Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت داشتن هوشمندی ملت ایران در این برهه زمانی گفت: دشمن پیشنهاد می کند گفتگوهای طرفین انجام شود و این درحالیست که در برجام از بیش از 100 حق کشور انصراف داده شد و تمام تعهدات خود را عمل کردیم و پس از ان نیز امریکا کامل از توافق خارج شد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از مشهدپیام، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز در یادواره بزرگداشت شهید محمدحسن نظرنژاد از سرداران دفاع مقدس در حسینیه شهدا بهشت رضا(ع) اظهار کرد: به یاد شهدا بودن به این معنا است که در سیره شهدا تأمل داشته باشیم و مسیر شهدا را ادامه دهیم.

وی افزود: بزرگانی در این مسیر و حرکت چنین رویکردی را نسبت به شهدا داشته‌اند لذا امام علی(ع) در اوج مسائل سیاسی و اجتماعی در خطبه‌هایشان از یاران شهید خودشان یاد می‌کنند و راه حق را پیمودند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر یادی از شهدا می شود به این دلیل است که شهدا اگر مسیری را طی کردند در راه حق بوده است و قرآن را مبنای تمام زندگی قرار داده‌اند و اگر از دستورات دین سخن گفته می‌شد آن را اقامه می‌کردند.

وی افزود: شهدا دارای ویژگی ولایت‌مداری بودند و می‌دانستند رهبری چه کسی را بپذیرند و اعتماد و پیروی کنند و اگر طی سه دهه دشمن جرأت ندارد به مرزهای ایران اسلامی نزدیک شود، به دلیل جان فشانی شهدا است.

بر اساس مقاومت شهدا گزینه نظامی دشمن کارایی ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دشمنان می‌ترسند سراغ گزینه نظامی بروند چون این گزینه قبلا آزمایش شده و شهدا و رزمندگان به دشمن درسی داده‌اند که جرأت چنین کاری را ندارند.

وی افزود: دشمن اعلام کرده راهبرد فشار حداکثری را پی می‌گیرد اما بر اساس مقاومت نشان داده شده، فهمیدند گزینه نظامی جواب نمی‌دهد.

جلیلی با اشاره به اینکه خاطرنشان کرد: سلاح‌های پیشرفته و تجهیزات خاصی در زمان دفاع مقدس وجود نداشت، اما شهدا معادلات دشمن را برهم زده است و بعد از سی سال اذعان دارند که نباید سراغ این گزینه بروند.

وی ضمن تأکید بر این مطلب که مراودات سیاسی خرمشهر را آزاد نکرد افزود: باید تأمل داشته باشیم چه چیز برای کشور می تواند موفقیت به همراه داشته باشد چراکه ایران به گفته دشمنان همراه با مقاومت، پیشرفت نیز داشته است.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی گفت: امام علی(ع) می فرمایند، شهدا ضرر نکردند، در معامله موفق با خداوند بهترین سودها را بردند البته داشتن بهترین ها با مجاهدت و بصیرت صورت می‌گیرد.

وی افزود: یکی از موضوعاتانی که بسیار اهمیت دارد که از خداوند باید خواسته شود که انچه که انجام می‌دهیم همان چیزی باشد که فردا از آن سوال می‌شود لذا حرکت مجاهدانه در زمان مؤثر خودش دارای اهمیت است.

باید نسبت خودمان با وظیفه‌ای که در برابر شهدا را بدانیم

جلیلی با بیان اینکه شهدا دچار تردید و تزلزل در برابر ولایت نشدند و دانستند در زمان خودش چه کاری کنند اظهار کرد: مخاطب اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند خرمشهرها در پیش است، کیست؟ اگر امروز میخواهیم بگوییم مانند شهدا عمل می کنیم باید به رهبری اعتماد و تبعیت کنیم.

