Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

وزیر آموزش و پرورش در خصوص طرح ممنوعیت عیادت دانش آموزان از جانبازان و حضور دانش آموزان در گلزار شهدا گفت: استفاده از واژه گلزار شهدا کم دقتی بوده ولی تصحیح این بخشنامه در سال بعد انجام خواهد شد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از راه اترک، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اقدام به صدور بخشنامه ای کرد که در آن بر مبنای سند 2030 دانش آموزان از رفتن برای عیادت از جانبازان و بیماران ممنوع می شوند و حتی اولیاء مدرسه اجازه بردن دانش آموزان به گلزار شهدا را هم ندارند.

این بخشنامه با واکنشهای مختلف رسانه ای و مردمی مواجه شد و در نهایت منجر به توضیح وزیر آموزش و پرورش شد.

اما توضیح وزیر خودش موید تاکید بر اجرای این بخشنامه بود.

محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در خصوص این بخشنامه بدون اشاره به کلمه جانبازان که آنهم در بخشنامه قید شده که نباید دانش آموزان به دیدار جانبازان بروند، فقط به موضوع گلزار شهدا اشاره کرده و می گوید: استفاده از واژه «گلزار شهدا» در بخشنامه اخیر وزارت آموزش و پرورش کم دقتی بوده است که ما در دستورالعمل آینده، آن را اصلاح خواهیم کرد.

بطحایی در خصوص زمان تصحیح این بخشنامه هم گفت: : این دستورالعمل تا اسفندماه به صورت آزمایشی اجرا می شود و در دستورالعمل تکمیلی که در فروردین ماه 97 ارائه خواهیم کرد، آن را تصحیح خواهیم کرد.

در اشاره وزیر آموزش و پرورش به زمان تصحیح، موارد زیر قابل توجه می باشند.

1-این دستورالعمل آزمایشی بوده است.

2-وزیر قصدی برای تصحیح آن علی رغم اطلاع بر اشتباه بودن، به این زودی ها ندارد.

3-تکمیل این بخشنامه به بعد از عید سال برخواهد گشت.

4-قرار است در دستورالعمل تکمیلی اصلاح بخشنامه صورت بگیرد.

5-درمتن بخشنامه وزارتی نیز حتما همین عناوین درج شده که وزیر از آن به عنوان بی دقتی یاد کرده است.

نکته ها:

1-چرا وزیر آموزش و پرورش از آزمایشی بودن این بخشنامه خبر داده است.

2-در بخشنامه عنوان جانبازان و عنوان گلزار شهدا، عنوانهای اصلی هستند ، چرا که در اول جمله آمده اند.

3-علی رغم اینکه وزیر آموزش و پرورش بر بی دقتی وزارت در این امر تاکید می کند، ولی اقدام به تصحیح این بخشنامه را به بعد از عید می سپارد! و این یعنی بخشنامه باید در این مدت اجرا شود؟؟

4-در متن توضیح وزیر در خصوص علت صدور این بخشنامه، نظر علمای تربیتی ذکر شده ولی عنوان نشده که کدام عالمان علوم تربیتی بر این امر تاکید کرده اند و چند تن از این علما، در این خصوص کار تحقیقی کرده اند.

5-اکثر گلزارهای شهدا در کشور، درخت کاری و زیباسازی شده اند و حضور دانش آموزان و دیدن زیبایی های مناظر طبیعی موجب ایجاد نشاط در آنها می شود.

6-حضور در گلزار شهدا و ذکر رشادتهای قهرمانان ملی، موجب ایجاد روحیه شجاعت و تقویت اعتماد به نفس در کودکان می شود.

سند 2030 قصد دارد، روحیه شجاعت و اعتماد به نفس را در دانش آموزان ایرانی از بین برده و تفکرات فمنیستی و برابری جنسیتی را در بین دانش آموزان تقویت کند.

سوال این است که اگر ایجاد روحیه شجاعت و اعتماد به نفس در دانش آموزان بد است، از بین بردن روحیه کودکی و آشنا کردن کودکان خردسال با مسائل جنسی، درست می باشد؟

انتهای پیام/جامی