Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25


همایش نقش مساجد و هیئتهای مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی ، به مناسبت دهه فجر، در سالن جلسات سازمان تبلیغات آزادشهر با سخنرانی مدیر حوزه علمیه الغدیر آزادشهر برگزار شد.

به گزارش تیتر آزاد، همایش نقش مساجد و هیئتهای مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی ، به مناسبت دهه فجر، در سالن جلسات سازمان تبلیغات آزادشهر با سخنرانی حجت الاسلام سید مصطفی میرفیضی مدیر حوزه علمیه الغدیر آزادشهر برگزار شد.

در این مراسم که مسئولین هیئتهای مذهبی آزادشهر شرکت داشتند، حجت الاسلام میرفیضی با تلاوت آیه ۸۷ سوره یوسف، اظهار کرد: (يَا بَنِيَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ يُوسُفَ وَأَخِيهِ وَلَا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ ۖ إِنَّهُ لَا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ؛ ای فرزندان من، بروید (به ملک مصر) و از حال یوسف و برادرش تحقیق کرده و جویا شوید و از رحمت خدا نومید مباشید که هرگز جز کافران هیچ کس از رحمت خدا نومید نیست.) از این آیه امید داشتن، انگیزه داشتن ، امید به یک فجر در زندگی داشتن و خیلی مطالب دیگر استفاده می شود.

مدیر حوزه علمیه الغدیر ادامه داد: امید حضرت یعقوب به لطف خداوند جل جلاله برای دیدن دوباره حضرت یوسف بعد از ۴۰ سال فراق و یقین آن حضرت به تحقق وعده الهی در این آیه ، دو درس امید به خدا در مشکلات و یقین به وعده الهی را به مومنان می دهد.

IMG 0547

سخنران همایش ضمن نقل داستان جنگ خندق، تصریح کرد: در آن جنگ که دشمنان اسلام همه با هم متحد شده بودند و به نوبه ای مجمع بین المللی راه انداخته بودند، رسول اکرم بعد از مشورت با اصحاب( که درس مشورت کردن در مسائل مهم و حساسی که جان و دین مسلمین در خطر است دادند) ، تصمیم به کندن خندق در دور شهر مدینه گرفتند و در قسمتی از مسیر اصحاب به سنگ سختی برخورد کردند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) خود کلنگ را گرفت و ضربه ای به سنگ زد و نوری به آسمان رفت، حضرت تکبیر گفت و فرمودند، شام را فتح کردیم، دوبار ضربه زد و قضیه تکرار شد و پیامبر بعد از تکبیر فرمودند روم را گرفتیم و در بار سوم با تکبیر فرمودند ایران را هم گرفتیم، عده ای که نفاق در دل انها بود پوزخندی زدند و گفتند، این فرد در خانه حبس شده ودر حال کندن خندق است، بعد از فتح قدرتهای زمان سخن می گوید.

حجت الاسلام میرفیضی افزود: پیامبر اکرم (ص) در آن لحظه داشت از اخبار غیبی در صدور انقلابش در آینده خبر می داد و این بخاطر یقین به وعده های حق تعالی بود. لذا فرزندش، خاک پای امیرالمومنین، امام خمینی (ره) که تربیت شده قرآن بود و الگوی قرانی داشت، در تبعید به شاه مفلوک فرمودند؛ کاری نکن که از مملکت بیرونت کنم، شاید آن زمان عده ای ایشان را مسخره کرده باشند اما وعده خدا در حمایت از مومنین و قیام کنندگان برای دستورات خدا حق است و به واقعیت پیوست.

مدیر حوزه علمیه الغدیر در ادامه گفت: آوردن پیراهن یوسف برای یعقوب که باعث شفای چشم نابینای او شد، نشان از حکومت حضرت یوسف برای حضرت یعقوب داشت و این انقلاب که روشنی چشم مومنان است نشانه از ظهور حضرت مهدی (عج) دارد.

سخنران مراسم در خصوص انقابهای دینی بیان کرد: ۳ انقلاب دینی در عالم ایجاد شده است. اولی آن انقلاب حضرت موسی بود و دومی آن انقلاب رسول ا... که در قران و احادیث به آنها پرداخته شده است. این انقلاب ها فراز و نشیب هایی، آسیبها و مخاطراتی هم در تاریخ داشته است و انحراف انقلاب ها بعد از حضرت موسی و پیامبر اکرم در قران و احادیث مشهود است.

وی ادامه داد: انقلاب سومی که با انگیزه دین و نه شکم انجام شده است، انقلاب اسلامی ما است و عده ای می خواهند این انقلاب را نیز به مانند دو انقلاب دینی قبلی به انحراف بکشند. آن زمانی که مولفه اسلام، قران، فرهنگ و عزت ملی مطرح بود، صدای همه بلند بود که انرپی هسته ای حق مسلم ما می باشد، اما وقتی در اثر سیاستگذاری های غلط، بی فکر و نافهم نسبت به انقلاب عده ای قدم بر می دارند، از آن همه آرمان، فلش را به سمت شکم و مادیات سوق می دهند.

