Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

70 درصد پروژه جمع آوری آبهای سطحی در آزادشهر انجام شده است.

 

به گزارش تیتر آزاد، از آنجا که شهرستان آزادشهر در منطقه ای معتدل و دامنه کوه واقع شده است، این مجاورت با تمام مزایایی که دارد، مشکل جاری شدن آبهای سطحی در هنگام بارشهای تند و سیلابی را به همراه دارد.

مدتهای زیادی است، با هر بارش سیلابی خانه های نزدیک به کوه دچار خسارت در اسباب و اثاثیه و ورود آب به منازل می شوند.

شهرداری آزادشهر برای رفع این مشکل تحقیقات گسترده ای انجام داد و برنامه ای تدوین کرد. اما اجرای این طرح نیاز به بودجه میلیاردی داشت برای همین مشکل را با نماینده وقت شهرستان آقای رضا صابری در میان گذاشتند.

 با پیگیریهای دکتر صابری دولت با تامین مالی این برنامه موافقت کرد و مقرر گردید 3 میلیاد تومان برای این کار تخصیص بگیرد. به دلیل طولانی شدن پروسه اداری تا سال 95 اعتباری به شهرداری آزادشهر برای اجرا داده نشد.

در اردیبهشت امسال یک و نیم میلیارد این بودجه در اختیار شهرداری قرار گرفت و شهرداری بلافاصله مناقصه هایی برگزار کرد و با پیمانکاران متفاوتی برای تسریع در انجام پروژه قرارداد بست.

هم اکنون این پروژه در 15 نقطه در حال اجرا است و 70 درصد آن انجام شده است. هدف این طرح انتقال سیلابهای جاری شده از کوه و آبهای سطحی داخل شهر به بیرون شهر می باشد.

ss11 1

 

در این پروژه به لایروبی و ساماندهی رودخانه ها، دیوارسازی و تراس بندی رودخانها، جمع آوری آبهای سطحی و ساخت  1800 متر کانال برای انتقال آبها به بیرون شهر پرداخته می شود.

ss11 4

با رفع این مشکل، مشکلات دیگری در شهر با وجود آبهای فاضلاب خانگی  و بوی آزار دهند رودخانه در فصل خشکی نیز وچود دارد.

جمع آوری و انتقال فاضلابها بر عهده اداره آب و فاضلاب است. برای رفع این مشکلات طرح اگو پیشنهاد شد اما به دلیل نداشتن بودجه به اتمام نرسید و هم اکنون بسیاری از مردم عزیز شهرستان از این مسئله رنج می برند.

fazelab2

 

در فصل خشکی که رودخانه خالی از آب باران وچشمه ها می شود در ابتدای رودخانه هیچ آبی دیده نمی شود اما به تدریج هرچه به سمت خروجی رودخانه از شهر می رویم فاضلابهای خانگی را می بینیم که توسط شهروندان مجاور رودخانه در آن جاری شده اند.

fazelab

این مشکل نیز با اجرای طرح اگو حل خواهد شد اما تا اجرای این طرح چگونه می توان از این معضل جلو گیری کرد. آیا بهتر نیست همشهری های عزیز برای دفع فاضلاب شهری چاه حفر کنند و از رها کردن آن در رودخانه جلوگیری کنند تا هم شهری زیبا داشته باشیم و هم به بیماریهایی همچون سالک دچار نشویم.

ss11 8

ss11 3

fazelab3

ss11 9

ss11 2

ss11 11

انتهای پیام/