Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

وزیر آموزش و پرورش از پرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان تا اول مهر خبر داد و گفت: ۱۰۰۰ کلاس درس خشت و گلی و ۱۸۰۰ کلاس کانکسی در کشور وجود دارد.

به گزارش تیترآزاد؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه مراسم معارفه‌اش و تکریم وزیر سابق آموزش و پرورش که در سالن شهید بهنام محمدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال تحصیلی جدید را با حضور قریب به 13 میلیون و 250 هزار دانش‌آموز شروع می‌کنیم.

وی ادامه داد: 1100 عنوان کتاب درسی با شمارگان 138 میلیون جلد از 20 شهریورماه در سراسر کشور و از 25 شهریور ماه در تهران توزیع خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دوره‌های آموزشی برای کتب جدیدالتألیف آغاز شده و آموزش‌های لازم انجام می‌شود.

بطحایی با اشاره به پروژه‌های آموزشی این وزارتخانه در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: قریب 810 پروژه عمرانی در مهرماه سال جاری افتتاح می‌شود اما متأسفانه هزار کلاس درس خشت و گلی و 1800 کلاس کانکسی داریم که در برنامه سال 1397 تبدیل وضعیت خواهد شد.

وی متذکر شد: از سال تحصیلی جدید تا 4 سال آینده تعدادی از معلمان بازنشسته می‌شوند و جلساتی با مدیران کل آموزش و پرورش داشتیم و در این جلسات این موضوع مطرح شد که نیروهای توانمندی که وجود داشته و تمایل به ادامه کار داشته باشند با تمایل خودشان بازنشستگی‌شان را به تأخیر بیندازیم.

* ورود 20 هزار نیروی جدیدالورود از دانشگاه فرهنگیان به مدارس

وزیر آموزش و پرورش از ورود 20 هزار نیروی جدیدالاورود از دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: این نیروها جایگزین نیروهای بازنشسته می‌شوند ضمن اینکه مذاکراتی با سازمان برنامه و بودجه شده است و امیدواریم از طریق نیروهای حق‌التدریس، بخشی از نیازهای خود را تأمین کنیم.

بطحایی با اشاره به برگزاری جلسه خود با مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها یادآور شد: در جلسه صبح امروز از تک‌تک استان‌ها گزارش گرفته‌ام و به لطف خدا به نظر می‌رسد از حیث کسری با مشکلی روبه‌رو نباشیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص زمان پرداخت معوقات بازنشستگان عنوان کرد:‌ در این خصوص طی این چند روز سه جلسه با سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم و سه جلسه شخصاً با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شده و آخرین فهرست را با سازمان برنامه و بودجه نهایی کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مطالباتی که اولویت اول را دارد تنظیم کرده‌ایم و امیدواریم وضعیت خزانه و درآمدی طوری باشد که تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید، بخشی از این معوقات را تأمین کنیم.

* معوقات هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش

بطحایی افزود: حدود هزار میلیارد تومان جمع کل معوقات اعم از حق‌التدریس‌ها و حق‌الزحمه‌ها بوده است اما به ترتیب اولویت آنها را پرداخت می‌کنیم.

وی در خصوص مهم‌ترین اولویت کاری خود در وزارت آموزش و پرورش گفت: شناخت نقاط ضعف و قوت ممکن است شرط لازم باشد اما شرط کافی نیست چرا که هر کسی هرچقدر با مشکلات آموزش و پرورش آشنا باشد نمی‌تواند مسائل را به تنهایی حل کند.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: آموزش و پرورش با مشکلات مزمنی مواجه است که واقعاً همت جمعی و گفتمان ملی می‌طلبد و امیدوارم با آمادگی که در دولت و نمایندگان که با رأی بالا به آموزش و پرورش دادند زمینه‌های این گفتمان ملی فراهم شود و بتوانیم به تدریج موانع مزمن و قدیمی را برطرف کنیم.

بطحایی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ابراز داشت: اولویت اول و اصل آموزش و پرورش این سند است و با عزم جدی این کار ادامه پیدا می‌کند.

وی در خصوص میزان اجرایی شدن سند تحول بیان داشت: سند تحول، ۶ زیرنظام دارد که تا آنها به تصویب نرسد امکان اجرای راهکارها وجود نخواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از این 6 زیرنظام، سه زیرنظام به تصویب رسیده و سه زیرنظام نیز آماده تصویب است و ظرف یک تا 2 ماه آینده آن را در شورای عالی آموزش و پرورش به تدریج وارد می‌کنیم.

بطحایی یادآور شد: اولین زیرنظام، زیرنظام مدیریت و رهبری است که آماده شده و در دستور کار قرار می‌گیرد و با تصویب این ۶ زیرنظام، تکلیف ما برای عملیاتی کردن کارها مشخص می‌شود.

* به‌کارگیری مربیان پیش‌دبستانی بر اساس قانون مجلس

وی در خصوص وضعیت نیروهای پیش‌دبستانی و شرکتی خاطرنشان کرد: مربیان پیش‌دبستانی براساس قانون مجلس در حال به کارگیری هستند؛ البته در حوزه کارشناسی نظراتی در خصوص استخدام آنها داریم اما این موضوع در دستور کار مجلس قرار دارد و هرچه مجلس به تصویب برساند ما مکلف به اجرای آن هستیم؛ البته نظرات کارشناسی ارائه می‌کنیم به نحوی که به کارگیری آنها موجب کاهش کیفیت نشود./فارس

انتهای پیام/