Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

 با توجه به گذشتن هفته بسیج٬ خبرنگار ما سعی کرده است تا نگاهی به خدمت رسانی ها و اشتغالزایی های بسیج  از ابتدای سال جاری تا کنون داشته باشد. در این بررسی مشخص شد که در سال جاری تاکنون مبلغ ۲ میلیارد تومان برای اشتغالزایی هزینه شده است و خدمات فراوانی به مردم داده شده است که ما به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

 به گزارش تیتر آزاد٬ بسیج سازندگی شهرستان آزادشهر از ابتدای سال جاری در راستای محرومیت زدایی و بحث سلامت جامعه ۷ مورد ویزیت و داروی رایگان به مردم روستاهای دور دست و محروم داشته است.

این خدمت رسانی با همکاری بسیج جامعه پزشکی شهرستان آزادشهر انجام شده است. پزشکان متخصص و فوق تخصص٬ روانشناسان و بهیاران بسیجی به ویزیت مردم پرداختند و در هر روستا حدود ۲۰۰ هموطن را ویزیت کردند و بسیج سازندگی به آنها دارو های رایگان داده است.

در بحث اشتغالزایی و بهبود وضعیت اقتصادی خانوار در سطح شهرستان ٬ سازمان بسیج از طریق ارائه تسهیلات توانسته است قدم خوبی را برای اشتغال افراد بردارد. عمده تسهیلات در بخش کشاورزی بوده است. بسیج سازندگی با بررسی استعداد های افراد و منطقه٬ طرح های اقتصادی را به افراد جویای کار معرفی کرده است و برای آنها با همکاری فنی و حرفه ای کلاسهایی جهت اموزش گذاشته است.

همچنین بسیج برای فروش تولیدات آنها ازطریق برگزاری نمایشگاه های فصلی در استان و بازاریابی شبکه ای و استفاده از فضای مجازی در استان و خارج استان توانسته زمینه فروش خوبی را مهیا کند.

بسیج در این طرح ها حدود ۲ میلیارد تومان برای ایجاد ۱۲۸ عرصه در زمینه های مختلف تسهیلات داده و برای ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است. 

امسال برای خشک کردن مکانیزه میوه ۸ ماه تحقیقات میدانی انجام شد و بسیج برای ایجاد قطب میوه خشک در استان شروع به دادن تسهیلات کرده است. لازم به ذکر است که برای فروش محصولات تولیدی با کارخانه داران بزرگ قرارداد بسته و برای خرید دستگاه ها نیز مذاکرات لازم را انجام داده  است.

در بحث مبارزه با بیماریهای دام وطیور ٬ بسیج سازندگی با همکاری دامپزشکی شهرستان به آموزش روستاییان پرداخت و واکسن رایگان به آنها داد.

خدمات دیگر بسیج به مردم شهرستان در اردوهای جهادی بوده که از جمله آنها خدمات عمرانی (سنگ فرش روستای نراب و ساخت سوله برای تعاونی روستای وامنان) خدمات کشاورزی و دامپروری است.

بسیج با تشکیل کانون بسیج مهندسین کشاورزی از طریق بکارگیری نیروهای متعهد و متخصص کشاورزی و منابع طبیعی ٬ جهت ترویج فرهنگ کشاورزی اصولی و پایدار و بهبود وضعیت زراعت کشاورزان قدم های مناسبی را برداشته است. زمینهای هر دو روستا تحت نظارت یک کارشناس کشاورزی است.

خدمات بسیج در سال گذشته و سالهای قبل از آن در شهرستان آزادشهر بسیار زیاد بوده است که نمونه بارز آن حمایت از روحانی انقلابی روستای وامنان است که با احساس تکلیف برای رونق اقتصادی روستای خود تحقیق نمود و کشت گیاه زعفران را برای آنها به ارمغان آورد.

این بسیجیان و این روحانی ٬ همان سربازان ولایت هستند که اگر از اول انقلاب تا کنون در پست های اجرایی به کار گرفته می شدند اکنون افراد منافق اندیشه های امام عزیزمان را زیر سوال نمی بردند اما متاسفانه مدیران اجرایی این روحیه انقلابی و بسیجی را ندارند و برخی از خواص درصدد تضعیف بسیج٬ سپاه و روحیه انقلابی هستند.

انتهای پیام/