Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

کارشناس و محقق بسیجی رشته کشاورزی شهرستان آزادشهر٬ در رابطه با اهداف خود از تحقیقات بر روی محصولات کشاورزی و طراحی دستگاه چوب خرد کن به ما می گوید و  خود را سرباز ولایت در بحث بیولوژیک و اقتصادی اعلام می کند.

به گزارش تیتر آزاد ٬  مجتبی میرعرب٬ کارشناس و محقق بسیجی رشته کشاورزی شهرستان آزادشهر٬ در رابطه با اهداف خود از تحقیقات بر روی محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی٬ ما می خواهیم با ایجاد کارگاه های کوچک خانگی هر خانه را به یک کارخانه تبدیل کنیم.از آنجا که دشمن در حال جنگ بیولوژیک با ایران و ایرانی است٬ من به عنوان یک بسیجی ولایتمدار٬ بر خود واجب دانستم که به مقابله با این جنگ کثیف دشمن بپردازم و تکلیف خود را انجام بدهم.

میرعرب در باره بیماری دیابت و تحقیقات خود اعلام کرد: متاسفانه بیماری دیابت در کشور ما همه گیر شده و هموطنان عزیزمان به این بیماری مبتلا می شوند . همه ما می دانیم که علت افزایش این بیماری در جامعه٬ استفاده از قند و شکر برای شیرین کردن محصولات خوراکی است.

کارشناس کشاورزی آزادشهری ادامه داد: من در تحقیقات بر روی محصول جایگزین برای شکر و قند به گیاه استویا رسیدم که شیرینی آن ۳۰۰ برابر بیشتر از قند است ولی باعث افزایش قند خون در افراد دیابتی نمی شود.
محقق آزادشهری افزود: به وسیله فرآوری این گیاه می توان ازنعمت شیرینی استفاده کرد بدون آنکه دچار بیماری شویم یا قند خون ما از حد نرمال بالاتر رود.

این بسیجی که ساکن روستای فاضل آباد آزادشهر است درباره بازارکار کشت محصول بیان کرد: در حال حاضر در اصفهان یک سری کارخانه های بزرگ هستند که گیاه استویا را تبدیل به شکلات ٬ گز و شکر می کنند و ما محصولات خود را به آنجا صادر می کنیم.

وی ادامه داد: استان گلستان فقط تولید کننده گیاهان دارویی است٬ ما تولید می کنیم اما به دلیل حمایت نکردن مسئولین و نبود سرمایه گذاران مشتاق برای فرآوری محصولات ٬ سود اصلی این کار به جیب سرمایه گذاران استانهای دیگر می رود و مردم ما هم به دلیل دور بودن این استانها از استان ما از مصرف این محصولات محروم هستند.

میرعرب افزود: اگر سرمایه گذاران در استان ما ورود پیدا کنند و تولید کنندگان گیاه دارویی برای فروش راحتتر باشند اشتغالزایی زیادی در تولید گیاه و فرآوری آن ایجاد می شود.

کارشناس کشاورزی آزادشهری درباره بررسی بر روی داروی مقابله با دیابت نیز تصریح کرد: یکی از دوستانم بنام آقای کبیری٬ در دانشگاه دهلی تحصیل می کند و برای من بذر گیاه کارلا ( بیتر ملون) را آورده است. این گیاه ظاهری شبیه به خیار دارد اما بسیار تلخ است.

محقق آزادشهری ادامه داد: از خاصیتهای این گیاه می توان به تولید انسلین در بدن اشاره کرد. افرادی که دچار بیماری دیابت هستند ٬ انسلین در بدنشان تولید نمی شود با مصرف این گیاه می توانند انسلین بدن را تامین کنند و حتی با مصرف چند ماهه این گیاه می شود سیستم بدن را تنظیم کرد.

این بسیجی افزود: خاصیت بعدی این گیاه پایین آوردن قند خون است. این گیاه از رشد سلولهای سرطانی جلوگیری می کند و اگر دوستان می خواهند با خاصیتهای بیشتر این گیاه آشنا شوند٬ کارلا را در اینترنت سرچ کنند.

وی افزود : با نشستی که با رئیس بیمارستان طالقانی گرگان داشتیم٬ قرار شد وی به آزمایش روی این محصول بپردازد و تاییده پزشکی ان را بگیرد و ما به ارائه این محصول در سطح کشور بپردازیم.

میرعرب درباره آموزش به علاقه مندان کار در این زمینه گفت: ما در فنی حرفه ای آزادشهر برای علاقمندان به کشت گیاهان دارویی٬ بصورت رایگان کلاس برگزار می کنیم و نه تنها کشت این دو محصول بلکه کشت انواع گیاهان در آنجا آموزش داده می شود.

کارشناس کشاورزی شهرستان افزود: در شهرستان ما به غیر از آموزش برای فروش محصولات نیز برنامه ریزی شده است و ما با بازاریابی در خارج استان٬ بازار هدف را مشخص کرده ایم.

محقق آزادشهری درباره تحقیقات خود بر روی کود های ارگانیک اظهار کرد: کشاورزان ما ۷۰ سال است که از کود های شیمیایی استفاده می کنند و این کودها تاثیرات مخربی بر روی زمین های کشاورزی گذاشته است.

این بسیجی ادامه داد: این کودها از قدرت باروری زمینهای ما کاسته است و می توان گفت یک جورایی زمینها را تبدیل به سنگ کرده است. یعنی کشاورز با تراکتور باید چند بار دیسک بزند تازمین هموارشود.

