Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در عمق ۱۷ کیلومتری زمین، حوالی مسجدسلیمان استان خوزستان را لرزاند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از راه دانا، هنوز کانون و شدت این زمین لرزه اعلام نشده است اما این زمین لرزه سبب وحشت مردم و خارج شدن آنها از منازلشان شد. بر اساس گزارشهای رسیده در استان خوزستان، این زمین لرزه علاوه بر اهواز در شهرهای شوشتر، باغملک، هفتکل، شوش، بندر ماهشهر، باغملک، دزفول و اندیکا هم احساس شده است.

این زمین لرزه در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه و ۳۳ ثانیه پیش از ظهر امروز دوشنبه رخ داده است. عمق این زمین‌لرزه ۱۷ کیلومتری از سطح زمین اعلام شده است.
تاکنون خسارتی از این زلزله در لرستان گزارش نشده است.
 کیامرث حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در گفت و گو با شبکه خبر، با اشاره به زمین لرزه 5.7 ریشتری خوزستان گفت: تیم های ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شدند و تا کنون آماری از میزان تلفات و خسارات گزارش نشده است.
وی با بیان اینکه مردم باید در این لحظه خونسردی شان را حفظ کنند به مردم توصیه کرد اگر در اثر زلزله آسیب و خساراتی در شهرها و روستا ها وارد شده گزارش آن را به ستاد بحران و فرمانداری ها علام کنند.
4 تیم ارزیاب و یک فروند بالگرد به خوزستان اعزام شده است
مرتضی سلیمی در گفت و گو با شبکه خبر گفت: 4 تیم ارزیاب و یک فروند بالگرد به خوزستان اعزام شده است و خسارت هایی که تا به حال گزارش شده در حد ریزش دیوار برخی منازل است.
وی افزود: به استان های چهارمحال و بختیاری و لرستان هم آماده باش داده ایم. مردم می توانند برای درخواست کمک و یا ارائه گزارش از آمار خسارات و تلفات با شماره 112 تماس بگیرند.
 تا این لحظه گزارشی در خصوص آسیب احتمالی این زمین لرزه مخابره نشده است.
فرماندار مسجد سلیمان:هنوز خسارات جانی گزارش نشده است
حیدر حجتی‌نیا فرماندار مسجدسلیمان ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان با اشاره به وقوع زمین لرزه شدید با قدرت 5.7 ریشتر در این شهرستان اظهار کرد: گزارش‌های مقدماتی از تخریب و خسارت به چند منزل در این شهرستان حکایت دارد.
وی با بیان اینکه هنوز گزارشی مبنی بر خسارات جانی گزارش نشده است، افزود: بیشترین خسارات و خرابی منازل در منطقه گلگیر به وقوع پیوسته است.
فرماندار مسجدسلیمان اضافه کرد: تیم‌های امدادی به مناطق مختلف شهرستان اعزام شده‌اند و کار بازدید از مناطق مختلف نیز در حال انجام است.
پس از وقوع زمین لرزه 5.7 ریشتری در مسجدسلیمان، وقوع دو زمین لرزه دیگر با شدت 3.9 و 4 ریشتر نیز در این منطقه گزارش شد.
20 مجروح و یک فوتی حاصل زلزله امروز در مسجدسلیمان/خسارت 50 درصد از روستاهای شهرستان
حیدر حجتی‌نیا ظهر امروز در تشریح آخرین خبرهای زلزله شهرستان مسجدسلیمان در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: در پی وقوع چند زلزله امروز در این شهرستان یک پیرمرد به دلیل ترس و اضطراب ناشی از زلزله شدید دچار سکته شد و جان خود را از دست داد.
وی افزود: در پی از زمین لرزه‌ها نیز 20 نفر از اهالی شهرستان دچار آسیب‌دیدگی شده که مراکز درمانی منتقل شدند، طبق گزارشات اعلام شده نیز جراحات آنها سطحی بود و مشکلی حادی در این زمینه برای آنها به وجود نیامد.
فرماندار شهرستان مسجدسلیمان با بیان اینکه در زمینه خسارات به دام خساراتی گزارش نشد بیان کرد: تیم‌های امدادی و کارشناسی بحران شهرستان برای بازدید از میزان خسارات و کمک به اهالی مناطق آسیب دیده به آنجا اعزام شدند.
حجتی‌نیا با اشاره به وارد شدن خسارت به یک جاده روستایی گفت: راه روستای جر یک نیز در پی زمین لرزه‌های امروز مسدود شد و تیم‌های امدادی و راه‌سازی به محل اعزام شده‌اند.
وی با بیان اینکه در زمینه خدمات برق، آب، گاز و تلفن در شهرستان هیچ مشکلی وجود ندارد اضافه کرد: بیش از 50 درصد از منازل مناطق روستایی دچار خسارت شده‌اند.
انتهای پیام/