Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با دریابان «سیف بن ناصر الحربی» فرمانده نیروی دریایی سلطنت عمان گفت: به طور قطع حضور بیگانگان در منطقه تاثیری جز ناامنی ندارد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با دریابان «سیف بن ناصر الحربی» فرمانده نیروی دریایی سلطنت عمان، با اشاره به اهمیت روابط نظامی دو کشور اظهار داشت: ایران و عمان از دیرباز دارای روابط نظامی مطلوب بوده‌اند و امروز نیز این روابط در ابعاد مختلف در حال گسترش است.

سرلشکر باقری با اشاره به روابط سیاسی دو کشور گفت: به حمدالله سیاست‌های کشور عمان متعادل است و امروز هماهنگی لازم در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی بین دو کشور وجود دارد. در مسائل مربوط به امنیت منطقه و سایر موارد، سیاست‌های دو کشور هماهنگ و همسو است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تنگه هرمز و دریایی عمان به عنوان منطقه مشترک برای هر دو کشور دارای اهمیت حیاتی است و یکی از زمینه‌های همکاری نزدیک دو کشور محسوب می‌شود و امروز ناوگان‌های ما در سواحل دو کشور رفت و آمد دارند و ما از نیز از میزبانی شما نسبت به شناورهای نیروی دریایی ایران در بنادر عمان قدردانی می‌کنیم.

سرلشکر باقری تصریح کرد: حدود ۱۶ سال است که روابط بین نیروهای مسلح دو کشور در قالب ارتباط مشترک ادامه دارد و به طور منظم جلسات و رفت و آمد ها برقرار است و ثبات نظامی دو کشور حکایت از نزدیکی علایق دو کشور است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه روابط با کشورهای همسایه گام بر می‌دارد و به همین جهت ما در حوزه روابط دو کشور به ویژه روابط میان نیروهای مسلح دو کشور هیچ‌گونه محدودیتی را قائل نیستیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کمیته‌های سه گانه ای که در جهت کارگروه روابط دو کشور فعالیت می‌کنند امروز وضعیت مطلوبی دارند و در ماه‌های اخیر دو اجلاس در تهران و یک نشست در کشور عمان برگزار کرده‌اند و این روابط می‌تواند روز به روز توسعه بیشتری پیدا کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی از ظرفیت‌های عمده‌ای برخوردار است که خصوصاً در حوزه صنعت دفاعی و روابط نظامی هیچ‌گونه محدودیتی برای ارتباط وجود ندارد و تمام امکاناتی که در نمایشگاه ورازت دفاع مشاهده کردید می‌تواند در اختیار شما قرار گیرد.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: دو کشور در حوزه مقابله با تروریسم و دریانوردی از تجربیات ارزشمندی برخوردار هستند و می‌توانند با تبادل تجربه زمینه ارتقای توان رزمی و دریایی را ایجاد کنند و ما از توسعه روابط در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کنیم.

نیروی دریایی ارتش ما سال هاست که با اعزام ناوگروه‌هایی برای برقراری امنیت در شمال و غرب اقیانوس هند و دریایی سرخ تلاش می‌کنند و تجربیات خوبی کسب کرده‌اند؛ در چابهار یک مرکز امنیت دریایی را در حال تأسیس داریم و از حضور شما در این مرکز و همچنین برگزاری رزمایش‌های مشترک نیز استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به حضور بیگانگان در منطقه گفت: به طور قطع حضور بیگانگان در منطقه مشترک دو کشور تأثیری جز ناامنی ندارد و قطعاً گسترش روابط نظامی ایرن و عمان در امنیت بخشی منطقه به نفع ملت‌های منطقه به ویژه مردم دو کشور است.

انتهای پیام/