وی افزود: همانند فرماندهان جنگ باید بررسی شود که چه خرمشهرهایی در پیش است که باید آزاد شود و هر کدام چه وظیفه‌ای داریم و امروز باید نسبت خودمان با وظیفه‌ای که در برابر شهدا داریم روشن کنیم و بدانیم وظیفه چیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس نیز علیرغم شهدا و رزمندگانی که برای عملیات و حضور در جبهه ها کیلومترها حرکت می‌کردند، کسانی بودند در شهرها مشغول فعالیت و عبادت خودشان بودند تصریح کرد: دشمن نقشه فشار حداکثری را اعلام و اعمال کرده است لذا نقش هر یک از افراد باید برای کم کردن این فشار مشخص شود و بدانیم برای معکوس کردن این فشار با چه عملیاتی باید رفتار کنیم.

دشمن هرگاه نتوانسته در میدان موفق شود، رو به تزویر و فریب آورده است

وی افزود: دشمن هرگاه نتوانسته در میدان موفق شود، رو به تزویر و فریب آورده است لذا دشمن می ‌اند وقتی نمی تواند در برابر جبهه حق ایستادگی کند باید در اصحاب حق تردید و تزلزل ایحاد کند.

جلیلی ضمن تأکید بر برداشته شدن فضای تردید خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر این تأکید دارند که دشمن بواسطه ترفند فشار حداکثری اعلام می کند در پی جنگ نبوده و حاضر به گفتگو هستم لذا این ترفندها از طرف دشمن برنامه‌ریزی می‌شود و راهبرد خودش را پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه دشمن قصد دارد برای نفع خودش فشار اقتثادی را افزایش می دهد و می خواهد متقابلا ایران اقدامی هزینه‌دار برای دشمن نکند افزود: دشمن جنگ را بر اساس فشار اقتصادی و تحریم‌ها شروع کرده است و لذا بر اساس این فشار ها باید طرف مقابل پای میز مذاکره ینشیند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فضای غبارالود توسط دشمن ایجاد شده و لذا بر اساس این ترفندها وظیفه داریم، البته ملت ایران نقشه و مسیر دشمن را درک می کند چراکه دشمن مانع پیشرفت می شود.

دشمن جنگ را بر اساس فشار اقتصادی و تحریم‌ها شروع کرده است

وی با اشاره به ضرورت داشتن هوشمندی ملت ایران در این برهه زمانی افزود: دشمن پیشنهاد می کند گفتگوهای طرفین انجام شود و این درحالیست که در برجام از بیش از 100 حق کشور انصراف داده شد و به تمام تعهدات خود را عمل کردیم و پس از ان نیز امریکا کامل از توافق خارج شد و نشان دادند دشمن به هیچ تعهدی پای بند نیستند.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی اظهار کرد: نباید برای هر مطلب حقی، تا آن را تجریه نکنیم و هزینه سنگین ندهیم، به باور نرسیم؛ امروز خوش بین ترین افراد در کشور می گویند به امریکا نمی توان اعتماد کرد که البته همین مطلب را رهبر معظم انقلاب چندین سال گذشته تأکید کرده بودند.

وی با بیان اینکه اروپا با آمریکا تفاهم راهبردی علیه ایران دارند افزود: چرا این فریب توسط کسانی در کشور دوباره تکرار می شود و قطعا صبری که دشمن را گستاخ کند، صبر راهبردی نیست.

جلیلی تصریح کرد: دشمن به اقتدار ایران اسلامی معترف است، نتیجه این است که تفکر مقاومت است و دل نیستن به دشمن بایستی پیگیری شود.

تمام ابزار دشمن، هراس و ترساندن است

وی افزود: انگیسی‌ها که در زمانی اقتدار نظامی فراوان داشت امروز کشتی انگلیسی به دلیل حرکت خلاف در آب‌های سرزمین ما توقیف می‌شود و هیچ غلطی هم نمی‌تواند بکند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دشمن می‌داند در برابر ملتی که برای حق خود ایستاده هیچ غلطی نمی تواند بکند و از ایستادگی، پیشرفت و تکثیر ملت نگران هستند.

وی افزود: تمام ابزار دشمن، هراس و ترساندن است و باطل‌السحر آن نترسیدن است و این عنصر موفقیت‌ها را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/