Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

سالهاست که مردم آزادشهر از بوی تعفن و اثرات مخرب سایت دفن زباله که در فاصله یک کیلومتری از شهر قرار دارد رنج می برند، و مسئولان بسیاری برای حل این مشکل وعده های بسیاری داده اند اما مشکل همچنان پا برجاست.

 به گزارش تیترآزاد، سالهاست که بر اثر کارشناسی غلط، سایت زباله شرق استان گلستان در زمینهای مرغوب کشاورزی شهرستان آزادشهر با وعده ایجاد مرکز مکانیزه با توان استخراج برق از زباله و تولید کود احداث شده است، اما بعد از گذشت بیش از 15 سال، خبری از مرکز مکانیزه نشد و سایت مکانیزه زباله، رویایی بود که با دفن زباله ها به کابوس تبدیل شده است.

مسئولین آزادشهر بخصوص ائمه جمعه، نمایندگان دوره دهم و یازدهم، فرمانداران، شورای شهر و ... سالهاست که همصدا با مردم مظلوم آزادشهر بر جابه جایی این سایت زباله از این شهرستان به زمینهای بیابانی و لم یزرع استان مطالبه گری می کنند، اما آنچه البته به جایی نرسد فریاد است!

امام جمعه آزادشهر بارها در تریبون نماز جمعه از مرگ و میرهای تنفسی در شهرستان و آلودگی آب های زیر زمینی سخن گفته و به مسئولان امر هشدار داده است. اما مسئولان پسماند استان اعلام می دارند که هیچ سند علمی ای برای این ادعا وجود ندارد.

همچنین مردم و مسئولان شهرستان آزادشهر بارها اعلام نموده اند که بوی زباله مردم آزادشهر و مسافران را اذیت می کند، اما مسئولان پسماند استان این موضوع را قبول ندارند و می گویند بوی زباله نیست و بوی فاضلابهای شهری است که در اطراف شهر تخلیه شده اند.

اگر بخواهیم بی طرف در خصوص بوی تعفن اطراف شهر قضاوت کنیم باید بگوییم بویی که در اطراف شهر به مشام می رسد با بوی استشمام شده در سایت زباله یکی است و با بوی فاضلاب شهری یکی است. اما آیا می شود بوهای زباله و فاضلاب شهری و بوی اطراف شهر را در بسته های مجزا با شناسنامه کرد  و برای داوری برای مسئولان کشوری فرستاد!

آنچه مسلم است خبرنگاران صدا سیما، خبرگزاریها و سایتهای خبری زیادی از سایت زباله آزادشهر و مشکلات آن خبر زده اند و البته نتیجه ای حاصل نشده است.

در دولت روحانی مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور به استان گلستان آمد و در هر شهری یک مرکز عمرانی افتتاح کرد، اما بهره آزادشهر از سفری وی افتتاح فاز جدید سایت دفن زباله بود. پنج شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ روزی بود که مسئولان استان برای چندمین بار و معاون وزیر برای اولین باروعده دادند مشکلات بوی بد و دفن زباله در مدت 6 ماه حل خواهد شد. اما این 6 ماه هم مثل سالها و وعده های گذشته سپری شد و مشکلی حل نشد. خبر مربوط به سفر معاون وزیر کشور قبلی را در لینک زیر بخوانید.

حال با روی کار آمدن دولت آقای رییسی مردم آزادشهر امیدوارند که این مشکل حل شود و حقوق شهروندی آنها مورد احترام قرار گیرد. حقوقی که در بند های الف و ع منشور حقوق شهروندی آمده است.

انتهای پیام/