Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مراسم رونمایی از سه بازی «سایه‌روشن» با عنوان تابستان سیاه با حضور جمعی از اصحاب رسانه و رئیس سازمان فضای مجازی بسیج برگزار شد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم رونمایی از بازی سوم از مجموعه «سایه‌روشن» با عنوان تابستان سیاه با حضور جمعی از اصحاب رسانه و رئیس سازمان فضای مجازی بسیج برگزار شد.

این بازی به ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب اسلامی در ششم تیر ۱۳۶۰ به دست منافقان کوردل، می‌پردازد.

در سایه روشن، تابستان سیاه روایتگر تابستان خونین سال ۶۰ خواهیم بود. که در روایتی نفس‌گیر، پر فراز و نشیب و مستند از اعلام اقدام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران توسط مجاهدین خلق در سی ام خرداد ۱۳۶۰ پس از عزل بنی صدر تا آغاز فصل ترورها، قدم به قدم با تلخ ترین و بی رحمانه ترین اقدامات تروریستی تاریخ معاصر ایران همراه خواهیم شد.

این بازی نخستین بازی موبایل ماجرایی با بیش از ۳۰ کاراکتر تعاملی و ده ها صفحه دیالوگ با صدا گذاری اساتید برجسته صدا و سیما و حضور استاد سعید مظفری در نقش کارگاه افشار است.

مخاطب در این بازی با بیش از یک ساعت گیم پلی در ۱۰ لوکیشن متنوع سرگرم می‌شود.

از ویژگی های برجسته این بازی می‌توان به داستان جذاب و درگیرکننده و روایت قصه در بیش از پلان موشن کمیک اشاره کرد.

گرافیک جذاب در ۳۰ بک گراند با جزئیات خیره کننده و رعایت بستر تاریخی به همراه استفاده از روزنامه، اسناد و تصاویر همچنین طرح معماها و چالش های منطقی و مینی گیم های متنوع از دیگر ویژگی های این بازی رایانه‌ای است.

از ویژگی های برجسته این بازی می‌توان به داستان جذاب و درگیرکننده و روایت قصه در بیش از پلان موشن کمیک اشاره کرد.

گرافیک جذاب در ۳۰ بک گراند با جزئیات خیره کننده و رعایت بستر تاریخی به همراه استفاده از روزنامه، اسناد و تصاویر همچنین طرح معماها و چالش های منطقی و مینی گیم های متنوع از دیگر ویژگی های این بازی رایانه‌ای است.

مسلم معین رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در این مراسم ضمن عرض خوشامد گویی به حضار گفت: سازمان فضای مجازی بسیج از یک‌سال گذشته با استفاده از ویژگی مردم‌پایه بودن توانسته با استفاده از یک مدل بومی و بهره بردن از ظرفیت پربار بسیج تحول جدی در عرصه فضای مجازی ایجاد کند.

وی ادامه داد: مقایسه آماری که بین ۸۸ تا ۹۶ و ابتدای ۹۷ تا امروز نشان می دهد که استفاده از ظرفیت بسیج در این فضا باعث شده است که موازنه قدرت به سمت نیروهای انقلابی پیش برود.

معین افزود: امروز مرکز متنا با حضور متخصصان و ظرفیت های بسیج به بازوی توانمند نه تنها سازمان بسیج بلکه همه مجموعه های انقلابی است که با تولید صدها و هزاران دقیقه انیمیشن های مختلف کات اوت و سه بعدی و ۳۶۰ درجه در کنار تولید بازی های رایانه ای به کسب جوایز بین المللی پرداخته است.

معین همچنین گفت: این مرکز می‌تواند با تولید محتوای مختلف با توجه به میانگین سنی مخاطب اقدامات مهمی را در عرصه فضای انجام دهد و رونمایی از بازی رایانه‌ای تابستان سیاه که روایت‌گر نحوه ترور رهبر معظم انقلاب اسلامی در ششم تیر ۱۳۶۰ است، در همین راستا شکل گرفت.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج تصریح کرد: بازی تابستان سیاه و یا سایه روشن روایت مستندی از حوادث سال ۶۰ و ترورهای که در اوج شقاوت های منافقین رخ داد بوده که حدود ۲۰ نفر در قالب یک تیم تخصصی بیش از یک سال و نیم روی آن زحمت کشیدند تا به ثمر بنشیند.

