Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نماینده انجمن‌های علمی دانشجویی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو از رئیس‌جمهور خواست تا استان سیستان‌و‌بلوچستان را به عنوان جوان‌ترین استان کشور دریابد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از آنا، روز گذشته ناصر قربانی به‌عنوان نماینده انجمن‌های علمی دانشجویی در سخنرانی مراسم روز دانشجو که با حضور رئیس جمهور در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: حضور ریاست محترم جمهور را در دانشگاه و استان سیستان و بلوجستان خیر مقدم عرض نموده و به فال نیک گرفته و قبل از ذکر هر نکته‌ای عاجزانه از ایشان تقاضامندم استان سیستان و بلوچستان را دریابید. استانی که عنوان جوان‌ترین استان کشور را بر دوش می‌کشد و دارای بیشترین آمار بیکاری می‌باشد. استانی که اگر خیرین مدرسه نبودن، مشخص نبود زیر بافت فرسوده مدارس آن چه بلایی بر سر دانش‌اموزان آن می آمد.

nilkooh2779 1

نماینده انجمن‌های علمی دانشجویی ادامه داد: امروز انجمن‌های علمی دانشجویی مظلوم‌ترین طیف دانشجویی هستند. تقویت انجمن‌های علمی رشد متوازن کشور را به‌دنبال خواهد داشت و ما به‌عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی کشور گله داریم که از برخی امکانات محروم هستیم. ما گله داریم که حمایت چندانی از انجمن‌های علمی صورت نمی‌گیرد.

وی خطاب به روحانی، هیئت همراه و دانشگاهیان اظهار کرد: نخست از خود بپرسید من برای یادگیری و خود آموزی چه کرده‌ام؟ این پرسش را ان قدر ادامه دهید تا به این احساس شادی بخش برسید که شاید سهم کوچکی در پیشرفت و اعتلای بشریت داشته اید؛ اما هر پاداشی که زندگی به تلاشمان بدهد با ندهد، هنگامی که به پایان تلاش هایمان نردیک می شویم هر کداممان باید حق آن را داشته باشیم و صدای بلند بگوییم من آنچه را در توان داشته‌ام انجام داده‌ام.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت خود از انجمن‌های علمی را قطع کرده است

نماینده انجمن‌های علمی دانشجویی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در یک سیاست‌گذاری جامع، زنجیره ای از نهاد ها در خدمت به نظاماتی در خواهند آمد که منتهی به رشد علمی کشور می‌شود. ازمهم ترین این نهادها در این زنجیره ، انجمن های علمی- دانشجویی هستند. نهادی که نقش و اثرگذاری آن هم تراز با دیگر نهادها و ازجمله خود دانشگاه است. نهادی که کارکردهایش در جهت پیوند دانشگاه و جامعه می باشد و برای تحقق تولید علم و کاربردی کردن آن در سطح تمام دانشگاه‌های کشور مشغول به فعالیت می باشند. امروز باعنایت به این مطلب که تعداد این انجمن‌ها مرز 9200 عدد را درنوردیده و 37 اتحادیه تخصصی از درون این انجمن های علمی - دانشجویی تاسیس شده است؛ با این حال به عنوان مظلوم‌ترین شکل دانشجویی کشور شناخته می‌شویم به طوری‌که مسئولین در سطح کشور کمترین ارزشی برای طیف گسترده از دانشجویان قائل هستند.

