Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

امروز نشست خبری مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر با خبرنگاران انجام شد. در این نشست بحث هدایت تحصیلی مطرح شد که وی توضیحات خود را درباره این موضوع بیان کردند. 

به گزارش تیتر آزاد، مهدی مفید مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر در نشست خبری در رابطه با هدایت تحصیلی اظهار کرد: توازن تحصیلی اجباری نیست و همانگونه که رئیس جمهور و واحد حقوقی اداره آموزش پرورش می گویند یک امر کاملا اختیاری است. از آنجا که قشر عظیم بیکاران جامعه تحصیل کرده های دانشگاههایی هستند که با صنعت و بازار بیگانه اند آموزش و پرورش طبق سند تحول بنیادین باید به سمت رشته های فنی حرکت کند.

مفیدی ادامه داد: هدایت تحصیلی بر اساس نیازها و امکانات منطقه و کشور خواهد بود، در نتیجه بصورت طبیعی سهمیه بندی خواهیم داشت. این هدایت و توازن باعث خواهد شد تا دانش اموزان در آینده دغدغه شغلی کمتری داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش آزادشهر افزود: برای این منظور آموزش و پرورش برای ورود به رشته های نظری شرایطی را گذاشت تا بتواند هدایت و توازن تحصیلی را انجام دهد.در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نظری 35 درصد معدل و 65 درصد رغبت، هوش و استعداد دانش آموز ملاک خواهد بود که با بررسی مشاوران مدارس انجام خواهد شد.  

مهدی مفیدی در ادامه اینگونه بیان کرد: ما از سال گذشته اطلاع رسانی های خود را در این موضوع انجام داده بودیم. امکان دارد تعداد کمی از مدارس بخوبی اطلاع رسانی نکرده باشند اما اکثر مدارس با مشاوره دادن به دانش آموزان و خانواده ها اطلاع رسانی کاملی، راجع به این طرح به مردم عزیز شهرستان داشته اند.  

وی در پایان گفت: برخی از خانواده های معترض می گویند در اندکی از مدارس غیر انتفاعی به دانش آموزان راحت تر نمره داده شود، اما همانطور که گفتم معدل فقط 35 درصد از شرایط انتخاب رشته است. خوشبختانه در آزادشهر تعداد خانواده های معترض خیلی اندک است.

در پایان نشست خبری به خبرنگاران هدایای برای تقدیر و تشکر از اطلاع رسانی صحیح اخبار به مردم داده شد.

b2

b4

 

 

b7

 

b8

 

b9

انتهای پیام/