Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

توضیحات شهردار آزادشهر درباره سد معبر در پیاده روها و مشکلات موجود در سر راه برخورد با متخلفان در مصاحبه با تیتر آزاد

 به گزارش تیتر آزاد، از آنجایی که مشکل سد معبر در پیاده رو های کشور ما مسئله جدیدی نیست اما ما برخود واجب دانستیم، علت عدم برخورد شهرداری  با این موضوع را پیگیری کنیم.

طبق تحقیقات ما در کشورهای پیشرفته دنیا به ازای هر شش متر خیابان یک متر پیاده رو پیش بینی می شود. این موضوع در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه معمولا رعایت نمی شود وعابرین پیاده جایگاه خاصی در سیاست گذاریهای شهر سازی ندارند. در مواقعی هم که این استاندارد رعایت شده است مردم از پیاده رو ها به عنوان پارکینگ، انبار و تعمیرگاه استفاده می کنند. در این شرایط عابرین پیاده مجبور هستند از خیابان به عنوان محل عبور و مرور استفاده کنند و جان خود را به خطر بیندازند.

s03

در شهرستان آزادشهر پیاده روها تقریبا استاندارد هستند اما مردم از سد معبر مغازه دارها، تعمیرگاه ها و پارک ماشینها رنج می برند.

سید منصور باقری راجع به این مسئله در مصاحبه با خبرنگار ما اظهار کرد: ما در جایگاه مدیریت شهری وظایفی داریم که با تصویب بعضی از قوانین در اجرای مقابله با سد معبر دچار مشکل شده ایم.

باقری ادامه داد: با توجه به آخرین اصلاحیه قانون تخلفات رانندگی که در سال 1390 ابلاغ شد، راهنمایی و رانندگی وظیفه برخورد با پارک خودروها در پیاده روها را دارد و شهرداری فقط میتواند این مشکل را به آنها انتقال دهد. از آنجا که تخلف پارک ماشینها بیشتر در ساعت غیر اداری صورت میگیرد راهنمایی و رانندگی نیز نیروی کافی برای مقابله با این معضل را ندارد. 

s02

شهردار آزادشهر افزود: در سال 1392 نیز قانون نظام صنفی اصلاح شد و حضور شهرداریها در نظام صنفی عملا به صفر رسید. یعنی هیچ تصمیم گیری ای در اتاق اصناف توسط ما صورت نمی گیرد. اگر دیده می شود، تعمیرگاهها در پیاده روها به تعمیر ماشینها می پردازند بخاطر فضای کم مغازه های آنها است. زمانیکه اتاق اصناف از شهرداری استعلام نمی گیرد و زیر بنای مغازه را کافی می داند ما نمی توانیم فراتر از قانون کاری انجام بدهیم. 

وی بیان کرد: البته بر اساس بند 20 ماده 55 قوانین شهرداریها ما باید آنها را در جای دیگری ساماندهی کنیم. اما بخاطر کمبود بودجه در این زمینه مشکل داریم.

s05

s01

 

باقری تصریح کرد: اولین و مهمترین موضوعی که ما را اذیت می کرد نمایشگاههای خودرو بود که یک سال و نیم پیش مطالعه ای  کردیم و طرحی را مصوب نمودیم تا آنها را به کمربندی شهید کوهساری انتقال دهیم. متاسفانه هم از لحاظ اقتصادی در وضعیت خوبی نیستیم و هم نمایشگاهها با ما همکاری نمی کنند. برای همین بدنبال سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم تا محیطی مناسب همرا با پارکینک و سرویس بهداشتی ایجاد کنیم و نمایشگاههای خودرو را به آنجا انتقال دهیم.

شهردار آزادشهر گفت: در بقیه موارد که قانون دست شهرداری را باز گذاشته است ما سعی کرده ایم به وظایف خود به بهترین نحو جامع عمل بپوشانیم. اما همیشه مردم هستند که موفقیت کامل در اجرای یک قانون را تضمین می کنند.

با توجه به اظهارات شهردار و شرایط نامناسب عبور و مرور در پیاده روها نتیجه گیری می شود تا زمانی که ما شهروندان به حقوق یک دیگر احترام نگذاریم و منافع شخصی را بر منافع عمومی ارجع بدانیم و فرهنگ استفاده ازپیاده روها را فرا نگیریم این مشکل به این زودیها حل نخواهد شد و همچنان پابرجا خواهد ماند.

انتهای پیام/