نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلسبا اشاره به موضوع کاهش کیفیت بنزین تهران و افزایش گوگرد موجود در بنزین گفت: طبق گزارش سه ماهه از کیفیت بنزین تهران در سه ماهه اخیر شاهد افزایش گوگرد موجود در بنزین پایتخت بوده ایم که این مسئله با توجه به ورود به فصل سرما و افزایش آلودگی های زیست محیطی بسیار خطرناک است و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و نسبت به اصلاح بنزین اقدام در خوری را انجام دهند.
به گزارش تیترآزاد، هدایت الله خادمی، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به موضوع کاهش کیفیت بنزین تهران و افزایش گوگرد موجود در بنزین گفت: طبق گزارش سه ماهه از کیفیت بنزین تهران در سه ماهه اخیر شاهد افزایش گوگرد موجود در بنزین پایتخت بوده ایم که این مسئله با توجه به ورود به فصل سرما و افزایش آلودگی های زیست محیطی بسیار خطرناک است و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و نسبت به اصلاح بنزین اقدام در خوری را انجام دهند.
وی همچنین با اشاره به گوگرد موجود در بنزین ها و مقدار استاندارد این نوع مولکول در بنزین تصریح کرد: مقدار سولفور یا همان گوگرد موجود در بنزین ها باید کمتر از 5 دهم درصد در بنزین های کشور باشد و در مقایسه با بنزین های با کیفیت این میزان از سولفور باید کمتر از 5 دهم درصد باشد که طبق گزارش اخیر در بنزین پایتخت این میزان بیشتر نیز بوده است.
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گوگرد موجود در بنزین نشان گر کیفیت بنزین در کشور است ، عنوان کرد: هر چه مقدار گوگرد موجود در بنزین در کمترین مقدار باشد کیفیت بنزین نیز بیشتر خواهد بود که در بنزین تولیدی داخل این میزان رعایت نشده و به اصطلاح بنزین بی کفیت در اختیار مردم قرار می دهیم و سال های سال است با این موضوع دست و پنجه نرم می کنیم و در نهایت نتوانسته ایم بنزین با کیفیت که یورو 4 باشد را در اختیار مردم قرار دهیم.
خادمی ادامه داد: ایران کشوری است که حدود 100 سال صاحب صنعت نفتی است و در طول این سال ها بنا به هر شرایط و دلایلی که بوده نتوانسته ایم بنزین با کیفیت تولید و در اختیار هم وطنان خود قرار دهیم؛ عدم توانایی ایران در تولید بنزین با کیفیت به چند عامل بستگی دارد که یکی از این عوامل عدم ارتقاء پالایشگاه های نفتی کشور است بسیاری از پالایشگاه های داخل با پیشرفت علم و صنعت بروز نشده اند و در همان تکنولوژی های قدیم به سر می برند.
وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به عدم تکمیل شدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس افزود: قرار بوده بنزین یورو 4 کشور از طریق این پالایشگاه تامین شود اما متاسفانه به دلیل عدم تکمیل شدن بخش های دیگر این پالایشگاه نتوانسته ایم بنزین یورو 4 را در اختیار مردم قرار دهیم و بنزین تولید این پالایشگاه یورو 4 نبوده و سطح پایین تری از یورو 4 یعنی احتمالا یورو 2 بوده است.
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به عدم نظارت بر کیفیت بنزین در کشور تصریح کرد: وزارت نفت اجازه بررسی کیفیت بنزین ارائه شده را تا به امروز نداده است و زیر سایه این بی توجهی و عدم نظارت ممکن است بنزین بی کیفیت خریداری شده باشد ، باید یک مجری پاسخگو داشته باشد و سازمانهایی بیرونی نیز وظیفه نظارت را برعهده داشته باشند.
انتهای پیام/