Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

با تشدید بارش‌ها، وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌‌ای، احتمال آبگرفتگی معابر و تشدید جریان آب رودخانه‌ها وجود دارد، بنابراین شهروندان تا حد امکان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری فارس، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی و با توجه به تقویت فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور، امروز در بخش‌هایی از شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، جنوب، مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز، شرق و به تدریج شمال‌شرق کشور رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

امروز شدت بارش‌ها در جنوب زنجان، شرق کردستان، شرق کرمانشاه، شرق ایلام، همدان، استان مرکزی، لرستان، شمال و شرق خوزستان،‌ غرب اصفهان،‌ جنوب کهگیلویه و بویراحمد،‌ غرب چهارمحال و بختیاری،‌ شمال فارس و دامنه‌های البرز در شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان است.

از امروز تا اواسط وقت فردا به سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، خلیج‌فارس مواج است. بنابر‌این توصیه می‌شود قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، هنگام تردد نکات ایمنی را رعایت کنند.

روز یکشنبه تداوم بارندگی با شدت کمتر در شمال‌غرب، غرب و مرکز کشور وجود دارد و در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز،‌دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، برخی مناطق جنوب‌غرب، جنوب، شرق و شمال‌شرق کشور و به طور پراکنده در جنوب‌شرق کشور بارش پراکنده ادامه دارد.

روز دوشنبه سامانه بارشی در بخش‌هایی از کشور فعال است و سبب افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده در استان‌های واقع در غرب، دامنه‌های مرکزی البرز، مرکز، شرق، جنوب‌شرق و شمال‌شرق کشور خواهد شد.

در سه روز آینده در شمال‌شرق و شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که احتمال خیزش گرد و خاک در مناطق مذکور وجود دارد.

با تشدید بارش، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌‌ای، احتمال آبگرفتگی معابر و تشدید جریان آب رودخانه‌ها وجود دارد.

امروز در جنوب و شرق کردستان، جنوب زنجان، همدان به‌ویژه مناطق جنوبی، مرکزی، جنوب و شرق ایلام، لرستان، غرب اصفهان، شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و غرب چهار محال وبختیاری، شمال فارس، شرق کرمانشاه، دامنه های البرز در شمال قزوین، البرز، تهران و سمنان و به‌تدریج از اواخر وقت نیمه غربی خراسان رضوی و خراسان جنوبی و غرب یزد احتمال آبگرفتگی معابر و تشدید جریان آب رودخانه‌ها وجود دارد.

روز یکشنبه 97/1/19 در جنوب شرق کردستان، شرق کرمانشاه، شرق ایلام، جنوب زنجان، همدان، شمال لرستان، مرکزی، جنوب کهکیلویه و بویراحمد، غرب فارس، شمال شرق تهران، غرب اصفهان، غرب یزد، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی احتمال آبگرفتگی معابر و تشدید جریان آب رودخانه‌ها وجود دارد.

در ویژگی سامانه‌های فصل بهار، احتمال بسیار بالا برای وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق وجود دارد که به سبب بارش شدید موقت در بازه زمان نسبتا کوتاه منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و از جمله در رودخانه‌های فصلی و دره‌های کوهستانی پرشیب و همچنین وقوع رعدوبرق به‌ویژه در ارتفاعات می‌شود.

شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی در حد امکان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مناطق یاد شده خودداری کنند.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری تا ابری همراه با وزش باد گاهی رگبار باران با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود؛‌ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 18 و 10 درجه خواهد بود.

همچنین بندرعباس با بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 5 فروردین ماه سال جاری 91.1 میلی‌متر ثبت شد. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 159.1 میلی‌متر بود بنابر‌این بارش سال جاری 42.8 درصد کمتر از سال گذشته است‌.

در این تاریخ گرمترین منطقه کشور رودان استان هرمزگان با دمای 34 درجه و سردترین منطقه شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری با دمای 3- بود.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

انتهای پیام/