Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

گفتگوی ویژه خبری شب گذشته با حضور عضو شورای عالی فضای مجازی به بررسی آینده تلگرام پرداخت.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی و مجید شاکری کارشناس اقتصادی دو مهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری 16 فروردین بودند که با موضوع آینده تلگرام؛ تهدیدها و فرصت‌ها به روی آنتن رفت.

رسول جلیلی با اشاره به اینکه الان تلگرام هیچ هویتی ندارد، گفت: تلگرام چتر جدیدی است که دسته این چتر معلوم نیست که در دستان چه کسی قرار دارد لذا این دسته، دسته‌ی دولت، احزاب، مجلس و مردم نیست.

وی با اشاره به اینکه چتری آمده و زیر آن زندگی می‌کنیم ولی اگر این چتر دستش را کنار بکشد آفتاب سوزان دست همه را می‌سوزاند، ادامه داد: سازمانی که بتواند پشت این پیام رسان باشد وجود ندارد لذا اسناد ما در دست کسی ذخیره شده که به آن دسترسی نداریم.

جلیلی با اشاره به اینکه ۵۰ - ۶۰ کشور اصلی در دنیا داریم که برای پیام‌رسان های خود مقرراتی قائل شده‌اند، افزود: تنوع پیام رسان‌ها در همه جای دنیا وجود دارد در کشور ما هم اینگونه است، بیش از ۱۰ پیام رسان در کشور داریم که هر کدام بیش از چند صد هزار مشترک دارند.

وی بیان کرد: انحصار جدی و بزرگی توسط شخصیت گمنام حقوقی مستقل از قوانین داخلی با طرح زیرساخت‌های بزرگ در فضای مجازی ظهور پیدا کرده است.

جلیلی با اشاره به اینکه ۵ پیام رسان داخلی بین ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون مشترک دارند لذا از نظر امنیت پیام رسان های ما شرایط خوبی  دارند، خاطرنشان کرد: نگرانی در خصوص امنیت نرم افزار برای پیام رسان‌های داخلی وجود ندارد، حریم خصوصی کاربران در پیام رسان‌های داخلی به شدت مهم است.

این عضو شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: وزارت ارتباطات در حال تهیه لایحه حمایت از حریم خصوصی کاربران است که با تصویب آن در مجلس هیچ نگرانی برای آحاد جامعه، نهادها و کسب وکارها وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه رفع انحصار را باید برای تلگرام مطرح کرد، گفت: اگر این پیام رسان از قوانین جمهوری اسلامی ایران تمکین کند می‌تواند فعالیت داشته باشد، اگر تمکین نکرد مردم باید بدانند که داده هایشان در خارج از سرزمین اصلی است.

مجید شاکری کارشناس اقتصادی در ادامه برنامه با اشاره به اینکه از طریق رمز ارزها می‌توانیم به نتایج خوبی برسیم، افزود: در مورد گرام با همه گیری مواجه هستیم. تلگرام ارز اولیه در ایران نداشت. اصل مشتریان تلگرام در ایران است و این پیام رسان اصل پهنای باند را در اختیار دارد.

وی اظهار داشت: اگر به امید سرمایه گذاری در ارز دیجیتال و گرام هستید قدرت ریسک و خطر پذیری خود را بسیار بالا ببرید.

شاکری با اشاره به اینکه تلگرام می‌تواند در کنار تحریم‌های آمریکا  قرار بگیرد، عنوان کرد: البته خزانه‌داری آمریکا نشان داده است که می‌تواند کانال‌های دیگر را ببندد و تلگرام را باز بگذارد.

وی با اشاره به اینکه تلگرام ایده خوبی برای خودش دارد گفت: برای یک رمز ارز باید برنامه ریزی کرد تا بتوانیم پایه بسیاری از طرح‌ها را به وجود آوریم، وقتی برنامه داشته باشیم نگران این گونه پیام رسان‌ها دنخواهیم بود