IMG 0534

حجت الاسلام میرفیضی خاطرنشان کرد: کار به جایی می رسد که می گویند، اگر بخواهید آب هم داشته باشید باید با استکبار راه بیایید و آن حق مسلمی که ۸ سال داد زده اید را باید کنار بگذارید. حالا هم کم کم دارند به سوی حذف توان موشکی ما قدم بر می دارند.

مدیر حوزه علمیه الغدیر در خصوص نقش هیئت ها در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام خمینی در سال ۴۲ نسبت به دستور سخن نگفتن علیه شاه و اسرائیل موضع می گیرد و می فرماید، دستور داده شده است تا در منبرها، هیئت های و کانونهای مذهبی و مردمی از شاه و اسرائیل سخن نگویید، مگر شاه و اسرائیل از یک ریشه می باشند!

سخنران همایش ادامه داد: مساجد و هیئت های مذهبی همواره تاثیر زیادی بر مردم داشته اند و استکبار جهانی نیز این موضوع را فهمیده بود و برای همین سعی در ساکت کردن آنها داشت. اما ان مسیری را که استکبار نمی خواست ایجا شود، با یک رهبر سیاسی، دینی و بستر سازی هیئت های مذهبی و عزاداران حسینی باز شد.

وی افزود: اگر آن روز حضور مردم و هیئتهای مذهبی نبود، آیا آن بستر برای حضرت امام محیا می شد؟! در انقلاب های دینی ۳ ضلع مقدس داریم، خداوند متعال، رهبری و امت. امت همان توده های مختلف مردم می باشد و تنها توده ای که از اقشار مختلف مردم در آن وجود دارد، همین هیئت های عزاداری سید الشهدا است.

حجت الاسلام میرفیضی در ادامه به سیاست رفتاری اما سجاد (ع) در اسارت یزد اشاره کرد و گفت: در کاخ یزید، اما سجاد (ع) از این اهرم اجتماعی و دینی علیه یزید استفاده می کند. آنجا حضرت که شیطان زمان را رسوا می کند و کار به جایی می رسد که یزید مجبور به لعن عبیدا... می شود. یزد بعد از آن برای فرا فکنی، دستور به برگزاری ختم قرآن برای سید الشهدا و اهلبیت می دهد اما امام برای خنثی کردن این حرکت پلید شیطانی، در خرابه های شام روضه برپا می کند.

مدیر حوزه علمیه الغدیر افزود: حرکتی را که امام سجاد (ع) در آن موقع انجام دادند این مطلب را می رساند که شیطان برای نفوذ در توده های مردم از هر حربه ای استفاده کرده و اگر لازم باشد، برای امام حسین نیز عزاداری برپا می کند و باید مواظب باشیم گول نخوریم. باید ببینیم در کدام مراسم یزید و در کدام مراسم علی بن حسین (ع) نشسته است.

سخنران مراسم تصریح کرد: یکی از آفت های انقلاب های دینی ، در توده مردم اتفاق می افتد و چون رنگ دینی دارد، دشمنان از تشکلات دینی، مذهبی علیه انقلاب استفاده می کنند. برای همین است که مقام معظم رهبری فرمودند؛ ما امام حسین سکولار نداریم.یعنی هر اشکی نشانه صداقت دل نیست. همانطور که خداوند علی اعلی در قرآن کریم در خصوص برادران یوسف می فرمایند؛ از اشک چشم به دروغ استفاده کردند.

IMG 0549

وی ادامه داد: هیئتی که متعهد به ارزشها باشد و در آن روحانی از ظلم ستیزی و استکبار ستیزی بگوید و روشنگری کند، این هیئت به ضرر استکباراست، اما هیئتی که فقط در آن گریه و زاری باشد و از بصیرت افزایی خبری نباشد مورد حمایت استکبار و منافقین هم خواهد بود. می بینیم که از برای انحراف هیئت ها از مسیر اصلی چقدر هزینه می کنند و چه تبلیغاتی به راه انداخته اند.

حجت الاسلام میرفیضی خاطرنشان کرد: اگر دقت نشود کار از جایی که به ثمر می رسد از همانجا هم ضربه می خورد. استکبار از رویشهای انقلاب ما مانند سید حسن نصر ا...، شیخ ابراهیم زاکزاکی و ... می ترسد. حتی انها از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی نیز واهمه دارند. لذا ما باید توجه کنیم که در هیئت از معارف اسلامی و اهداف انقلاب اسلامی غافل نشویم و بصیرت افزایی و روشنگری جزء برنامه های اصلی هیئت باشد.

انتهای پیام/