Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

ساکنان پیر خوشاب در جنوب کرمان داراییشان هیچ است حتی کپر هم ندارند، بین سنگ و سقفی از شاخه های درخت زندگی می کنند راه روستایشان بسیار صعب العبور است.

به گزارش تیترآزاد به نقل از رودبار ما، طبق نمداد و میل فرهاد نام دو منطقه کوهستانی در جنوب استان کرمان است که روستاهای زیادی را در خود جای داده است.

خصلت کوهستانی این دو منطقه اجازه رونق گرفتن کشاورزی را به ساکنین این روستاها نمی دهد. تولید خرما در اندازه ای محدود است که می تواند تنها طی زمستان به مصرف خانوار برسد و تنها منبع درامد مردم این منطقه دامداری سبک و محدود است.
آخرین روستا در منطقه کوهستانی نمداد روستای پیرخوشاب است که به جرأت می توان آن را محرومترین روستای منطقه جنوب کرمان نامید.

پیر خوشاب سرزمینی دور دست جایی که در فاصله 500 کیلومتری مرکز استان کرمان و هم مرز با شهرستان ریگان،می باشد.

مسئول گروه تبلیغی فرهنگی بیان در جنوب کرمان که به این منطقه سفر کرده است،گفت: بنده محروم تر ، فقیرتر و در مضیقه تر از مردم این روستا ندیده ام.

وی ادامه داد: ساکنان پیر خوشاب داراییشان هیچ است حتی کپر هم ندارند، بین سنگ و سقفی از شاخه های درخت زندگی می کنند راه روستایشان بسیار صعب العبور است.
این طلبه جهادی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به این روستا از مرکز بخش جازموریان ۴ ساعت باید در جاده های صعب العبور مسافت را رفت تا به مردمی که تنها قوت سفره شان نانی است که با آرد اهدایی خیرین درست می کنند،خودشان میگویند که اگر این کمکها نرسد ما از گرسنگی می میریم.

نبود سونوگرافی مهمترین مشکل زنان باردار  پیر خوشاب

تمرکز خدمات پزشکی در پایتخت و یا مراکز استان‌های بزرگ موجب شده است تا اهالی بسیاری از استان‌ها از دسترسی به خدمات پزشکی مناسب محروم باشند.

یکی از مشکلات تقریباً کهنه و آزاردهنده برای مردم بخش جازموریان و شهرستان رودبار جنوب در عرصه بهداشت و درمان، مسأله نبودسونوگرافی و یا نبود متخصص سونوگرافی بوده است، که همواره به‌نوعی در مطبوعات شهرستان نیز انعکاس داشته است.

زنان باردار محرومترین روستای جنوب کرمان برای رسیدگی به وضعیتشان باید به شهرستان کهنوج که در مسافت ۵ ساعته از روستا واقع است بروند و سونوگرافی شوند تا طبق وضعیت جنین دکتر متخصص ویزیتشان کند.

بخش جازموریان در 65کیلومتری مرکز شهرستان رودبارجنوب در استان کرمان واقع شده است.

انتهای پیام/