Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره جواز انتقاد از معصومین گفت: از ائمه(ع) می‌توان سؤال کرد اما انتقادی از آنان وجود نداشته و انتقاد معنا ندارد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه حوزه علمیه و علما وظیفه اطلاع از تمامی مسائل را دارند، اظهار داشت: اخیراً بحثی درباره عصمت معصومین مطرح‌شده که می‌توان از ائمه (ع) نیز انتقاد کرد درحالی‌که انتقاد از آن‌ها معنایی ندارد.

وی با بیان اینکه از ائمه(ع) می‌توان سؤال کرد اما انتقادی از ایشان وجود ندارد و انتقاد معنا ندارد، افزود: در اینجا خلط مبحث شده و انتقاد معنایی ندارد، این مسئله را علما و فضای حوزه نیز جواب داده‌اند، یکی از موضوعاتی که در جواب آن‌ها عرض می‌کنیم این است که انتقاد به ائمه(ع) معنایی ندارد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: مسائل داخل مملکت که مسئولان محترم مسئول آن هستند، مسئله معیشت مردم و اشتغال مردم است و وظیفه مسئولان نیز آن است که مردم اثرات معیشتی را در سر سفره‌های خود ببینند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به برخی مشکلات کشور ازجمله بیکاری و قاچاق کالا ابراز کرد: درنتیجه عمل نکردن به وظایف خود مسائل مختلف بیکاری و وضعیت بد معیشتی مردم به‌‌وجود آمده است، حرکت اخیر مردم نیز به دلیل همین موضوع بود اما بعد به اغتشاش کشیده شد.

وی با اشاره به تحریک دشمنان و به‌وجود آمدن اغتشاشات گفت: مردم ولایت‌مدار به‌نظام علاقه‌مند هستند و حاضرند برای حفظ نظام جان دهند، ما باکسی غرض نداریم اما به دلیل اینکه مسئولان به وظایف خود عمل نکردند مردم به ستوه آمده و حرکتی را انجام دادند و دشمن نیز از آن سوءاستفاده کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه آمار و ارقام و برگزاری جلسات و هیاهو کار را درست نمی‌کند، گفت: خدمت به مردم را از شما می‌خواهند و کار شما خدمت به مردم است، دشمن سعی می‌کند اگر سوژه دست دشمن ندهیم دشمن که نمی‌تواند انجام دهد، باید در داخل مشکلات برطرف شود و آن را به‌وضوح ببینند.

وی با اشاره به مسائل خارجی کشور گفت: نمی‌توان در برابر نقشه‌های آمریکا ساکت بود، در جریان سوریه، عراق و لبنان جلسه‌ای از 41 کشور تشکیل داده شد و صحبت‌های بسیاری انجام شد، مقام معظم رهبری فرمودند همه ما باید وحدت و اتحاد داشته باشیم و در کل باید در مملکت بر محور فکر و خواسته مقام معظم رهبری عمل کنیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: اسلام همیشه فریادگر و جهادگر می‌خواهد، بعد از اینکه فلسطینی‌ها خود در طول سالیان متمادی شهید و اسیر داده‌اند اما می‌بینیم رژیم صهیونیستی به‌اندازه‌ای قدرت دارد که در برابر فلسطینیان ایستاده‌اند، باید مسلمانان وحدت داشته باشند تا در برابر آن‌ها بایستند.

وی بیان کرد: حوزه‌های علمیه و مردم نباید مشغول عصمت انبیا باشند و دشمن به دشمنی خود بپردازد این مسائل دنیا است و باید به آن توجه داشته باشیم، چراکه در صورت غفلت ما در برابر آن‌ها، سبب حاشیه‌سازی در کشور می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر سالم‌سازی فضای مجازی گفت: رهبر معظم انقلاب و ما در رابطه با سالم‌سازی آن سخن گفتیم اما جلوی آن گرفته نشد، باید بر حق خود استقامت داشته باشیم و نباید در برابر آن سکوت کنیم.

انتهای پیام/