Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به نشست کمیسیون متبوعش از ارائه گزارش مسئولان آموزش و پرورش درباره پرونده تعرض به چند دانش‌آموز و نحوه لو رفتن سئوالات امتحانات نهایی خبر داد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما، سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست (سه شنبه 8 خردادماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: نشست امروز کمیسیون با حضور مسئولان آموزش و پرورش از جمله معاون آموزش متوسطه، معاون مدارس غیر دولتی، مسئول حراست و مسئول امتحانات آموزش و پرورش بودیم و درباره سه موضوع کمیسیون گزارش این مسئولان را استماع کرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع نخست در رابطه با پخش فیلم غیراخلاقی در یک مدرسه غیرانتفاعی در مدرسه‌ای در شمال غرب تهران بود، افزود: بر اساس گزارش مسئولان آموزش و پرورش فرد متخلف که معاون مدرسه بوده به همراه سایر عوامل مدرسه دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شده‌اند.

فرد خاطی که معلم هم نیست و به صورت قراردادی در سمت معاون مدرسه گمارده شده فیلمی غیراخلاقی را پخش می‌کند
وی با اشاره به اینکه مراجع قضایی مسئول رسیدگی به این پرونده و میزان وقوع جرم در مدرسه هستند، ادامه داد: اما آنچه مشخص است فرد خاطی که معلم هم نیست و به صورت قراردادی در سمت معاون مدرسه گمارده شده، فیلمی غیراخلاقی را پخش می‌کند و حتی اگر فقط همین مسئله هم باشد، برخورد شدیدی با متخلفان صورت می‌گیرد.

میرزاده تصریح کرد: بر اساس تصمیمی که امروز در کمیسیون اتخاذ شد از ادامه فعالیت این مدرسه جلوگیری و تصمیم بر انحلال این مدرسه اتخاذ شد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: موضوع دیگر مورد بحث در نشست امروز لو رفتن سئوالات امتحانات نهایی بود که مشخص شد فقط یک سئوال در روز نخست برگزاری امتحانات آن هم یک ربع پیش از برگزاری ورود دانش آموزان به جلسه امتحان فقط در یک محله این خطا رخ داده که با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این تخلف به دلیل خطای عامل انسانی بوده است که با عوامل لو رفتن سئوالات نیز بلافاصله برخورد و عوامل خاطی دستگیر شده‌اند.

میرزاده از تعریف فرآیندی جدید برای توزیع سئوالات امتحانی در مدارس خبر داد و گفت: بر این اساس مقرر شد سئوالات از مستقیما از آموزش و پرورش هر استان صبح اول وقت بدون هیچ گونه واسطه‌ای به شعب اخذ امتحانات نهایی منتقل شود تا مشکلی ایجاد نشود.

در روز نخست برگزاری امتحانات آن هم یک ربع پیش از برگزاری ورود دانش آموزان به جلسه امتحان فقط در یک محله سئوالات لو رفته است
وی ادامه داد: این روش در سه امتحان بعدی پس از لو رفتن سئوالات نیز تست شد و هیچ مشکلی ایجاد نشده است لذا جایگزین مناسبی به شمار می‌آید.

وی یادآور شد: موضوع سوم مطروحه در نشست امروز در خصوص شهریه مدارس غیردولتی بود که مقرر شد گزارشی از چگونگی برخورد با مدارسی که شهریه بالاتر از مقدار مصوب دریافت می‌کنند، مشخص می‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه آخرین دستور کار امرو کمیسیون بررسی پیش نویس کنوانسیون جهانی تایید وبه رسمیت شناختن صلاحیت‌های آموزش عالی (یونسکو) بود که درباره دانشجویان مهاجر و ارزیابی مدارک تحصیلی آن‌ها در سطح بین الملل دارد، که کمیته به ریاست دهمرده نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند تشکیل شد تا پیش نویس طرح نهایی شود.

پایان پیام/