Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: برخی از افراد در مملکت ما از املاک وقفی استفاده می‌کنند ولی بهای آن را نمی‌دهند یا کم می‌دهند این ادم‌ مال اوقاف را می‌خورد، یعنی دزد بین المللی است و لقمه حرام کسب می‌کند.

به گزارش تیترآزاد به نقل از شبکه خبری تهران نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایشی به مناسبت هفته وقف در مسجد دانشگاه تهران ضمن اشاره به اینکه وقف نشانه عشق به دین و عشق به مردم است گفت: تا شخص به مردم و مکتب عشق نداشته باشید وقف انجام نمی‌شود. وقف نشانه دور اندیشی، ایثار و وسیله برکت مال می‌باشد.

قرائتی وقف را یک انفاق بی‌منت و خروج از خودمحوری و قرار گرفتن در فضای جامعه دانست و افزود: وقف یک شرکت بی‌ضرر است چراکه اگر کسی چیزی را وقف کند و حتی مردم نسبت به آن بی توجه باشند شخص ثوابش را می‌برد، علاوه بر آن وقف قلیل را زیاد می‌کند و مصادق باقیات و صالحات است.

وی با بیان اینکه وقف می‌تواند کمبودها را جبران می‌کند، تصریح کرد: وقف تنها برای ثروتمندان نیست بلکه آدم در هر شرایطی می‌تواند وقف را انجام دهد، حتی با دادن جزوه‌های درسی، یادداشت‌ها و غیره می‌تواند این کار را انجام دهد.

این استاد اخلاق خاطرنشان کرد: ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم به اوقاف اعتماد کنند و شما جوانان این دوره از زندگی خود را وقف دین کنید چرا که معامله با خدا پرسود و پر منفعت است.

قرائتی بیان کرد: برخی از افراد در مملکت ما از املاک وقفی استفاده می‌کنند ولی بهای آن را نمی‌دهند یا کم می‌دهند این ادم مال اوقاف را می‌خورد، یعنی دزد بین المللی است و لقمه حرام کسب می‌کند.

وی ضمن اشاره به اینکه برخی از ما در زمین اوقاف زندگی می‌کنیم و حق اوقاف را نمی‌دهیم گفت: مال اوقاف را مثل نرخ شخصی حساب کنیم؛ نباید در وقف اجتهاد کنیم و هرجای که واقف مال خود را وقف کرده باید برای همان نیت استفاده شود.

رئیس ستاد اقامه نماز در پایان به دانشجویان دانشگاه تهران این‌گونه توصیه کرد:در هر حادثه باید دانشگاه تهران پیش قدم باشد حتی با کمترین میزان چرا که این مرکز علمی، دانشگاه مادر است و باید کارش هم مادری باشد.

انتهای پیام/