Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

برخی حامیان برجام با شروع مذاکرات وین مشغول تکرار وعده هایی هستند که پیش از این رئیس جمهور و دولتی ها، از تحقق آنها خبر داده و آنرا به عنوان یک امتیاز انتخاباتی در سال های قبل مورد استفاده قرار داده بودند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همزمان مذاکرات وین که با عنوان مذاکرات احیای برجام میان ایران و کشورهای 4+1 در جریان است، برخی چهره های حامی دولت تلاش خود را برای بزرگنمایی دستاوردهای ناچیز احتمالی در این مذاکرات، آغاز کرده اند.

در این بین با وجود تاکید صریح طرف های غربی و به ویژه مقامات وزارت خارجه آمریکا و عدم پذیرش برداشتن یکجای تحریم ها، برخی شخصیت های دولتی و حامیان آنها، شدیدا در حال بزرگنمایی پیرامون مذاکرات وین هستند.

حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده پیشین مجلس و از چهره های نزدیک به دولت، در مصاحبه ای با خبرگزاری دولتی ایسنا، با اشاره به مذاکرات وین، تصریح کرد: «اگر روند مذاکرات و چشم انداز آن به سمت رفع تحریم ها و شکست سد تحریم ها باشد می توان به تفاهم اولیه رسید و در یک زمان مشخص درباره جزییات بحث کرد. »

وی ادامه داد: «معتقدم اگر ساختار تحریم بشکند و به یک باره شرایط بعد از اجرای برجام در سال ۱۳۹۴ ایجاد شود، گشایش بزرگ اقتصادی، روابط خارجی و منطقه ای ایران شکل می گیرد که اثرات زیادی در کشور و نیز سطح منطقه خواهد داشت.»

این اظهارات فلاحت پیشه در حالی که رئیس جمهور و چهره های دولتی در روزهای اجرای برجام، بارها تاکید کرده بودند که دیوار و ساختار تحریم های غرب علیه ایران فروریخته است.

در کنار این تاکیدات، رسانه های نزدیک به دولت و اصلاح طلب، با تیترهای نظیر «پایان تحریم ها»، «صبح بدون تحریم» و ... به استقبال اجرای برجام رفتند.

در عین حال حسن روحانی، رئیس جمهور در سال 96 و در جریان سفر انتخاباتی به اصفهان، در جمع هوادران خود درباره شکسته شدن دیوار تحریم ها، اظهارنظر متفاوتی کرده بود.

ریاست جمهوری با بیان اینکه ما دیوارها را خراب کردیم و به جای آن پل ساختیم، گفت: «تحریم ها بین ایران و جهان فاصله انداخته بود و با خراب کردن این دیوار بین ایران و جهان پل ایجاد شد.»

البته این اولین بار نیست که دولت و چهره های حامی برجام با فراموشی برخی وعده ها و اظهارنظرهای خود، وعده های پیشین را مجددا تکرار و تلاش می کنند به عنوان یک دستاورد جدید به جامعه ارائه دهند.

طی چند روز گذشته نیز اظهار نظر رئیس جمهور مبنی بر وعده شکستن تحریم ها در 100 روز آینده، مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت و برخی با بازخوانی، اظهارات رئیس جمهور در دوران برجام که تاکید کرده بود، همه تحریم ها، در روز اجرای برجام بالمره (یکجا) لغو خواهد شد، شدیدا از این وعده درمانی دولت انتقاد کردند.

انتهای پیام/