Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایالات متحده آمریکا نگرانی شدیدی دارد که جمهوری اسلامی با برجام قدرتمندتر شود.

به گزارش تیترآزاد، محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره 16 بند نظارت بر برجام اظهار داشت: سیاست‌هایی که آمریکا در برجام پیگیری می‌کند در کمیسیون نظارت مطرح شد این سیاست‌ها نشان دهنده دو نکته است؛ یک بدعهدی و دیگری خصومت ایالات متحده با جمهوری اسلامی.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه آمریکا نگران قدرتمند شدن نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا نگرانی شدیدی دارد که جمهوری اسلامی با برجام قدرتمندتر شود و هم اکنون نیز این توافق امکان مانور آن‌ها را کم کرده است.

ظریف درخصوص اقدام‌های حقوقی و غیرحقوقی جمهوری اسلامی ایران در برابر رفتار طرف آمریکایی در توافق هسته‌ای بیان داشت: در کمیته نظارت بر برجام، تصمیم‌‌های مختلفی گرفته شد. از جمله از اقدامات حقوقی و پیگیری آن از طریق مجامع بین‌المللی و کمیسیون مشترک برجام. همچنین مقرر شد وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی اقدام‌های عملی متقابلی انجام دهند که در گذشته در مجلس شورای اسلامی شروع شده است.

وی افزود: در وزارت خارجه نیز تحریم‌های اخیر کنگره به فهرست تحریم‌ها اضافه شده و اقدامات مشابهی هم باید توسط سازمان انرژی اتمی در اجرای مسئولیت‌هایش پیگیری شود، سیاست‌هایی که بتواند تلاش دشمنان برجام را برای جلوگیری از بهره‌مندی ایران از منافع آن ناکام کند.

ظریف در پایان خاطر نشان کرد: همان طور که اعلام شد در 15یا16 بند از سوی ریاست جمهوری به دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی اقدامات مقتضی ابلاغ شده است و نتیجه در پایان به هیئت نظارت ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/