Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در دفتر امام جمعه آزادشهر با حضور مسولین شهر و خبرنگاران شهرستان برگزار شد.

به گزارش تیتر آزاد، دیروز دوشنبه مورخ 18 مرداد 1395 مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در دفتر امام جمعه آزادشهر با حضور مسولین شهر و خبرنگاران شهرستان برگزار شد.این مراسم با قرائت قرآن توسط فرماندار آزادشهر آغاز شد.

در این مراسم امام جمعه آزادشهر حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل قلی پور ضمن تبریک دهه کرامت و روز خبرنگار اظهار کرد: روز خبرنگار یک فرصت مناسب برای شناخت نقش خبرنگاران و رسانه ها در بیان مشکلات، توسعه و پیشرفت کشور است. مهمترین نقش رسانه ها اعطلای انقلاب اسلامی می باشد و بزرگترین هدف یک خبرنگار انقلابی تقویت نظام و انقلاب است.

SDC19259

قلی پور ادامه داد: خبرنگار انقلابی، خبرنگار مورد تایید اهل بیت و انسانهای فرهیخته خبرنگاری است که خود را در اختیارصاحبان قدرت، ثروت و یا یک جناح خاص نمی بیند بلکه خود را در خدمت اسلام و انقلاب و نظام می بیند و چشمان تیزبین نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه آزادشهر افزود: یکی از دغدغه های اصلی خبرنگاران نبود امنیت شغلی است. سوالات مهمی که باید به آن توجه شود این است که آیا خبرنگاری شغل است یا نه، اگر شغل است چقدر به این موضوع توجه شده است. آیا خبرنگاران امنیت شغلی دارند و در حوزه معیشت خود دغدغه ای ندارند؟ آیا بیمه خبرنگاران به یک نقطه مطلوب و ایده آل رسیده است؟

حجت السلام والمسلمین قلی پور تصریح کرد: اگر توقع داریم خبرنگاران نگاه حق بینانه، قلم عالمانه و نقد منصفانه داشته باشد و مسائل را آنگونه که هست گزارش دهند نباید شرایط بگونه ای باشد که این خبرنگاران برای تامین زندگی خود به دنبال رپرتاژ خبری بروند. خبرنگاری که با رپرتاژ خبری اموراتش را بگذراند آنگونه می نویسد و یا خبر را انتقال میدهد که حامی مالی از او می خواهد و این موضوع که آن مطلب واقعیت دارد یا نه و یا خبر مغرضانه و خلاف واقع جلوه داده شود برایش مهم نیست.

وی  در ادامه این مطلب اینگونه بیان کرد: تا وقتی رسانه ها و خبرنگاران اموراتشان را با رپرتاژ خبری بگذرانند نمی توانیم خبرنگار انقلابی را در سطح منطقه و کشور شاهد باشیم و یا حد اقل خبر ها بصورت درست انعکاس پیدا نمی کند. مسولین کشوری باید برای این موضوع چاره ای بیندیشند و مسولین منطقه ای آن قسمت از دغدغه خبرنگاران که می شود در منطقه حل شود را بزطرف کنند.

قلی پور گفت: خبرنگاران وظیفه و رسالت سنگینی دارند و توسعه و پیشرفت هر منطقه برعهده آنها می باشد.خبرنگار باید مشکلات، معضلات و چالشهای منطقه را رصد کنند و به موقع فریادشان را بلند کنند و توجه مسولین مربوطه را به موضوع جلب کنند.

امام جمعه محبوب آزادشهر ادامه داد: خبرنگار باید روحیه پرسشگری خود را حفظ کند. یک خبرنگار موفق مطالبه گر است و سر نترس دارد. صادقانه نقد میکند و شجاع است. خبرنگار برای بیان حقایق از جان خود میگذرد مانند شهید سارمی و خبرنگاران دوران دفاع مقدس که در جبهه این وظیفه خطیر را انجام می دادند.

محمد اسماعیل قلی پور در باره پاسخگویی مسولین اظهار کرد: مسولین باید به سولات خبرنگاران پاسخگو باشند. سوالی که خبرنگار مطرح می کند حرفی است که بین مردم گفته می شود و ممکن است صحت هم نداشته باشد اما این سوء تفاهم ها با جواب به سوال خبرنگار برطرف می شود.

وی ادامه داد: گاهی خبرنگاران خبر را انتشار می دهند و بعد از مسئولین میپرسد که کار درست نیست و گاهی خبرنگار از مسئول سوال می کند و مسئول پاسخ درستی نمی دهد در این صورت خبرنگاران باید عدم پاسخگویی مسئول را انعکاس دهند.اما اگر مسئول پاسخ درست به سوال خبرنگاران داد آنها باید با هنر خود مطلب را به گونه ای اشاعه دهد که مطلب برای مردم روشن شود.

امام جمعه آزادشهر افزود: خبرنگاران باید بگونه ای قلم بزنند که دشمنان از آن سوء استفاده نکنند. قلم، قلم بدست وقلم نوشته قداست دارد و برای همین است که خداوند متعال به قلم قسم می خورد. خبرنگاران سعی کنند این قداست را حفظ کنند.

وی در آخر سخنانشان گفتند: امام جمعه ها مشکلات منطقه را در نماز جمعه بیان می کنند و خبرنگاران باید به بررسی آن بپردازند تا مسئولین و مردم نسبت به حل مشکل حساس شوند. ادارات نیز باید کارهای خود را گزارش دهند تا مردم پیشرفت کارها را ببینند. خبرنگاران باید بتوانند بدون هیچ گونه ترس و یا دغدغه ای سولات را از مسئولین بپرسند و مسولین هم باید با روی باز پاسخ آنها را بدهند.

 

فرماندار شهرستان آزادشهر حبیب ا... شفاهی در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران چشم بیدار، گوش شنوا و زبان گویای مردم هستند. خبرنگار باید دشمن شناس و دیدبان هوشیار منطقه و کشور باشند.

شفاهی ادامه داد: خبرنگاران باید سعی کنند دقت و صحت خبر را قربانی سرعت انتشار خبر نکنند و مطلب را بگونه ای بنویسند که صحیح ترین برداشت از آن انجام گیرد تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

وی افزود: خبرنگار باید بی طرف باشد و منتسب به حزب یا جناحی نباشد تا واقعیت را بنویسد و کسی هم نمی تواند به او بگوید که چرا این مطلب را نوشته ای. خبرنگاران باید قضاوت صادقانه داشته باشند و در قضاوت ها عجله نکنند در ضمن اینکه شجاع و مقاوم در برابر تهدیدات است.

فرماندار آزادشهر در آخر از خبرنگاران شهرستان درخواست کرد: در ماههای آتی هفته دولت و سرشماری نفوس و مسکن در پیش است و خبرنگاران شهرستان مانند هر سال در اطلاع رسانی با فرمانداری همکاری لازم را انجام دهند. 

مسولین چند وعده به خبرنگاران دادند که مهمترین آنها عبارتند از: دفتری را به عنوان دفتر مطبوعات در اختیار خبرنگاران قرار دهند. کلاس 20 ساعته عکاسی توسط فنی و حرفه ای آزادشهر برای خبرنگاران و روابط  عمومی ادارات برگزار شود.

 

2

SDC19251

 

SDC19254

 

SDC19258

SDC19261

SDC19268

SDC19270

 

SDC19264

 

SDC19253

 

انتهای پیام/