Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت از مجلس مجوز می خواهد که برخی افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و حاشیه نشینان را جدا کرده و به آن ها یارانه دهد و مابقی مردم اگر یارانه می خواهند، در کمیته امداد و بهزیستی ثبت نام کنند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، حاجی بابایی در مصاحبه با رادیو وظیفه مجلس را در تصویب بودجه ای مفید، کم ضرر و هم راستا با اسناد بالادستی و در جهت عدالت اجتماعی تعریف کرد و افزود: «آنچه در عمل اتفاق می افتد دولت لایحه بودجه را تقدیم مجلس می کند و مجلس ممکن است به وظایف خطیر خود عمل بکند یا خیر!»

وی ادامه داد: «این مجلس است که باید لایحه بودجه را تصویب کند که با مقوله تایید متفاوت است. تایید بدین معناست که مجلس به یک وزیر رای اعتماد می دهد یا خیر ولی لایحه بودجه باید به تصویب برسد و از این پس تک تک نمایندگان مجلس در برابر این مصوبه مسئول هستند و نمی توانند در محافل عمومی و صداوسیما نظری مغایر اعلام کنند.»

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه مجلس می تواند لایحه بودجه را بکلی دگرگون کند، بودجه مصوب را کاری مشترک از سوی مجلس و هم دولت خواند و افزود: «مجلس می تواند بکلی لایحه را رد کند و مطابق با اسناد بالادستی اقدام به اعمال تغییرات در لایحه بودجه نماید... اما آیا لایحه بودجه را تمامی کارشناسان اقتصادی قبول دارند؟»

این نماینده مردم در مجلس گفت: «اگر مجلس لایحه بودجه را صرفا تایید کند، تعاملی میان دولت و مجلس شکل نگرفته است. این بدین معناست که مجلس هیچ انگاشته شده. بنده مسئول کمیسیون برنامه ششم بودم. امروز بودجه بدست مجلس رسیده است که در تعریف، یک پنجم برنامه است. اما بنده بعنوان رئیس کمیسیون برنامه ششم می ببینم این بودجه 100درصد با برنامه مغایرت دارد.»

حاجی بابایی اذعان داشت: «برنامه یک قانون است و بر اساس سیاست های کلی نوشته شده و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را تایید کرده. دولت در لایحه بودجه آورده است که ما نرخ بنزین را 500 تومان گران کنیم ولی ما بعنوان نماینده مجلس در میان مردم زندگی می کنیم و می دانیم این تصمیم در حال حاضر امکان ندارد.»

وی افزود: «دولت از طرف دیگر به مجلس می گوید یک چک سفید بدهید که 38 میلیون نفر یارانه بگیر را حذف کند. دولت از مجلس مجوز می خواهد که یکسری از تحت پوششان کمیته امداد، بهزیستی و حاشیه نشینان را جدا کرده و به آن ها یارانه دهد و مابقی مردم اگر یارانه می خواهند، در کمیته امداد و بهزیستی ثبت نام کنند و ما بعد از بررسی به آن ها یارانه بدهیم.»

حاجی بابایی تصریح کرد: «بنده این را توهین به مردم می دانم و نمی توانم این بند را مصوب کنم. مجلس وظیفه دارد به دولت کمک کند و در بحث وزرا دیدید که با تمام توان به هر کس دولت معرفی کرد، رای دادیم و به این کار ما نیز ایراد گرفته شد؛ اما بنده می دانم که بسیاری کارمندان ما نیز به یارانه نیازمند هستند و نمی توان گفت این افراد را حذف کنید.»

انتهای پیام/