Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

خبرنگار خوشنام گلستانی گفت: پزشکانی هستند که علیرغم دریافت حقوق میلیونی از بیت المال، به حق خود قانع نیستند و می خواهند از دردهای مردم، فرصتی برای پارو کردن جیب ها بسازند. 

به گزارش تیتر آزاد، پزشکی یکی از مشاغل مهم و قابل احترام در بین همه‌ی مردم دنیاست. شغلی که با سلامتی و جان انسانها سر و کار دارد و به نوعی در گلوگاه و گردنه زندگی افراد قرار گرفته و به این دلیل است که فارغ التحصیلان پزشکی در آغاز فعالیت خود به عنوان پزشک، سوگند نامه‌ی پزشکی را همراه با دیگر همکاران خود تکرار می کنند.

سو گند نامه‌ای که در آن بر تلاش در رعایت تقوای الهی، تلاش در درمان بیماران، اولویت دادن سلامت بیمار بر مسائل مادی ، راز داری و ... تاکید می شود.

یکی از مهم‌ترین مفاد تعهدات پزشکان در سوگندنامه پزشکی‌شان این است که آنها قسم می‌خورند هنگام درمان بیماران به درآمد جیب او توجه نکنند و در صورت مواجه شدن با بیمار نیازمند، بدون در نظر گرفتن منافع مادی خود، او را درمان کنند.

1234

با مطالعه زندگینامه بزرگان علم پزشکی، همچون ابن سینا مشاهده می کنیم که این پزشکان تلاشهای خود برای درمان دیگران را امری مقدس و نوعی عبادت تلقی می کردند و بیماران نیز در قبال خدمتی که پزشک در حق آنها انجام می داد کالا یا مبلغی را از باب تشکر به او می پرداختند و هیچگاه پزشک بخاطر بی پولی فرد از درمان او خودداری نمی کرد.

اما متاسفانه در عصر جدید و در نزد برخی از پزشکان ، پزشکی از امری مقدس به شغلی پر درآمد مبدل شده است.

این تعداد از پزشکان تا مبلغ ویزیت خود را نگرفته باشند حتی بیماران خود را ویزیت هم نمی کنند.

این نو نگاه تجاری به بیماری و درمان ، تنها محصور در برخی از پزشکان نیست و در برخی از بیمارستانهای خصوصی و دولتی نیز نهادینه شده است.

البته نباید از حق گذشت که بیمه ها در مراکز متعلق به خود درمان رایگان انجام می دهند، اما به دلیل کمبودن این مراکز در سطح کشور و ازدیاد مراجعه کنند و گاهی کم توجهی پرسنل به بیماران، مشکلات خاصی به وجود آمده و می آمد.

متاسفانه حق ویزیت و هزینه ها درمان در کشور ما مبلغی بسیار بالا دارد و بسیاری در برخورد با بیماری یا دنبال درمان نمی روند و یا اینکه به خود درمانی می پردازند .

آری گردنه درمان باعث شده تا مبالغ ویزیت و هزینه های درمان بسیار بالا رود و مردم نیز چاره ای جز تمکین و یا عدم مراجعه به پزشک نداشته باشند.

از همه‌ی این مسائل که بگذریم درد بزرگتری قلب جامعه را می فشاردو آن رواج پدیده شوم زیر میزی در بین برخی از پزشکان حاذق و نامی جراحی کشور است.

پزشکانی که بخاطر مهارت و شهرتی که دارند، بیماران را مجاب می‌کنند تا پی هزینه های اضافی را به تن خود مالیده و به سراغ آنها بروند. (به قول معروف مال دوباره بدست می آید، این جان است که تلف شود دیگر نمی توان آن را بدست آورد.)

متاسفانه این پزشکان جراح در بیمارستانهای خصوصی و دولتی مشغول به فعالیت هستند و بدور از چشم ناظران سازمان علوم پزشکی، مشغول به تجارت همراه با ظلم خود می باشند.

ظلمی که بیمار را مجبور می کند علاوه بر هزینه های قانونی درمان، مبالغ خیلی زیادی را به عنوان زیر میزی به پزشک بپردازد تا وی دستور عمل وی را بدهد و یا اینکه وی را در خارج از نوبت عمل کند.

