Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مسئله جالب‌تر اینکه در بخشی از این منابع محتوایی به وضوح اشاره شده که " انتشار و جمع آوری این جزوه بدون حمایت مالی کمیسیون ملی اسرائیل غیر ممکن بود" و همچنین اشاره شده که " حمایت تحقیقاتی این جزوه‌ها توسط دانشگاه حیفا اسرائیل" انجام شده است.

به گزارش تیترآزاد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن عبدالعلی‌پور؛ هنوز مدتی از فروکش التهاب پذیرش سند 2030 نگذشته که بازهم سخن از آموزش جدیدی به میان آمده. "معلم اخلاق" کلید واژه جدیدی که بی سر و صدا در سایت سازمان ملل جهت اجرا در یکی از دانشگاه‌های ایران تبلیغ می‌شود.

پشت پرده طرح اسرائیلی در دانشگاه محیط زیست کرج چیست؟/ وقتی صهیونیست‌ها درس اخلاق می‌دهند!
تصویر تبلیغ دوره تربیت معلم اخلاق در سایت سازمان ملل

سازمان حامی کودک کشی معلم اخلاق تربیت می‌کند!؟

گرچه تربیت اخلاقی اقشار مختلف جامعه امری میمون و مبارک است و تربیت معلم اخلاق بسیار پسندیده و مورد نیاز کشور اما مسئله مهم این است که چه کسی صلاحیت آموزش اخلاق دادن به مردمان این مرز و بوم را دارا می‌باشد. گذشته از آن سازمان‌های بین‌المللی که در سالیان متمادی از تعدی و تجاوز آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی حمایت کرده‌اند چگونه می‌خواهند اخلاق آموزش دهند؟

جالب ماجرا این است که چندی پیش همین سازمان ملل در قبال دریافت پول نام عربستان را از لیست کودک کشی خارج کرد. حالا همین سازمان در پی برگزاری دوره معلم اخلاق در دانشگاه محیط زیست کرج و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست است. البته ماهم مثل شما نمی‌دانیم که معلم اخلاق چه ربطی به حفاظت از محیط زیست دارد.

تاریخچه و محتوای کمیته اخلاق زیستی یونسکو چیست؟

حدودا از سال 1970 بحث اخلاق زیستی در سازمان ملل مطرح شد. سال 1993 هم کمیته اخلاق زیستی یونسکو شکل گرفت. در ظاهر امر و اعلام سایت یونسکو این کمیته جهت رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی پیش‌آمده از پیشرفت‌های وسیع علمی بشر تاسیس شده است. بنابر اسناد مندرج در این سایت دوره‌های معلم اخلاق یکی از اجزای اصلی برنامه اخلاق زیستی یونسکو را تشکیل می‌دهد.

پشت پرده طرح اسرائیلی در دانشگاه محیط زیست کرج چیست؟/ وقتی صهیونیست‌ها درس اخلاق می‌دهند!
در سایت سازمان ملل اشاره شده که دوره‌ معلم اخلاق از اجزای اصلی برنامه اخلاق زیستی یونسکو است
یونسکو اعلام کرده که دوره‌های آموزشی معلم اخلاق در کشورهای مختلف به وسیله کارشناسان بین‌المللی انجام خواهد شد. همچنین سرفصل‌ها و منابع مختلفی را که در این دوره آموزش داده می‌شوند معرفی کرده است. فارغ از اینکه چه کسی آموزش می‌دهد، سوال اینجاست که این محتوای معرفی شده چه میزان با فرهنگ و شرع ما همخوانی دارد.

مواردی که از این محتوای آموزشی مشاهده می‌شود جای تامل دارد مثلا بحث اخلاقی بودن یا نبودن اجازه خودکشی به بیماران از منظر اخلاق مبتنی بر ارزش‌های انسانی یکی از مباحث طرح شده در این دوره آموزشی است. از سوی دیگر نیز اگر بنا بود چنین دوره‌ای از سوی سازمان ملل با همکاری دانشگاه‌هایی در حوزه‌های علوم انسانی و الهیات یا حقوق و امثال آن برگزار شود، توجیه منطقی داشت به‌خصوص اینکه متقاضیان این دوره رایگان باید حداقل دارای مدرک کارشناسی‌ارشد در رشته‌های حقوق، پزشکی، فلسفه، اخلاق و جامعه‌شناسی بوده و مشغول به تدریس در دانشگاه باشند و مدارکشان چندان هم با موضوع اخلاق نا‌مرتبط به نظر نمی‌رسد، اما چرا این دوره قرار است با همکاری دانشگاه محیط‌زیست برگزار شود؛ سؤال بزرگی است که بی‌پاسخ مانده است.

جالب‌تر از همه اینکه اگرچه دفتر سازمان ملل در ایران این اطلاعیه را در سایت خود منتشر کرده‌، اما در سایت دانشگاه محیط‌زیست خبری از برگزاری چنین دوره‌ای منتشر نشده است! مسئولین دانشگاه نیز در پی پرس‌و‌جوی دانشجویان گفته‌اند که برگزاری دوره در این دانشگاه صحت ندارد.

