Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مشاور عالی‌مقام معظم رهبری گفت: امریکاییها به تعهدات خود در برجام عمل‌نکرده‌اند، تحریم‌ها به‌طور کامل برداشته نشده و متأسفانه برخی شروط مقام معظم رهبری در برجام رعایت نشده است.

 به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر ولایتی مشاور عالی‌مقام معظم رهبری در اجلاس دبیران استانی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سالگرد توافق برجام، اظهار کرد: امریکاییها به تعهدات خود در برجام عمل‌نکرده‌اند، تحریمها به‌طور کامل برداشته نشده و متأسفانه برخی شروط مقام معظم رهبری در برجام رعایت نشده است.

وی افزود: اوباما باید بنویسد که تحریمها برداشته شود اما برخلاف تعهد آنها، هنوز اوباما این کار را انجام نداده است. ما به تعهدات خود قبل از زمانی که مشخص کرده بودند عمل کردیم اما متأسفانه طرفهای غربی هنوز تحریمها را برنداشته‌اند.

عضو هیئت نظارت بر برجام، تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند آمریکاییها شاید تحریمهای هسته‌ای را بردارند اما به بهانه‌های دیگر دو مرتبه تحریمها را از سر می‌گیرند که این موضوع موردقبول ایران نیست.

ولایتی تصریح کرد: هدف از برجام این بود که ما برخی کارهای هسته‌ای را محدود کنیم و طرف مقابل تسهیلات مختلف را برای ایران فراهم و تحریمها را بردارد تا مشکلی در ارتباطات به‌خصوص ارتباطات اقتصادی نداشته باشیم اما هنوز تعهدات آنها عملی نشده است.

وی با اشاره به موقعیت جمهوری اسلامی در منطقه بیان کرد: ایران اسلامی امروز مقتدرتر از هرزمانی است و بعد از اسلام هیچ‌گاه اقتدار امروز را نداشته‌ایم، مردم با اعتقادات خود در میدان حضور دارند و این روزها شاهدیم که برای دفاع از حرم و اعزام به‌عنوان مدافعان حرم صف می‌بندند و این همان ارزشهایی است که حکومت را قدرت می‌بخشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت عراق گفت: کمر داعش در فلوجه شکست و عراق تثبیت‌شده است، آیت‌الله‌العظمی سیستانی به میدان آمده‌اند. عراق یکی از مهمترین کشورهای عربی است و در قضیه اخیر که عده‌ای با تحصن به دنبال تغییراتی بودند باید مُر قانون رعایت می‌شد و همین‌گونه نیز شد.

ولایتی در ادامه به تحرکات کردها در منطقه اشاره کرد و گفت: امریکاییها در منطقه به دنبال تقویت کردهای سوریه و اتصال آنها به کردهای عراق و دیگر کشورها و تشکیل کردستانی مستقل هستند که این خطری بالقوه می‌باشد. اگر کردها مستقل شوند، اسرائیل دومی شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امیدواری ما نسبت به مقاومت در منطقه بیش از گذشته است،  آینده کشور و منطقه را آنهایی رقم می‌زنند که در خط مقاومت حرکت می‌کنند و ما همچنان در کنار خط مقاومت خواهیم بود.

مشاور عالی‌مقام معظم رهبری در پایان با اشاره به حزب مؤتلفه، گفت: بنده هرزمانی در مجموعه مؤتلفه اسلامی حضور پیدا می‌کنم احساس می‌کنم در جمع خودی‌ها هستم و کمتر جمع سیاسی مانند مؤتلفه اسلامی است که نسبت به آن احساس نزدیکی فکری داشته باشم.

انتهای پیام/