Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از فساد پنهان در قراردادهای میلیاردی بازیکنان فوتبال را تشریح کرد.

به گزارش تیترآزاد، محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت پرونده فساد در فوتبال در مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، پرونده فساد در فوتبال در دوره نهم مجلس را قوی‌ترین کار در حوزه مبارزه با فساد در دوره نهم دانست و گفت: مستندات و گزارش‌‌های خیلی مفصلی درباره فساد در فوتبال در دوره نهم مجلس تهیه و به قوه قضائیه ارسال شد.

وی افزود: انتظار ما این است که قوه قضائیه سریع‌تر به موضوع فساد در فوتبال که مستندات آن ارسال شده است، رسیدگی کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از ارسال گزارش‌های جدیدی در رابطه با فساد در قراردادهای بازیکنان فوتبال به مجلس خبر داد و اظهار داشت: اخبار و گزارش‌های ناخوشایندی از قراردادهای میلیاردی بازیکنان باشگاه‌ها به مجلس واصل شده که واقعاً این قراردادها در این شرایط اقتصادی که بعضی‌‌ها محتاج نان شب‌شان هستند، هیچ توجیهی ندارد.

پورمختار ادامه داد: بستن قراردادهای، یک، دو و سه میلیاردی با بازیکن فوتبال هیچ توجیهی ندارد، این قراردادها منطقی و عاقلانه نیست و حتی ضرورت نیز ندارد که قراردادها به این شکل باشد.

وی با تأکید بر اینکه فساد در قراردادهای میلیاردی بازیکنان فوتبال مشهود است، اظهار داشت: این قراردادها می‌تواند دلیلی بر وجود فساد پنهانی باشد که در گزارشی که در مجلس نهم تهیه کردیم، به آن پرداخته شد؛ متأسفانه این فساد در فوتبال همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس اضافه کرد: قراردادهای میلیاردی برای بازیکنان فوتبال و پول‌هایی که از بیت‌المال پرداخت می‌شود، اصلاً درست نیست و به گسترش دامنه فساد دامن می‌زند، حتی ممکن است بخشی از این پول‌ها به خودِ بازیکن هم نرسد، اما به نام بازیکن و به کام دلالان باشد.

پورمختار افزود: توقع داریم که فدراسیون فوتبال و به‌خصوص آقای تاج با جدیت بیشتری به موضوعات فساد در فوتبال ورود کرده و بررسی‌های لازم را داشته باشد؛ بهتر است بر قراردادهای بازیکنان فوتبال ارزش‌گذاری شود.

وی تأکید کرد: در شرایط موجود، قراردادها به‌نوعی به مسئله‌‌ای رقابتی بین باشگاه‌ها تبدیل شده است و مانند سفته‌بازی شده که برای خرید و فروش کالایی شاهد آن هستیم، به‌طوری که برای خرید و فروش بازیکن نیز همین اتفاق می‌افتد و قیمت‌‌ها را اضافه می‌کنند و به یک باره قیمت غیرواقعی میلیاردی به‌روی یک بازیکن می‌گذارند که بازیکن نیز اصلاً در این حد و اندازه‌‌ها نیست و نمی‌تواند اثرگذار باشد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، قراردادهای بازیکنان فوتبال را بدون چارچوب و ضابطه دانست و تصریح کرد: قراردادها به‌شکلی است که هر رقمی که واسطه‌‌ها در بازار تعیین می‌کنند، بازیکن با همان ارقام میلیاردی خرید و فروش می‌شود؛ معتقدم قراردادها سلیقه‌ای است و هر کس پول بیشتری از باشگاه‌های دولتی و خصولتی بگیرد، قراردادهای سنگین‌تری بین آنها منعقد می‌شود.

پورمختار در پایان خاطرنشان کرد: در دوره نهم مجلس که موضوع فساد در فوتبال را مطرح و پیگیری کردیم، با تهمت‌ها و افتراهایی از سوی اشخاص به برخی همراه بود که انتظار داریم این پرونده به نتیجه مثبت برسد، امیدوارم در دوره ریاست آقای رئیسی بر قوه قضائیه  شاهد رسیدگی به این پرونده باشیم.

انتهای پیام/+