Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25


فرمانده سپاه شهرستان آزادشهر در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: در هفته بسیج بیش از ۲۰۰ برنامه اجرا خواهیم کرد که از این بین۳۰ برنامه شاخص در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش تیترآزاد، محمود علیخانی، فرمانده سپاه آزادشهر، عصر دیروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج، ضمن تسلیت جان باختن هموطنان عزیزمان در زلزله کرمانشاه، اظهار کرد: بسیج یک نهاد مردمی است و به فرموده حضرت امام و مقام معظم رهبری ، کسانیکه در آن خدمت می کنند در حال عبادتند. در مورد وظایف بسیج که در صحیفه حضرت امام تبیین شده است باید بگوییم، بسیج باید در جهاد فرهنگی ، تولید علم، نهضت خدمت رسانی ، محرومیت زدایی و اتحاد بین مسلمین تلاش کند. 

علیخانی در مورد شعار هفته بسیج اعلام کرد: "بسیج محور مردم سالاری دینی " شعار هفته بسیج امسال است.

فرمانده سپاه آزادشهر افزود: مراسمات پیش بینی شده این هفته با مشارکت مردم و محوریت مساجد برگزار خواهند شد. در هفته بسیج بیش از ۲۰۰ برنامه برگزار خواهد شد و از این بین ۳۰ برنامه شاخص  داریم و برنامه‎ریزی ما به گونه ای است که هر شب یک برنامه شاخص در شهرستان آزادشهر اجرا شود.

 وی برنامه های هفته بسیج را به این شرح اعلام کرد: افتتاح حوزه مقاومت در نوده خاندوز با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تجهیز و مفروش کردن مسجد نبی اهل سنت محله اسلام آباد ازدارتپه با اعتبار 10 میلیون تومان، برگزاری ۷ یادواره شهدای و۲ شهید آبروی محله، تجمع بزرگ بسیجیان در روز 5 آذر در مصلی خاتم الانبیاء آزادشهر، دیدار با امام جمعه و تکریم خانواده شهدا، جانبازان و ایثار گران، طرح جهادگران سلامت و .... از برنامه ‎های هفته بسیج در شهرستان خواهد بود.

علیخانی درباره یادواره های شهدا شاخص این هفته تصریح کرد: یادواره شهید اهل سنت در محله اسلام آباد ازدارتپه با محوریت اتحاد و همدلی،  یادواره 40 شهید دهستان بخش چشمه‎ساران در روستای فارسیان و یادواره شهدای اهل سنت شهرستان آزادشهر در مصلی امام خمینی ره نگین شهر جزء یادواره های شاخص این هفته می باشد . 

فرمانده سپاه شهرستان آزادشهر درباره فعالیت‎های سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: سپاه آزادشهر، سال گذشته با پرداخت ۲۳ میلیارد ریال تسهیلات صفر درصد به بسیجیان در۱۳عرصه در حوزه امنیت غذایی و عرصه صنایع تبدیلی، در عرصه اقتصاد مقاومتی فعال بوده است. در زمینه صنایع تبدیلی (خشک کردن میوه) ۱۲ دستگاه خشک‎کن میوه جات خریداری و به متقاضیان داده شد و با هر دستگاه برای ۴ نفر مستقیم و 7 نفر غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد شد. 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در خصوص محرومیت زدایی، اردوهای جهادی را برپا کردیم و ۷۹۸ نفر روز در اردوهای ۷ روزه و ۱۴۷ نفر روز در اردوهای ۱۰ روزه شرکت و ۱۰ مدرسه توسط یکهزارو ۴۰ نفر به مدت ۱۰ روز نوسازی و بهسازی شده و در ۱۹ مرحله، ۲ هزار نفر از خدمات پزشکی و دارویی در مناطق محروم برخوردار شدند.

علیخانی ادامه داد: در بحث جهادگران سلامت پزشکی که در مناطق کم برخوردار انجام می شود برای ۳ الی ۵ سال آموزش و درمان رایگان مردم در دستور کار ما قرار دارد. همچنین در بحث بسیج همگام با کشاورز برای علمی کردن صنعت کشاورزی ، مهندسین بسیج کشاورزی به روستاها رفته و با مشاوره های علمی به کشاورزان باعث افزایش تولید زمینهای کشاورزی شدند و این موضوع ادامه خواهد داشت.

علیخانی در پایان جلسه از ارسال یک تریلی شامل ۱۷۶۰۰۰ آب معدنی یک ونیم لیتری و هم چنین ارسال یک کامیون مواد غذایی و پتو به مناطق زلزله زده کرمانشاه توسط بیسج خبر داد. وی همچنین گفت؛ هر پایگاه بسیج شهرستان مبلغ ۲ میلیون ریال پول نقد برای کمک زلزله زدگان در نظر گرفته است.

انتهای پیام/