Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

 

امروز نشست صمیمی جوانان با امام جمعه شهرستان آزادشهر با موضوع دولت، جوان گرایی و آرمان گرایی در کانون فرهنگی و هنری معراج مسجد جامع آزادشهر برگزار شد. در این نشست سولات متعددی مطرح شد که امام جمعه آزادشهر حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل قلی پور به آنها پاسخ دادند.

به گزارش تیتر آزاد ، امروز مورخ 11 شهریور 1395 نشست صمیمی جوانان با امام جمعه شهرستان آزادشهر با موضوع دولت، جوان گرایی و آرمان گرایی در کانون فرهنگی و هنری معراج مسجد جامع آزادشهر برگزار شد. در این نشست سولات متعددی مطرح شد که امام جمعه آزادشهر حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل قلی پور به آنها پاسخ دادند.

محمد اسماعیل قلی پور در پاسخ به سوال چرایی سیاست کنترل و افزایش جمعیت و طرح های دولت برای مدیریت شغلی جوانان اظهار کرد: همان طور که خود مقام معظم رهبری گفتند سیاست کنترل جمعیت سیاست اشتباهی بود زیرا باعث شد جامعه بسوی پیر شدن پیش برود.

قلی پور ادامه داد: جوانان موتور پیشران جامعه هستند  و باعث پیشرفت و پویایی جامعه می شوند. در روایات ما هم آمده است اکثر یاران امام زمان جوانان هستند و اگر فرد مسنی هم در میان آنها باشد از نشاط ، جوانی و شادابی دل برخوردار است. متاسفانه جوانان امروز گوشه نشین و منزوی شده اند و با فضای مجازی مشغول شده اند و از ورزش و پویایی فاصله گرفته اند که این با مصادیق یاران امام عصر تطابق ندارد.

امام جمعه آزاد شهر افزود: یکی از شعار های همه دولتمردان اشتغال است که در این باره باید آنها پاسخ بدهند. اما راهکار هوشمندانه امام خامنه ای اقتصاد مقاومتی است. اصل این راهکار آن است که، هر کس با هر توانی که دارد باید در به حرکت در آوردن چرخ اقتصاد جامعه مشارکت کند.

وی در ادامه اینگونه بیان کرد: خیلی از دانشجویان و دانش آموزان هدایت تحصیلی مناسبی نداشته اند و این مشکل را بیشتر کرده است. اکنون هم که این طرح دارد اجرا میشود اشکالاتی دارد. ما باید از دوران ابتدایی به شناخت استعداد افراد بپردازیم و با تقویت وی در آن استعداد آن را به سمت شغل مناسب هدایت کنیم. خانواده ها نباید امیال خود را ملاک هدایت تحصیلی فرزندان قرار دهند، این استعداد فرزندان است که ضامن موفقیت آنها خواهد بود.آنها باید شرایط را برای رغبت و پیشرفت فرزند در رشته ای که در آن استعداد دارد را فراهم کنند. 

قلی پور در پاسخ به راهکار مبارزه با شبهات و شایعات گفت: همیشه کم اطلاعی، غفلت و پیگیری نکردن صحت موضوع توسط مردم شایعات را موثر می سازند. طبق دستور اسلام اصل در هر چیز سلامت و صحت آن است مگر سند مستدلی بر خلاف آن ارائه شود. در سلامت نفس افراد هم اصل بر سلامت فرد است.

امام جمعه ادامه داد: شایعاتی که به قصد ضربه زدن به افراد، ارگانها یا حکومتها درست میشوند بگونه ای طرح می شوند که بررسی صحت یا رد آن برای افراد جامعه وجود ندارد و برای بررسی آن نیاز به اطلاعات طبقه بندی شده و هزینه زیادی دارد. اگر ما به اسلام عمل کنیم باید بر اساس سوره نور حسن ظن داشته باشیم. اما اگر می خواهیم بدانیم کدام مطلب درست است باید ببینیم سند محکمی ارائه شده است یا نه و آیا مراجعه قانونی آن را تایید می کنند.

وی افزود: اسلام برای مبارزه با شایعات و آگاه سازی افراد برنامه دارد، نماز جمعه محل اطلاع رسانی درست مسائل در اسلام است. جایی که نمایند حاکم اسلامی مشکلات و مسائل کشور را بیان میکند و در صحت آن هیچ تردیدی نیست. مردم باید شایعات را ترویج نداده و شنیده ها را انتقال ندهند. در عصر امروز حتی به دیده ها هم نمی شود اعتماد کررد زیرا تکنولوژی می تواند واقعیت را وراونه جلوه دهد.

