Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش هدف رزمایش امنیت و اقتدار ۹۶ نداجا را ابلاغ پیام صلح و دوستی در حوزه دریای خزر با داشتن اقتدار و توانمندی در زمینه حفظ و حراست از منافع ایران دانست.

به گزارش تیترآزاد ، ناخدا یکم احمدرضا باقری فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اهداف رزمایش امنیت و اقتدار ۹۶ نداجا در دریای خزر گفت: رزمایش اقتدار و امنیت ۹۶ در منطقه مسئولیت ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) در دریای خزر از تاریخ یازدهم تیرماه به مدت پنج روز آغاز شده و به طور کلی شامل پنج مرحله است.

وی ادامه داد: مرحله اول این رزمایش نیمه دوم فروردین ماه ۱۳۹۶ اجرا شده بود که بحث طرح ریزی عملیات را داشتیم و عملا از دیروز مرحله دوم عملیات با اجرای جلسه توجیهی و همچنین نشست خبری و سریال هایی که بایست در قسمت های ساحلی در بحث تجهیزات و همچنین آمادگی نیروها انجام می گرفت، اجرا شد. مرحله سوم رزمایش از امروز آغاز شده و شامل بازی جنگ است که در آن یگان های شرکت کننده در رزمایش به دو دسته دشمن فرضی و نیروهای خودی تقسیم شده و تاکتیک های آفند و پدافند در ارتباط با بحث یک عملیات واقعی اجرا خواهند کرد.

ناخدا باقری درخصوص مرحله چهارم رزمایش اقتدار و امنیت ۹۶ اظهار داشت: مرحله چهارم رزمایش از پس فردا آغاز خواهد شد. که در آن تمرینات مشترک میان یگان های پروازی، شناور و عملیاتی در ساحل و دریا و همچنین یگان های پشتیبانی کننده با حضور یگان های پروازی نهاجا و همچنین حضور نیروها از قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش حضور خواهند داشت. این مرحله از رزمایش در روز پنجم با اجرای نمایش قدرت و سریال رژه به اتمام می رسد. مرحله پنجم ارزیابی رزمایش در تیرماه انجام خواهد شد.

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) درخصوص تجهیزات به کار گرفته شده در این رزمایش اظهار داشت: در این رزمایش از تجهیزات موجود که ظرف یکسال گذشته به ناوگان شمال ملحق شده است استفاده شده و هدف اجرای این رزمایش انتقال تجربه از کارکنان قدیمی تر به نیروهای جدید، همچنین ارزیابی عملکرد تجهیزات و تسلیحات موجود است و در نهایت ابلاغ پیام صلح و دوستی در حوزه دریای خزر با داشتن اقتدار و توانمندی در زمینه حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران در این دریاست.

وی درباره حضور جنگنده های نیروی هوایی ارتش در رزمایش اقتدار و امنیت ۹۶ بیان داشت: در تمریناتی که پیش بینی شده در مرحله بازی جنگ و تمرینات مشترک بین یگان های شرکت کننده، عناصری از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور خواهند داشت و تمرینات مشترک با یگان های شناور سطح عملیات انجام خواهند داد.