قربانی مجددا روحانی را خطاب کرد و افزود: تریبونی که در اختیار بنده است، صدای انجمن های علمی دانشجویی را به گوش شما می‌رساند. تقویت انجمن های علمی دانشجویی و حمایت و اعتماد به ایشان و توجه به جایگاه اصلی‌شان، رشد متوازن علمی کشور را به همراه خواهد داشت و دانشگاهی از جنس حرکت، نوآوری، شکوفایی و پیشرفت را به ارمغان خواهد آورد. حال نه تنها این حمایت همراه نیست، بلکه یکی از مجموعه‌های اثرگذار در حوزه علم کشور یعنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 4 سال است که حمایت از انجمن های علمی دانشجویی را قطع کرده‌اند. این همان چیزی است که باعث رنجش خاطر جامعه علمی کشور می‌شود.

nilkooh2779 1

از حرکت دانشگاه‌های به سمت پولی شدن گله‌مندیم

وی در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: ما به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی کشور گله داریم که چرا تاکنون نتوانسته‌ایم با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دیدار داشته باشیم و همانند دیگر تشکل‌های دانشجویی کشور یک نماینده برای بیان نظراتمان در این دیدار معرفی نماییم. از اینکه برای استفاده بسیاری از امکانات و تسهیلات آزمایشگاهی و کارگاهی کشور با موانع و پیچ وخم های اداری مواجه هستیم، از اینکه دانشگاه‌های کشور به سمت پولی شدن در حرکت هستند، از اینکه هیچ قانون، امتیاز و حمایتی نسبت به استمرار فعالیت و افزایش انگیزه در حوزه انجمن‌های علمی وجود ندارد، از اینکه به عنوان یک دانشجو هزار پیچ و خم و مانع برای انجام یک بازدید علمی بر سر راهمان وجود دارد و از اینکه هیچ تضمینی برای استخدام در رشته تخصصی خود وجود ندارد؛ گله داریم. هرچند بعضی از این گلایه‌ها از سوی همکاران بنده در تریبون‌های پیشین به سمع و نظر حضرتعالی رسیده است اما تاکنون توجه‌ای به آن صورت نگرفته است.

نماینده انجمن‌های علمی دانشجویی ادامه داد: جناب آقای دکتر روحانی؛ جشنواره ملی حرکت یک پویش علمی دانشجویی و یکی از بزرگترین رویداد های دانشگاهی کشور است. لغو این جشنواره بزرگ ملی توسط وزیر محترم علوم که قرار به برگزاری آن در دانشگاه رازی کرمانشاه بود آن هم درست 5 روز قبل از برگزاری آن به منزله بی‌تفاوت بودن نسبت به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های یک ساله جامعه انجمن‌های علمی کشور می‌باشد، به طوری که بهترین فرصت هم فکری جهت توسعه و بازسازی آن دیار را از نخبگان علمی کشور گرفته است. انتظار ما از وزیر محترم علوم این است که راه فرجی داناها را ادامه دهند. انجمن های علمی از شما انتظار خواهند داشت که زمینه‌ساز اعتماد جامعه به انجمن‌های علمی-دانشجویی باشید و به حداقل خواسته‌های آنان توجه فرمایید.

لزوم تدوین آیین نامه نشریات الکترونیکی و راه‌اندازی سامانه جامع نشریات دانشجویی

قربانی در پایان به مشکلات و درخواست‌های نشریات دانشجویی در دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و افزود: و اما طرف دیگر صحبت بنده نشریات دانشجویی می‌باشد به طوری که بهره‌برداری از ظرفیت نشریات دانشجویی می تواند در عرصه الگوی اسلامی ایرانی به جامعه جهانی نقش بسزایی را ایفا کند که اهم مشکلات و درخواست‌های نشریات دانشجویی به شرح ذیل می‌باشد:

1- لزوم تدوین آیین نامه نشریات الکترونیکی با توجه به گسترش فعالیت شبکه های مجازی

2- راه‌اندازی سامانه جامع نشریات دانشجویی جهت تجمیع، آرشیو و سهولت دسترسی به نشریات

3- افزایش و استقلال بودجه نشریات دانشجویی دانشگاه‌های کشور

4- راه اندازی خانه نشریات دانشجویی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

5- جلوگیری از نظارت پیش از چاپ و همچنین برخوردهای غیرقانونی و خارج از چهارچوب با نشریات دانشجویی

6- نظارت بر جشنواره های سالیانه نشریات و عدم سلیقه ای شدن داوری های آن

انتهاي پيام/