در همین خصوص گفتگویی با یک خبرنگار خوشنام گلستانی داشتیم که با این پدیده شوم مواجه شده است. ( به دلیل ادامه درمان این خبرنگار در نزد آن پزشک، از آوردن نام خبرنگار معذوریم)

این خبرنگار در خصوص این پدیده شوم به خبرنگار ما گفت: پزشکانی هستند که علیرغم دریافت حقوق میلیونی از بیت المال، به حق خود قانع نیستند و می خواهند از دردهای مردم، فرصتی برای پارو کردن جیب ها بسازند و این بیماران هستند که علیرغم بیانات راهبردی مقام معظم رهبری که فرمودند، کاری کنیم بیمار جز درد بیماری رنج دیگری نداشته باشد، رنج بسیاری را برای تامین پول زیر میزی پزشکان زیاده خواه در بیمارستان های دولتی متحمل شده و چون دستشان زیر سنگ تخصص این پزشکان بی تعهد است و چاره ای ندارند.

وی سپس شرح ما وقع را اینگونه بیان کرد:

در روزهای گذشته به دلیل به وجود آمدن درد شدید در ناحیه شکم، به بیمارستان منتقل شدم که بعد از یک شب بستری بودن و آزمایش های مختلف، علت را آپاندیس تشخیص دادند.

فردای آن روز قرار بر عمل بود، در آن شرایط پر استرس، همسرم در حال تحقیق بود که آیا پزشک جراح عمومی که قرار است عمل آپاندیسیت من را بر عهده گیرد، آیا پزشک حاذقی است یا خیر؟ که یکی از کارکنان به او گفته بود، پزشکی بسیار توانمندی است اما زیر میزی بگیر هم هست!

عمل اورژانسی بود و پزشک فرصت طرح زیرمیزی را پیدا نکرد و ما گمان بردیم که یا درباره این پزشک اطلاعات اشتباه داده اند و یا توبه کرده که پیشنهادش را به ما نداده است.

عمل به یاری خدا و به خوبی پیش رفت و بعد از گذشت دو روز از بیمارستان مرخص شدم. پزشک گفت فردا به مطبم بیا. ما نیز برای ادامه مراقبت‌ ها به مطبش مراجعه کردیم. سرسری از جای عمل بازدیدی کرد و بالافاصله شروع کرد به تعریف از کارش و ما هم بی خبر از نیتش، در حال قدردانی بودیم که گفت : این کار چقدر می ارزد؟

قیمت ندارد؟ عمل بسیار خوبی بود. شانس آوردی آن شب من کشیک بودم والا کسی چنین عملی برلیت انجام نمی داد. (از حق نگذریم کارش بسیار هم خوب بود) بعد مبلغی را گفت و خواست به او بابت عملش پرداخت کنیم!

این پزشک در ادامه به من گفت: من همه ی بیمارانم را در بیمارستان خصوصی عمل می کنیم که پولش خیلی بیشتر از این است که به شما گفتم. تو می توانی سرت را بیاندازی پایین و بروی، اما کلی این کار من ارزش دارد و قیمت ندارد و درست نیست که چیزی بابتش ندهی!

با توجه به اظهارات این خبرنگار و هزاران مورد مشابه که بیشتر مردم با آن مواجه هستند و همواره از آن گلایه می کنند، به نظر می رسد که علوم پزشکی باید نظارت خود را بر پزشکان بیشتر کند.

همچنین مردم عزیز ایران می توانند با تماس با شماره تلفن ۱۶۹۰ تخلفات پزشکی را گزارش کرده تا برخورد مناسبی با این پدیده شوم انجام شود.

تیتر آزاد از تمامی کسانی که در چند سال گذشته زیر میز داده اند درخواست دارد با تماس با شماره ۱۶۹۰ تخلف را گزارش کنند. (نام پزشک، محل عمل و میزان زیر میزی پرداخت شده.)

به نمایندگان مجلس هم پیشنهاد می شود، طرحی برای شفافیت مالی مشاغل ارائه نمایند.

انتهای پیام/