Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

سایت زباله آزادشهر یکی از پر چالش ترین مسائل شهرستان بود که مسئولین را با خود درگیر کرده بود تا اینکه خبر رسید یک شرکت دانش بنیان شروع به تبدیل ۷۰ درصد از زباله‌ها به کود کمپوست کرده است و تنها ۳۰ درصد آنها دفن می شود. شنیده‌ها و گزارشهای مردمی حاکی از آن است که خبر چندانی از این تبدیل به کود نیست و دفن زباله‌ها همچنان ادامه دارد.

 به گزارش تیتر آزاد، چند نفر از مردم آزادشهر که خواستند نام آنها فاش نشود در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کردند: یک فردی بنام عبدالوهاب. الف که در نزدیکی سایت زباله زمین کشاورزی دارد، بدون داشتن مجوز، حدود ۵ هکتار از زمین خود را به عمق حدود ۳۰ الی ۴۰ متر حفاری کرده و تمامی مصالح دیگر آن را برداشت کرده است. 

این همشهریان افزودند: این فرد بعد از برداشت مصالح، زباله های سایت زباله را در زمین خود دفن کرده که بیشتر آنها زباله‌های بیمارستانی بوده و سپس یک لایه خاک بر روی آنها ریخته است.

خبرنگار ما برای بررسی ان موضوع به اداره جهاد کشاورزی آزادشهر رفت و موضوع را از مسئول مربوطه جویای شد که کارشناس مربوطه گفت: بله تغییر کاربری زمین عبدالوهاب . الف صحت دارد. وی یک بار بدون مجوز ماسه و سنگ زمین را برداشت کرده و بار دیگر به دفن زباله در آن اقدام نموده است. وی حدود ۳۰ الی ۴۰ متر زمین را حفاری و زباله‌ها را در آن دفن کرده بود. اداره جهاد کشاورزی از این شخص شکایت نموده، اما گویا رای مناسبی در این خصوص داده نشده است و قسمت حقوقی اداره پیگیر موضوع می باشد.

عکس زمین عبدالوهاب. الف در روز گذشته

w1

خبرنگار ما برای بازدید میدانی به محل تخلف رفت و با شاهدان عینی که در آن مکان حضور دارند صحبت کرد و آنها در پاسخ خبرنگار ما بیان کردند: آنگونه که ما از نزدیک دیدیم، سایت زباله آزادشهر یک دستگاهی دارد که زباله‌ها را روی تسمه آن میریزند تا عده‌ای پلاستیک و لاکها را از آشغالها جدا کنند. الباقی زباله‌های بارگیری شده و برای دفن برده می شوند.

دفن آشغالها در روز گذشته در سایت زباله آزادشهر

w2

w3

این شاهدان عینی تصریح کردند: ما شاهد آن بودیم که زباله ها را به زمین عبدالوهاب . الف می بردند و در چاله ایجاد شده دفن می کردند.

خبرنگار ما از این شاهدان پرسید، آیا کف محل حفاری‌ها برای جلوگیری از نفوذ شیرابه‌ها به سفره‌های زیر زمینی عایق کاری شده بود؟

شاهدان عینی گفتند: خیر، نه تنها زمین عبدالوهاب عایق بندی انجام نشد بود، بلکه در خود سایت زباله نیز ما ندیدیم که زمین کف حفاری را عایق بندی کنند.

حال سوال ما از مسئولین شهرستان آزادشهر این است، چرا زباله‌ها را در زمین بدون مجوز عبدالوهاب. الف چال می کردید؟!

آیا ورود شیرابه‌های زبالها به داخل منابع زیر زمینی، مردم شهرها و روستاهای پایین دست، مانند نگین شهر و گنبد را با بیماری مواجه نمی کند؟!

تیتر آزاد به عنوان نماینده افکار عمومی انتظار دارد مسئولین مربوطه با فراهم نمودن شرایط بازدید خبرنگاران از محل سایت زباله و بررسی عملیات تبدیل زباله‌ها به شفاف سازی این موضوع اقدام نمایند.

عکس رسیده به تیتر آزاد از دفن زباله در زمین عبدالوهاب. الف در سال گذشته

m

m2

m3

m4

m1

انتهای پیام/