Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه برای رسیدن به آرمان‌ها باید دشمنی آمریکا را شناخت تاکید کردند: آمریکایی‌ها به کسانی که برای کمک به سراغ آنها رفتند هم رحم نمی‌کنند.


به گزارش تیترآزاد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در آستانه‌ 13 آبان روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبارجهانی، هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان صبح امروز (پنجشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب در این دیدار با خطاب قرار دادن دانش‌آموزان و دانشجویان گفتند: شماها می‌توانید بر ترفند دشمن فائق بیایید، می‌توانید از سختی‌ها و موانع عبور کنید و کشور را به نقطه‌ای که مطلوب آرمان‌های اسلامی و انقلاب اسلامی است، برسانید و انشاء‌الله این اتفاق به کوری چشم دشمن خواهد افتاد.

ایشان ادامه دادند: البته این شروط‌هایی دارد. یکی از شروط‌ها این است که دشمن را بشناسید و فریب نخورید، البته ملت ایران دشمنان کوچک و بزرگ دارد، آنچه که من روی آن تکیه می‌کنم که به معنای واقعی کلمه دشمنی و خباثت می‌کند، آمریکاست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه این از روی تعصب نیست، اضافه کردند: از روی یک نگاه بدبینانه نیست، این ناشی از یک تجربه و یک فهم واقعی است، ناشی از دیدن میدان است.

ایشان تصریح کردند: این طور نیست که فقط با این حقیر دشمن باشند یا با دولت جمهوری اسلامی، نه با اصل این ملت که ایستاده‌ است که از مواجهه با دشمن خسته نمی‌شود، با این مخالف، بد و دشمن هستند.

رهبر معظم انقلاب افزودند: دیدید همین اواخر رئیس دولت آمریکا گفت ملت ایران ملت تروریست هستند؟ شما ببینید چقدر این نگاه ابلهانه است که یک ملتی را می‌گویند تروریست، نمی‌گویند رهبر تروریست است یا دولت تروریست است، بلکه می‌گوید ملت تروریست هستند. این دشمنی نیست؟

حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای اظهار داشتند: چند سال قبل از این هم یک دولتمرد آمریکایی گفت ما باید ریشه ملت ایران را از بین ببریم. احمق! ریشه ملتی را، ریشه چنین ملتی را با این سابقه تاریخی، این درخت تناور فرهنگی؟ آیا می‌توان ریشه این ملت را کند؟ این دشمنی است.

ایشان ادامه دادند: تا وقتی که دشمنی است چشم‌ها بسته است. مانند آدمی است که نمی‌بیند، نمی‌تواند درست محاسبه و ارزیابی کند که همین عدم توانایی محاسبه‌ای او موجب می‌شود شکست بخورد، چون نمی‌تواند درست محاسبه کند و صحنه را درست نمی‌شناسد شکست می‌خورد. که شکست هم خورده‌اند.

رهبر معظم انقلاب افزودند: الان قریب 40 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد. از روز اول که یک نهال باریکی بود با آن جنگیدند، حمله کردند و امروز درخت تناور و پربرگ و باری شده به کوری چشم اینها و این نشان‌دهنده‌ آن است که آنها نمی‌توانند و نتوانستند. اما دشمنی می‌کنند که این دشمنی برای امروز هم نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: بعضی‌ها هستند که می‌گویند یک ذره با آمریکایی‌ها یک جوری کنار بیایید، شاید دشمنی آنها کم شود. نه‌تنها با آنهایی که به آمریکا اعتماد کرده‌اند و به آمریکا امید بسته‌اند و برای کمک گرفتن به سراغ آمریکا رفته‌اند به آنها هم رحم نکرده‌اند. کی؟ دکتر مصدق.

ایشان افزودند: دکتر مصدق برای اینکه بتواند با انگلیسی‌ها مبارزه کند و در مقابل آنها بایستد به خیال خودش رفت سراغ آمریکایی‌ها. رفت با آنها ملاقات و مذاکره کرد، درخواست کرد و اعتماد کرد، کودتای 28 مرداد نه به وسیله‌ انگلیسی‌ها بلکه به وسیله‌ آمریکایی‌ها در ایران علیه مصدق انجام شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: یعنی حتی آنها به امثال مصدق هم راضی نیستند. اینها نوکر و سرسپرده و توسری خور می‌خواهند. مثل کسی مثل محمدرضا پهلوی، اینجور آدم می‌خواهند. که بر این کشور پرنعمت پربرکت ثروتمند و حساس که از لحاظ موقعیت جغرافیایی و توانایی‌های گوناگون حساس است حکومت کند. یک نفری باشد که دست‌بسته و تسلیم آنها باشد. آمریکایی‌ها این را می‌خواهند. اگر نشد می‌شوند دشمن.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: در قضیه طبس دشمنی کردند، تو سری خوردند، در زمینه ساقط کردن هواپیمای مسافربری ما دشمنی کردند، در زمینه تحریم‌ها از روز اول دشمنی کردند، امروز هم دشمنی می‌کنند. در زمینه‌ی خراب کردن مذاکرات هسته‌ای و نتیجه‌ مذاکرات هسته‌ای به اصطلاح برجام، نهایت خباثت را عمل می‌کنند.

ایشان با خطاب قرار دادن دانش‌آموزان و دانشجویان افزودند: بچه‌های عزیز و جوانان عزیز یادتان نرود در این راه بسیار مهم و خوش‌عاقبتی که شما به سمت آرمان‌ها دارید حرکت می‌کنید و می‌توانید و قدرت دارید، در این راه دشمن اصلی شما آمریکاست. این را فراموش نکنید.