Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

معاون رئیس جمهور گفت: برنامه خروج از رکود به نسبت موفقیت آمیز بوده اما کافی نبوده است و مردم خروج از رکود اقتصادی را در زندگی خود حس نکرده‌اند.

به گزارش تیترآزاد به نقل از خبرگزاری تستیم ، محمدباقر نوبخت ظهر امروز در نشست با مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی در رشت اظهار داشت: اقدامات دولت یازدهم در دستیابی به رشد بالای اقتصادی ناتمام مانده است‌.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه هدف‌گیری دولت این بود که کشور را به جایگاه اول علم و اقتصاد منطقه برسد عنوان داشت: دولت دوازدهم این مسئولیت را عهده‌دار شده است.

وی رسیدن نرخ منفی رشد اقتصادی به عدد مثبت دو رقمی را یک آرمان خواند و افزود: برنامه خروج از رکود به نسبت موفقیت آمیز بوده اما کافی نبوده است و مردم خروج از رکود اقتصادی را در زندگی خود حس نکرده‌اند.

نوبخت با اشاره به اینکه جمعیت دارای سن بالای 10 سال در محاسبات آماری کشور جزء جمعیت در سن کار کشور محاسبه می‌شوند افزود: افراد در سن کار به دو دسته جویای کار و جمعیتی که جویای کار نیستند تقسیم‌ می‌شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، جمعیتی که به‌دنبال کار می‌گردند را جمعیت فعال خواند و اعلام داشت: افرادی که کار پیدا می‌کنند به جمعیت شاغل و افرادی که کار پیدا نمی‌کنند به جمعیت بی‌کار اضافه می‌شوند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه از تقسیم جمعیت بیکار کشور به جمعیت فعال، نرخ بیکاری محاسبه می‌شود اظهار داشت: در سال گذشته 920 هزار نفر جمعیت فعال وارد بازار کار شد که 703 هزار نفر شاغل شدند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه از سال گذشته 217 هزار نفر بیکار مانده‌اند خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت اشتغال به‌گونه‌ای در نظر گرفته می‌شود که جمعیت بیکار سال‌های قبل را پوشش دهد.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد 955 هزار فرصت شغلی بیش از 700 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است گفت: این حجم از سرمایه‌گذاری بیش از دو برابر سرمایه‌گذاری در سال گذشته است و دولت کار سختی در این باره در پیش دارد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برنامه تامین این میزان از سرمایه تهیه شده است ابراز داشت: بانک‌ها، شرکت صندوق توسعه ملی، بخش خصوصی و منابع خارجی در راستای تامین این منابع اقدام می‌کنند.

وی راه آهن رشت ـ قزوین را در عبور و مرور گردشگران و پر رونق شدن بازار کسب و کار گیلان موثر بیان کرد و افزود: پس از تولید قاب ‌های فولادی در کارخانه اکسین استان خوزستان، راه آهن رشت ـ قزوین افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/‌