Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: بعد از پیروزی انقلاب محدودیت ها و تحریم های اقتصادی ، دفاعی امنیتی و نظامی کشور شدت گرفت و موجب شد تا مهندسان و متخصصان داخلی به این حوزه ها بنا به دستور رهبری معظم انقلاب ورود پیدا کنند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به برخی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در سال های پس از پهلوی اشاره داشته باشد. در این مطلب سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس امنیتی را روایت می کند که تا پیش از سال 57 و در نظام شاهنشاهی، بارها و بارها بخش های مختلفی از کشور به بیگانگان واگذار و یا در نمونه ای آشکار حق کاپیتولاسیون را به شهروندان آمریکایی داده می شد. اما امروز نه تنها ایران امنیت خود بلکه امنیت سایر کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه را نیز تامین کرده است.

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‎‌ وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه امنیتی و دفاعی کشور اظهارداشت: انقلاب اسلامی پیروزی خیزش ملت ایران علیه یک حکومت دیکتاتوری و مستبدی بود که از لحاظ دفاعی ، امنیتی و نظامی وابسته به آمریکا و اروپا بود؛ که بعد از انقلاب ایران در تمامی این حوزه ها به طور مستقل ورود کرد و امروز دست برتر امنیت را زیر سایه انقلاب در جهان دارد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت متخصصان ایرانی در حوزه نظامی بویژه صنعت هوایی کشور گفت: در دوران قبل از انقلاب خلبانان و نیروهای متخصصی که در فرودگاه مهرآباد بودند نقل می کنند که در آن زمان به دلیل محدودیت های بیشماری که ایرانیان در ورود به مسائل تخصصی و آموزش مسائل فنی هواپیماهای مسافربری و جنگنده داشتند نمی توانستند به محدود ساختمان ها و سوله های تعمیر و اورهال هواپیما ها نزدیک شوند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: یعنی خط قرمزی وجود داشت تا مهندسان و خلبانان ایرانی به محوطه های تعمیر هواپیما ها ورود پیدا نکنند و تخصص های لازم را که در این حوزه باید یک خلبان و مهندس آموزش میدید را نبیند و بعبارت دیگر تحت سلطه آمریکا و اروپا باشند .

نقوی حسینی با اشاره به توانمندی های صنعت هوایی کشور خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب محدودیت ها و تحریم های اقتصادی ، دفاعی امنیتی و نظامی کشور شدت گرفت و موجب شد تا مهندسان و متخصصان داخلی به این حوزه ها بنا به دستور رهبری معظم انقلاب ورود پیدا کنند؛ امروز می بینیم که نه تنها در این زمینه خودکفا شده ایم بلکه خط تولید ساخت هواپیما های جنگنده ، تجهیزات زرهی و نظامی نیز در کشور راه اندازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب ایران ژاندارم آمریکا در منطقه بود بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب ایران نقش ژاندارم آمریکا را در منطقه بازی می کرد و آمریکا هم تمام توان و ظرفیت خود را در اختیار ایران قرار داده بود و ایران گوش به فرمان آمریکا و هرچه که سران آنها دستور می دادند بود.اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد این هستیم که قدرت های برتر جهان نگران افزایش توانمندی دفاعی کشور هستند و هر روز به دنبال قطعنامه و بیانیه ای هستند تا ایران را محدود تر کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: امروز ایران بینی ظلم و استکبار جهانی اعم از آمریکا و عمالش را به خاک مالیده است و دست برتر در منطقه را دارد و این امر موجب شده تا امریکا و همفکران آن از این موضوع عصبانی باشند؛ امروز ایران رتبه برتر از لحاظ امنیت داخلی و خارجی را در بین کشور های ابر قدرت دنیا را کسب کرده است.

انتهای پیام/