Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

یک سناتور ارشد آمریکایی به دولت ترامپ نسبت به آغاز هرگونه جنگ با جمهوری اسلامی ایران هشدار داده است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از پلیتیکو، رند پل سناتور آمریکایی روز چهارشنبه به دولت ترامپ نسبت به آغاز جنگ با ایران بدون اجازه کنگره هشدار داده است.

بیشتر بخوانید
کناره‌گیری مصر از ائتلاف ضد ایرانی «ناتوی عربی»

پنس: روسیه و ایران هیچ کاری برای انجام دادن در ونزوئلا ندارند

رند پل در جریان نشست استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با خطاب قراردادن مستقیم مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده نسبت به آغاز جنگ با ایران حداقل بدون مجوز کنگره هشدار داد.

وی از پامپئو این سئوال را پرسیده است که آیا قانون 2001 میلادی مربوط به استفاده از نیروی نظامی که به نظامیان آمریکایی اجازه جنگ و نبرد با عاملان اصلی حملات تروریستی 11 سپتامبر را می دهد، شامل ایران نیز می شود.

پامپئو البته حاضر به پاسخ مستقیم به این سئوال نشد و گفت: ترجیح می دهم وکلا به این سئوال پاسخ دهند ولی شکی وجود ندارد که بین دولت ایران و القاعده ارتباط وجود دارد، گروهی که عامل اصلی حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 میلادی بوده است.

رند پل در ادامه افزود: شما اجازه کنگره برای جنگ با ایران را ندارید. تنها کنگره است که اعلان جنگ می کند.

حضور پامپئو در نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پس از اقدام خصمانه دونالد ترامپ در قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی است. این اقدام ترامپ نگرانی های زیادی را درباره وقوع درگیری های احتمالی بین آمریکا و نیروهای مورد حمایت ایران به وجود آورده است.

در حالی که این نشست قرار بود درباره پیشنهاد ترامپ برای کاهش 25 درصدی بودجه وزارت خارجه آمریکا برگزار شود ولی سناتورها ترجیح دادند ضمن رد پیشنهاد ترامپ درباره سیاست‌ها و راهبردهای کاخ سفید در قبال افغانستان و کره شمالی نیز صحبت کنند.

در حالی که بن کاردین سناتور ایالت مریلند این سئوال را مطرح کرد که آیا کره شمالی اقدامات معنادار و منطقی را درباره به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به برنامه‌های هسته‌ای خود انجام داده است، پامپئو سعی کرد تا موضوع را به سوی ایران منحرف کند و مدعی شد که "اطلاعاتی که ایرانی‌ها به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای به اشتراک گذاشته‌اند، جعلی و نادرست است."

انتهای پیام/