حجت الاسلام قلی پور در پاسخ به جوانی که می گفت مطالبه گر بودن ما چه فایده ای دارد در صورتی که به ان اهمیت داده نمی شود و به جوانان اهمیت نمی دهند اظهار کرد: امام حسین علیه السلام  در روز عاشورا سخنانشان را گفتند و کسی هم به آنها گوش نکرد اما مشاهده کردید که آیندگان آن سخنان را فهمیدند و استفاده کردند. مسئله مهم بازگو کردن حق و حقیقت است و نباید بگوییم چون کسی به حرف ما گوش نمی کند ما هم سکوت میکنیم. باید حق گفته شود تا مردم آگاه شوند.

امام جمعه ادامه داد: هر کجا هر مسئولی به جوانان اعتماد کردند پیشرفت در ان عرصه داشتیم و برعکس هر کجا جوانان نادید گرفته شدند عقب افتادیم. منطقه و کشوری فعال و توسعه یافته می شود که جوانان در آن نقش خود را درست ایفا کنند و منفعل نباشند.

وی افزود: دشمنان سعی دارند تا آیند تاریکی را به جوانان ما نشان دهند و آنها را از مطالبه گری و طرح سوالات و ارائه راهکار به مسئولین بازدارند.

قلی پور در پاسخ به اجرای کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها و انفعال شرکتهای دانش بنیان گفت: کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها زیر 5 درصد برگزار می شود یا بهتر است بگوییم برگزار نمی شود و گاهی نمادین کار هایی انجام می شود.

امم جمعه ادامه داد: موسسات دانش بنیان باید فعال تر شوند. در منطقه ما در روستای وامنان تحقیقاتی انجام شده است اما این کم است. ما باید در همه نقاط شهرستان این شرکتها را داشته باشیم و تحقیقات بر روی هر مسئله ای که استعدادش در منطقه است انجام شود.

وی افزود: مسئولین هم حمایت کرده و میکنند. جوانان طرح های خود را به فرمانداری، بسیج و سپاه ببرند.

قلی پور درباره تمدن بزرگ اسلامی که مقام معظم رهبری فرموده بودند گفت: عنصر اصلی برای تحقق این طرح جوانان هستند. قدرت نرم انقلاب اسلامی و ایران  جوانان می باشند.

امام جمعه ادامه داد: جوانان باید انقلابی عمل کنند تا سخنان رهبری عملیاتی شود. آنها باید بصیرت خود را افزایش دهند و در هر کجا که به آنها نیاز است حضور پیدا کنند.

وی افزود: جوان انقلابی از معضلات پیرامون به سادگی نمی گذرد و در صحنه ها حضورر فعال دارد.

قلی پور در پاسخ به محدود کردن اینترنت و تلگرام راهکار مناسب مبارزه با تهاجم فرهنگی اینگونه بیان کرد: محدود کردن راهکار مناسبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی نیست و جواب هم نمی دهد. ما باید فرهنگ سازی کنیم و راه درست استفاده را به افراد بیاموزیم. بهترین زمان آمورزش و فرهنگ سازی در کودکی افراد است، اما نباید خودمان در کاری افراط کنیم و بخواهیم فرزند خود را از آن کار باز داریم این کار تاثیر گذار نخواهد بود.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: آموزش و پرورش نقش موثری در فرهنگ سازی دارد. ابتدا معلمین باید آموزش ببینند و سپس دانش آموزان را آموزش دهند. متاسفانه برخی از معلمین در کار خود کم می گذارند. مثلا در کلاس خوب درس نمی دهند و می گویند کلاس خصوصی بیایید و آزمون را به گونه ای طرح می کنند که اگر کلاس نروی در آن درس رد خواهی شد. این گونه معلمین نخواهند توانست فرهنگ درست را به جامعه انتقال دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قلی پور درباره ازدواج جوانان گفت: جوانان باید توقعات خود را کم کنند. خانم ها نباید انتظار داشته باشند خواستگاری که می آید خانه، ماشین و امکانات ویژه ای داشته باشد. آقایان هم باید انتظار جهیزیه آنچنانی نداشته باشند. باید با وسایل ضروری زندگی، زندگی خود را آغاز کنند و دنبال تجمل گرایی نروند.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: مهریه های سنگین و تجمل گرایی ازدواج را سخت کرده است. امروزه  متاسفانه فعل حرام آسانتر و راحتتر در دسترس افراد است و راه حلال و ازدواج سخت و مشکل شده است. جوانان باید خودشان مشکلات را حل کنند  و هزینه های اضافی را حذف کنند.مثلا تالار و مراسمات آنچنانی لازم نیست. جوانان باید به خانواده ها بگویند که هدف تشکیل خانواده است و نباید در مسیر این امر الهی  سنگ بیندازند.

SDC19717

SDC19718

SDC19720

SDC19719

انتهای پیام/