وی ادامه داد: این بازی با به تصویر کشیدن مسجد ابوذر و باغ آذری و ... فضای نوستالژیکی ایجاد می‌کند که به خوبی فضای ترورهای سال ۶۰ را نمایش داده که برای این بازی تحقیقات گسترده ای صورت گرفته تا کاملا مستند باشد.
حجت الاسلام مطلبی امام جماعت مسجد ابوذر هنگام ترور نافرجام حضرت امام خامنه ای در ادامه این مراسم اظهار داشت: حضور در این مراسم توفیقی است چرا که به مرور زمان با کهولت سن ممکن است این خاطرات به فراموشی سپرده شود.
وی با قرائت خطبه ای از نهج البلاغه گفت: هیچ زمانی نبوده است که بیشتر از زمان ما شیطان به جمع آوری عده و عده پرداخته باشد که شیطان مصادیق زیادی دارد.
با بیان اینکه منافقین هم یکی از نیروهای شیطان هستند تصریح کرد: آیات ابتدایی سوره بقره مردم را به سه دسته تقسیم می‌کند که دسته اول متقین هستند.
در ادامه افزود: یک دسته دیگر کافران هستند که حدود چند آیه به آن پرداخته است. اما دسته سوم منافقین هستند که در طول تاریخ اسلام بیشترین ضربه به مسلمانان از سوی آنها بوده است چرا که منافقین دو چهره دارند.
وی ادامه داد: بعد از انقلاب نقش و ضرر منافقین برای کشور و اسلام بیشتر از هر زمانی مشخص شد که مقام معظم رهبری در سال ۶۰ تنها یک نماینده مجلس بودند اما بصیرت و آگاهی ایشان باعث شد که منافقین برای ترور ایشان برنامه ریزی کنند.
با روایت خاطره روز ترور گفت: قرار بود که رهبر انقلاب که در آن زمان نماینده بودند یک روز شنبه قرار شد به مجلس جامع ابوذر بیایند و سخنرانی کنند. که در آن زمان یک تابلوی بزرگی در مسجد نصب کردیم و زیر ان را بلندگو قرار دادیم و دم مسجد گفتیم هر کس ضبط صوت می خواهد قرار بدهد زیر آن قرار بدهد و روی تریبون ضبط صوت گذاشته نشود.
امام جماعت مسجد ابوذر ادامه داد: در ادامه تماس گرفتند که رهبری به علت استیضاح بنی صدر نمی تواند بیایند و البته هفته بعد آقای خامنه ای تشریف آوردند و نماز را به امامت ایشان خواندیم که بین دو نماز ایستادند تا سخنرانی کنند.
حجت الاسلام مطلبی افزود: ایشان  در سخنرانی خود به پیروزی های مسلمانان در تاریخ اسلام اشاره کردند و گفتند علت پیروزی های مسلمانان داشتن اسلحه و سلاح نبوده بلکه هرجا نیروی ایمان به کمک مسلمانان آمد آنها پیروز شوند که نمونه آن جنگ احزاب و حنین است که در جنگ حنین زمین و زمان‌بر مسلمین تنگ و تاریک شد.
وی افزود: در ادامه این مراسم بلندگو شروع به سوت کشیدن کرد که رهبری گفتند این بلندگو را درست کنید و عقب رفتند که یکباره ضبط صوت منفجر شد و ترکش هایی که با برنامه منافقین قرار بود به قلب ایشان خورده و ایشان را شهید کند به دست ایشان خوردند.
امام جماعت مسجد ابوذر گفت: برخی ما را توبیخ کردند که وقتی نمی‌توانید امنیت را تامین کنید چرا ایشان را دعوت کردید هرچند آن روز خود حضرت آقا بدون برنامه قبلی حضور پیدا کردند که البته رهبری بارها اعلام کردند مسجد ابوذر مسجد خودمان است.
در پایان مراسم با حضور سردار غلامی، معاون هماهنگ کننده سپاه، حجت الاسلام مطلبی امام جماعت مسجد ابوذر مسعود بصیری مسلم معین و یاشار نادری رئیس موسسه بنیاد روایت فتح .... از این بازی رونمایی شد.
انتهای پیام/