Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نماینده مردم رامیان و آزادشهر با بیان اینکه صالحی تناسب شخصیتی با پست وزارت فرهنگ دارد، گفت: ما نیاز به کسی نداریم که فقط مدیر باشد؛ بلکه خودش هم باید اهل علم و فرهنگ باشد.

به گزارش تیترآزاد به نقل از خبرنگار مهر، علی ابراهیمی نماینده آزادشهر در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهاد کابینه دولت دوازدهم جمهوری اسلامی ایران در مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است و نمایندگان مشغول صحبت در موافقت و مخالفت با سید عباس صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

وی در نطق خود در موافقت با صالحی گفت: می خوام بگویم آقای صالحی تناسب شخصیتی با پست وزارت فرهنگ دارد. ما نیاز به کسی نداریم که فقط مدیر باشد. بلکه خودش هم باید اهل علم و فرهنگ باشد وگرنه هیچ کدام از چالش ها برطرف نمی شود.

وی افزود: عرضه فرهنگ جز با گفتگو و مدارا قابل مدیریت نیست. ما نباید کمتر از گُل به هنرمندان بگوییم. مدیران زیادی داشته ایم و هرکدام با دلسوزی ها و زحمت ها به سطوحی از موفقیت رسیده اند اما چون وزارت ارشاد در مرز امور فرهنگی و هنری با دستورات اسلام واقع شده، نیاز به یک شخصیت چند وجهی و یک روشنفکر دینی داریم که هم با اصول و شرع آشنا باشد و هم خودش اهل فرهنگ باشد؛ اندیشه جدید داشته باشد و بتواند با اهل فرهنگ و هنر گفتگو کند.

نماینده آزادشهر ادامه داد: آقای صالحی یک روشنفکر تمام عیار دینی است و امروز جمهوری اسلامی به چنین شخصیت هایی نیاز دارد تا بتواند گسست های جامعه را درست کند. امروز دشمنان تلاش می کنند بین گذشته و حال، جمهوریت و نظام، و دین و زندگی روزمره ما فاصله بیاندازند. برای این کار نیاز به پل هایی مثل صالحی داریم. به مخالفین ایشان می گویم که به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید نگاه سیاسی و حزبی داشته باشیم. تجربه ها نشان می دهد که مدیرانی که در این عرصه نبوده اند، برای انتخاب مناسب نیستند و موفق نبوده اند. ما پیش تر، افراد متخصص دینی محض یا گزینه های دیگر را آزموده ایم اما کسی را لازم داریم که نفوذ کلام چندجانبه داشته باشد؛ خودش اصول را قبول داشته باشد و بتواند آن ها را بقبولاند؛ خودش فرهنگ را بفهمد و بتواند بفهماند. دیپلماسی داشته باشد و بتواند اصول را به زبان امروزی برگرداند و از آن ها پاسداری کند.

ابراهیمی گفت: جامعه امروزی توسعه یافته ایرانی، متناسب با مقتضیات فرهنگی خود و متکی بر اصول اخلاقی، با تاکید بر مردم سالاری دینی، حمایت از هنرمندان، نویسندگان و شعرا، بزرگداشت علما و مفاخر و نمونه های مشابه، همه از جمله مواردی هستند که در برنامه پیشنهادی آقای صالحی دیده می شوند. در زمینه اجرایی تجربیات آقای صالحی در حوزه فرهنگ و ارشاد، می توان به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و موفقیت آن اشاره کرد. تمرکز زادیی و سپردن کار وزارت ارشاد به شهرستان ها، از جمله کارهایی است که صالحی انجام داده و دیده نشده اند. طرح های دیگری مانند انتخاب پایتخت کتاب یا روستاهای دوستدار کتاب از طرح های اجراشده در زمان صالحی هستند که به خاطر اجرایشان شاهد ورود نخبگان به حوزه ادبیات و کتاب هستیم.