Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

سخنرانی رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در شورای آب و خاک استانداری کرمانشاه با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش تیترآزاد به نقل از مرصاد، سخنرانی عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در جلسه شورای آب و خاک استانداری کرمانشاه حاشیه هایی را به همراه داشت.

وی علاوه بر اینکه صرفه جویی و مدیریت در مصرف آب را وصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی که "عاشق آب" بود دانست، خواستار عدم دسترسی کشاورزانی که آب را با بهره وری پایین به محصول تبدیل می کنند شد و گفت: این آب کمیته امدادی و هلال احمری نیست.

کلانتری همچنین با قاطعیت از بی دانشی متخصصین و متولیان بخش کشاورزی حرف زد و خواستار اوردن خارجی ها در این حوزه شد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با ابراز نگرانی از عملکرد جهاد کشاورزی این مجموعه را در حال تراشیدن هزینه ای با دو برابر بودجه مسکن مهر برای دولت توصیف کرد و گریزی هم به سیاست خارجی ظریف قبل از فراهم شدن زمینه های اقتصادی تعامل با دنیا زد.

این مقام ارشد دولتی تصریح کرد: نظام بهره برداری درست باید در کشور الگو شود و البته الزامات فرهنگهای بومی را هم رعایت کرد. بهره وری و پس از آن راندمان باید در اولویت باشد. ما علی رغم همه متخصص هایی که داریم چیز زیادی از کشاورزی نمی دانیم. نباید به ما بربخورد که بلد نیستیم بلکه باید یادبگیریم.

وی گفت: پیشنهاد می کنم یک خارجی را بیاورید در بخش کشاورزی، که به ما یاد بدهد. من بخش کشاورزی و مهندسین خودمان را می شناسم که می گویم یک خارجی را بیاورید. باید استخراج کنید که چقدر می توانید تولید کنید.

قبل از بهبود تعامل با دنیا به فکر قیمت تمام شده محصولاتمان باشید

کلانتری خاطر نشان کرد: تنها تولید ایرانی که در کشاورزی با توجه به قیمت تمام شده آن در دنیا قابل رقابت است فقط کیوی است. قبل از بهبود تعامل با دنیا اول باید فکری برای قیمت تمام شده خود بکنیم. آقای ظریف با بهبود روابط می خواهد کیوی بفروشد؟

وی افزود: مشکل ما در انتقال تکنولوژی است که باید فکری برای آن بکنیم. فقط برخی از کشاورزانی که ارتباطات خارجی دارند کمی در این زمینه موفق بوده اند. این است که می گویم به خارجی ها نیاز داریم و توان داخلی پاسخگو نیست.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: حتما باید تولیدات را به صورت به هم پیوسته دید. تعاونی ها و بخش خصوصی را هم همینطور تا اینکه بهره وری بهتری داشته باشید. این ها را نه جهاد کشاورزی و نه وزارت نیرو و هیچکس در کشور نمی تواند به شما بگوید، من میشناسم اینها را، یک نفر مشاور خارجی از کشورهایی که خیلی هم گران نیستند بیاورید تا به شما بگوید، فوقش یک میلیون دلار هزینه می کنید. هر کس در کشور به شما بگوید می تواند دروغ می گوید.

کلانتری گفت: من نگران سیاست های وزارت جهاد کشاورزی هستم و امیدوارم که عملی نشود. گفته اند می خواهند ۵۰ هزار هکتار گلخانه در کشور ایجاد کنند این دو برابر مسکن مهر بودجه می خواهد. صد هزار میلیارد تومان پول می خواهد. بالاترین راندمانها را داشته باشند بازارش را نخواهند داشت. با طناب خرید تضمینی دولت در چاه نروید. دولت در تامین حقوق پرسنل خودش هم مانده است.