Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نماز جمعه این هفته آزادشهر امروز مورخ 12 شهریور 1395 با حضور پرشور مرد برگزار شد. محمد اسماعیل قلی پور امام جمعه آزادشهر در خطبه اول درباره غیبت و در خطبه دوم به درسهایی که از مناسبتهای هفته می شود گرفت اشاره کرد.

به گزارش تیتر آزاد ، نماز جمعه این هفته آزادشهر امروز مورخ 12 شهریور 1395 با حضور پرشور مرد برگزار شد. محمد اسماعیل قلی پور امام جمعه آزادشهر در خطبه اول درباره غیبت اظهار کردند: یکی از صفات مومن غیبت نکردن است. غیبت یعنی حرفی را پشت سر برادر و خواهر دینی بزنید که او راضی نیست و او را ناراحت می کند.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: یکی از نعمتهای خداوند زبان است که اگر مهار نشود دشمنی و مشکلات دنیوی و اخروی ایجاد می کند. خداوند علی اعلی برای اینکه زشتی غیبت را به مردم نشان دهد می فرماید: آیا دوست دارید گوشت مردار برادر مرده خود را بخورید، غیبت کردن به مانند همان خوردن گوشت برادر مرده است.

حاکم شهرستان آزادشهر افزود: ابوذر غفاری از رسول ا... پرسید غیبت چیست؟ رسول ا... جواب دادند : آن چیزی که پشت سر برادرت بگویی که او دوست ندارد. ابوذر گفت: اگر آن گفته در او باشد چه؟ پیامبر فرمودند: اگر در او باشد غیبت کرده ای و الا به او تهمت زده ای.

قلی پور درباره آثار غیبت کردن گفت: امام علی می فرماید: بر شما باد دوری از غیبت، زیرا خدا را با شما دشمن می کند و مردم را از شما دور می سازد و اجر کارهای خیر شما را می برد. ( هرچه کار صالح کرده اید از بین میرود) 

وی ادامه داد: پیامبر فرمودند: کسی که غیبت می کند تا 40 شبانه روز نماز و روزه او قبول نمی شود مگر صاحب غیبت رضایتش را اعلام نماید. و در جای دیگر رسو ا... فرمودند: بهشت برای سه گروه حرام است، آنکه منت می کذارد، آنکه غیبت میکند و آنکس که شرب خمر میکند.

حجت الاسلام والمسلمین در پایان خطبه گفت: این آثار برای غیبت کننده و شنونده غیبت است لذا از محافل غیبت دوری کنید و از آن یکدیگر را نهی کنید.

 امام جمعه شهرستان خطبه دوم را به بیان مناسبتها پرداخت و گفت:در این هفته ماه ذی الحجه آغاز می شود. این ماه ماه امتحان است و اولیای الهی در این ماه معرفی شدند و مردم امتحان شدند که چقدر پیروی میکنند. دراول این ماه ازدواج امام علی و حضرت زهرا را داریم که از خواستگاری تا ازدواج آنها یک رروز بیشتر طول نکشید و پیامبر اسلام فقط با تهیه لوازم ضروری و مهریه اندک آنها را به خانه بخت فرستاد و این نشان می دهد که فرهنگ اسلامی در ازدواج آسان است. 

قلی پور ادامه داد: در روایات داریم بهترین زنان آنهایی هستند که مهریه اندک دارند و زنانی که مهریه زیاد دارند شوم هستند و بدبختی بهمراه می آورند. اما متاسفانه فرهنگ غرب در ما نفوذ کرده است و دنبال تجملات و چشم وهم چشمی رفته ایم. انتخابها، ازدواج ها وشیوه زندگی ما رنگ و بوی غربی گرفته است و مشکلات جامعه را زیاد کرده است.

وی افزود: برای یک جوان تصمیم به ازدواج گرفتن حداقل یک سال وقت می خواهد. می گویند باید جهیزیه درست کنیم، باید تالار ببینیم در حالی که پیامبر در یک شب امام و حضرت فاطمه را به خانه بخت فرستاد. خیلی از وسایل جهیزیه لازم نیست. تالار و مراسمات آنچنانی لازم نیست ، جوانها مانده اند در پشت سد مشکلات ازدواج و برای رفع این مشکلات نیاز به قهرمان دارند.

امام جمعه در ادامه به شهادت آیت ا... قدوسی و سرتیپ وحید دستجردی اشره کرد و اظهار کرد: در هر هفته می بینیم که رد پای منافقین در شهادت افراد پاک این انقلاب نمایان است. این خیلی سخت است، عده ای که خود ضربه خورده از منافقین هستند برای اینکه روی انتن بمانند در تطهیر منافقین صحبت می کنند. آخر به چه قیمت می خواهید روی آنتن بمانید.

قلی پور درباره مناسبتهای شهادت رئیس علی دلواری و شهدای 17 شهریور گفت:  دلواری وقتی دید اسلام و کشور در خطر است ساکت نشست. در 17 شهریور هم مردم که دیدند اسلام در خطر است از خانه ها بیرون امدند. امام خامنه ای فرمودند: روحیه انقلابی نباید از بین برود و باید دشمن را شناخت و توطئه های آن را رصد کرد و با آنها مبارزه کنیم و همواره در صحنه باشیم.

وی در آخر خطاب به همه دشمنان اسلام عرض کردند: اگر بخواهید نسبت به مملکت ما کوچکترین آسیبی وارد کنید پاسخ جمهوری اسلامی کوبنده خواهد بود و آنچنان به شما ضربه می زنیم که شما نفهمید از کجا ضربه خورده اید.

 

 

z2

 

 

z3

انتهای پیام/