کوچک در سطح بین المللی دیگر نمی تواند اظهار وجود کند- و هم از ناحیه آمریکایی ها تحت فشار است که از اتحادیه اروپا خارج شود.

حرکت سفیر انگلیس هم مضحک و هم خارج از قوانین بین المللی بود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به این که دو منطقه اسکاتلند و ایرلند در حال فروپاشی است گفت: این دو منطقه همواره انگلیس را تحت فشار قرار داده اند و از سوی دیگر پس از شهادت سردار سلیمانی حضور چند میلیونی مردم باعث شد تا هم انگلیسی ها و آمریکایی ها و هم دیگر کشورهای وابسته مثل رژیم صهیونیستی از خود بی خود شده و در آن ها سر در گمی موج بزند.

حسن بیگی خاطر نشان کرد: وقتی سربازان انگلیسی حاضر نمی شوند در جمع مردم حضور پیدا کنند و مراسم را پوشش دهند، مجبور می شوند خودشان دست به چنین خطای بزرگی بزنند و چنین حرکت احمقانه و مضحکی انجام دهند.

وی اقدام سفیر انگلیسی را بسیار بسیار خطرناک دانست و گفت: اقدام سفیر انگلیس قوانین بین المللی را زیر پا گذاشت و تحقیقات نشان می دهد این سفیر جهت فرماندهی برخی از عناصر وارد شد و احمقانه ترین کار را انجام داد.

طی مراحل قانونی باید اخراج سفیر انگلیس پیگیری شود

نماینده مردم دامغان در مجلس با تاکید بر این که اقدام سفیر انگلیس به دنیا هم ثابت کرد که سفرای انگلیس خودشان بزرگ ترین جاسوس بین المللی هستند، گفت: این ها خودشان وارد عمل می شوند و همواره درصدد ایجاد ناهنجاری های مدنی، حرمت شکنی و همچنین قانون شکنی در کشور ها هستند و بر همین اساس  وزارت خارجه باید از دست این ها شکایت کند.

حسن بیگی در خصوص آزادی سفیر انگلیس پس از بازداشت، تصریح کرد: وزارت خارجه بر اساس تعهدی که از این سفیر گرفت وی را مرخص کرد و در حقیقت روال قانونی این است، یعنی اگر یکی از سفرای ما را در هر کشوی به هر دلیلی بگیرند نمی توانند او را بازداشت کنند و به محض این که شناسایی شد می توان از مجاری قانون و سازمان ملل شکایت حقوقی انجام داد. می شود به عنوان یک جاسوس سفیر انگلیس را مورد محاکمه قرار داد که البته سفرا یک سلسله مصونیت هایی دارند اما یکی از راه هایی که وزارت خارجه می تواند انجام دهد اخراج است.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا وزارت خارجه سفیر انگلیس را اخراج می کند؟" گفت: طی مراحل قانونی باید اخراج سفیر انگلیس پیگیری شود؛ ما هم از طریق کمیسیون امنیت ملی این خواسته را از وزارت خارجه داشتیم که سفیر انگلیس را به سرعت به عنوان جاسوس شناسایی، معرفی و بعد هم از ایران اخرج کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی ابراز کرد: باید حتماً وزارت خارجه از این اقدام انگلیسی ها شکایت کند. سفرایی که وارد میدان می شوند  امکان دارد توسط منافقین در کشورهای دیگر کشته شوند که در این حالت خونشان به گردن خودشان است زیرا سفرا به هر نقطه ای که می خواهند بروند باید به وزارت خارجه اطلاع دهند تا وزارت خارجه، وزارت اطلاعات و نیروهای مسلح برای حفظ جان آن افراد اقدامات لازم را انجام دهند.

حسن بیگی در پایان گفت: این اقدام نشان داد که انگلیسی ها خیلی حقیر، فقر، ضعیف و ذلیل شده اند و جزو کشورهایی هستند که نمی توانند خودشان را اراده کنند.

انتهای پیام/