وی افزود: این کودها کرم های خاکی که دوستدار طبیعت هستند را نابود کرده است. ما به این فکر افتادیم که به وسیله کود های عالی ورمی کمپوست ٬ این کرم های با ارزش را دوباره احیا و خاک کشاورزی را دوباره مرغوب کرده و جایگزنی بهتری برای کود شیمیایی تولید کنیم.

میرعرب درباره چیستی کود ورمی کمپوست اعلام کرد: ورم به معنی کرم و کمپوست به معنی کوداست و سر جمع آنها به کود کرم گفته می شود. ما کود ورمی کمپوست را با نوعی کرم خاکی از گونه آیزینیا فوتیدا که از نژاد کالیفورنیایی است تولید می کنیم.

کارشناس کشاورزی شهرستان ادامه داد: خوراک این کرمها ضایعات مواد عالی است٬ از جمله پوست میوه ها٬ فضولات دامی٬ کارتون٬ تفاله چای و ..... .

محقق بسیجی افزود: در روستا های ما فضولات دامی را در بیرون روستا یا دره ها می ریزند که باعث جمع شدن کک و حشرات مضر می شود.

وی ادامه داد: با جمع آوری فضولات و ضایعات مواد عالی ٬ آنها را به خورد این کرم ها می دهیم و این کرم ها با خوردن آنها این ضایعات را از میکروب ها و باکتری های مضر پاکسازی می کنند و ما این کود حاصله را به خورد زمین کشاورزی می دهیم.

میرعرب ادامه داد: بعد از چند دوره استفاده ازاین کود ها ٬ زمین های کشاورزی دوباره بارور شده و افزایش محصول چشم گیر خواهد بود. استفاده از این کودها افزایش محصول٬ مصرف کمتر ۴۵ درصدی آب و تولید محصول سالم و ارگانیک را دربر دارد.

کارشناس کشاورزی شهرستان درباره جنگ بیولوژیک و محصولات ترا ریخته اظهار کرد: کشور آمریکا و رژیم صهیونیستی که متوجه شدند نمی توانند از طریق نظامی ما را به زانو در اورند ٬ روشهای دیگری را در پیش گرفته اند و از جمله آنها حال جنگ بیولوژیک با ایران است.

این محقق بسیجی ادامه داد: آنها با تزریق میکروبها و ویروسهای سرطان زا به ژن بذرهای کشاورزی در پی بیمار کردن مردم ایران هستند.

وی ادامه داد: اکثر کشاورزان ما سنتی کار هستند و اطلاع چندانی در این باره ندارند. با آمدن این بذرها که محصول زیادی می دهد کشاورزان ما رو به این بذرها می آورند.

میرعرب افزود: نکته قابل توجه آنجاست که این بذر یک سال قابل کشت است و در سال بعدی نمی شود این بذر را در آن زمین کشت کرد. احتمال ورود این بذرها در کشور ما دور از تصور نیست.

کارشناس کشاورزی ادامه داد: اگر اداره جهاد با ما غریبگی نکند و ما را حمایت کند با افزایش تولید این کودها و ترویج مصرف آنها بجای مصرف کود شیمیایی ٬ زمینها دوباره بارور شده و کشاورز برای سود بیشتر به سمت بذر خارجی نمی رود.

این محقق بسیجی گفت: متاسفانه جهاد کشاورزی نسبت به ما بی توجه است و رغبتی برای گسترش این کود ندارد.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی آزادشهر همیشه ما را در همه زمینهای کاری پشتیبانی کرده است و من از آنها تشکر میکنم. اگر همکاری آنها نبود شاید این تولیدات امروز نبود و معرفی نمی شد.

میرعرب درباره علت طراحی دستگاه چوب خوردکن اعلام کرد: درختهای هلو و شفتالو و... ۱۰ ساله هستند و بعد از این مدت باید نهال جدیدی جای آنها کاشته شود.

این کارشناس کشاورزی ادامه داد: باغدار ما این چوبهای حاصل از کندن درختان میوه را به شرکت نوپان به کیلویی ۱۰۰ تومان می فروختند. ما با طراحی این دستگاه توانستیم این چوبها را خرد کنیم و به قیمت ۳۰۰ تومان به پرورش دهندگان مرغ گوشتی برای زیر مرغ ها بفروشیم.

وی افزود: با این کار هم اشتغالزایی ایجاد شد ٬ هم مرغداری های استان که خیلی هم زیاد هستند برای خرید خرد چوبها به مشکل نمی خورند و هم اینکه مازاد آن را به قیمت ۳۰۰ تومان به نوپان می فروشیم.

میرعرب در آخر از مسئولین و سرمایه گذاران دعوت کرد تا توجه بیشتری به محققان و مخترعان کنند و آنها را در خدمت رسانی به هموطنان یاری برسانند.

خوانندگان عزیز مشاهده کردید که یک جوان ایرانی با کمترین امکانات و تنها با توکل به خدا و ولایتمداری توانسته است راهکاری برای بیکاری و مبارزه با جنگ بیولوژیک دشمنان پیدا کند. حال سوال آنجاست ٬ دولت با داشتن سرمایه های فراوان و نیروهای متخصص زیاد چرا برنامه خاصی برای اشتغالزایی ندارد با اینکه وعده های ۱۰۰ روز و ۶ ماهه داده است.

با گذشت ۳.۵ سال از عمر این دولت هنوز بیکاری در کشور بیداد می کند و اوضاع اقتصادی هموطنان ما خراب است.

گاهی تصور می شود که تمام برنامه دولت ٬ مذاکرات هسته ای بوده است تا با به نتیجه رساندن آن بتواند مشکلات را حل کند٬ اما بخاطر عجله در به نتیجه رساندن آن ٬ نه تنها نتیجه ای حاصل نشد بلکه کشور دوباره دچار ضرر و زیان شد.
انتهای پیام/