اسرائیل، فیلِ زیر فنجان دوره معلم اخلاق!

"معلم اخلاق" را بر هر دوره‌ای که نامگذاری کنید یقینا مورد توجه و استقبال همه اقشار جوامع و کشورها قرار خواهد گرفت. در بررسی منابع معرفی شده از سوی یونسکو به مسئله جالبی برخورد کردیم. نام دانشگاه حیفا اسرائیل در جای جای منابع اصلی‌ترین بخش محتوایی این طرح به چشم می‌خورد.

پشت پرده طرح اسرائیلی در دانشگاه محیط زیست کرج چیست؟/ وقتی صهیونیست‌ها درس اخلاق می‌دهند!
وجود نام دانشگاه اسرائیلی حیفا در منابع آموزشی این دوره


پشت پرده طرح اسرائیلی در دانشگاه محیط زیست کرج چیست؟/ وقتی صهیونیست‌ها درس اخلاق می‌دهند!
وجود نام دانشگاه اسرائیلی حیفا در منابع آموزشی این دوره

مسئله جالب‌تر اینکه در بخشی از این منابع محتوایی به وضوح اشاره شده که " انتشار و جمع آوری این جزوه بدون حمایت مالی کمیسیون ملی اسرائیل غیر ممکن بود" و همچنین اشاره شده که " حمایت تحقیقاتی این جزوه‌ها توسط دانشگاه حیفا اسرائیل" انجام شده است. البته بد نیست بدانید که حیفا به عنوان قلب بهائیت در اسرائیل شناخته می‌شود.

پشت پرده طرح اسرائیلی در دانشگاه محیط زیست کرج چیست؟/ وقتی صهیونیست‌ها درس اخلاق می‌دهند!
تقدیر از اسرائیل جهت حمایت مالی و نحقیقاتی این دوره

دکتر Amnon CARMI اسرائیلی نامیست که در جای جای این اسناد به چشم میخورد، وی مسئول هماهنگ کننده و در واقع سرتیم جمع آوری این محتوای آموزشی بوده است.

پشت پرده طرح اسرائیلی در دانشگاه محیط زیست کرج چیست؟/ وقتی صهیونیست‌ها درس اخلاق می‌دهند!
اشاره به اینکه یک اسرائیلی سرتیم این تحقیقات بوده

حالا مشخص می‌شود که در پس این نام خوش رنگ و لعاب چه چیزی پنهان شده است. پروژه‌ای دیگر از نفوذ نرم اسرائیل در فرهنگ جوامع بشری.

چه کسی پای این سازمان را به ایران باز کرد؟

بحث این کمیته در جلسه هیات وزیران مورخ 29/6/66 مطرح و تصویب می‌شود اما از آن مزمان مسکوت مانده تا در سال 1395 توسط دکتر محمد فرهادی وزیر علوم وقت جهت اجرا ابلاغ می‌شود. اینکه فرهادی مصوبه زمان وزارت خود در دولت میرحسین موسوی را بار دیگر از لابه‌لای اسناد بیرون کشیده و 19 سال بعد در دولت حسن روحانی جهت اجرا ابلاغ می‌کند خودش محل سوال است. چه دست‌هایی پشت پرده تشکیل این کمیته در ایران درست همزمان با مطرح شدن سند 2030 است؟ چرا این طرح 19سال مسکوت ماند؟

منتشر نشود////////پشت پرده تربیت معلم اخلاق در دانشگاه محیط زیست کرج چیست؟/ اسرائیل، فیلِ زیر فنجان کمیته اخلاق یونسکو!
منتشر نشود////////پشت پرده تربیت معلم اخلاق در دانشگاه محیط زیست کرج چیست؟/ اسرائیل، فیلِ زیر فنجان کمیته اخلاق یونسکو!

مسئله جالب‌تر اینکه در ساختار اعضای این کمیته از مجلس خبرگان رهبری و پژوهشکده رویان تا بنیاد حکمت و فلسفه ایران به چشم می‌خورد. باستی چه نیازی به حضور این اسامی در این کمیته است؟

حال اما شوکتی مسئول حراست دانشگاه محیط زیست کرج در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه نمی‌توان برگزاری این مراسم را تکذیب کرد و در سایت یونسکو نیز آمده است، اظهار داشت: «با اینکه هماهنگی برگزاری این همایش در دانشگاه انجام شده بود. فعلا برگزاری این همایش در حال حاضر به صلاح نیست و شاید در زمان آینده برگزار شود.»

سوال این است که « فعلا برگزاری این همایش در حال حاضر به صلاح نیست و شاید در زمان آینده برگزار شود» یعنی با تفاسیر گفته شده و محرز شدن اسرائیلی بودن این طرح در آینده قرار است این طرح مجددا اجرا شود؟