Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

گرد همایی مبلغین زکات امروز در دفتر امام جمعه آزادشهر برگزارشد. دراین گرد همایی امام جمعه آزادشهر درباره اهمیت زکات و لزوم تشویق مردم به این واجب الهی صحبت کرد.

به گزارش تیترآزاد٬ امروز گرد همایی مبلغین زکات در دفتر امام جمعه آزادشهر برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمین عین ا... شهابی امام جمعه آزادشهر دراین مراسم با اشاره به آیات قرآن درباره زکات اظهار کرد: زکات فریضه واجب فراموش شده دوران ما است. متاسفانه متدینین و معتقدین کشور ما آنطور که باید و شاید به فریضه زکات توجهی ندارند و ما نتوانسته ایم جایگاه زکات را مثل نماز به مردم بشناسانیم.

عین ا... شهابی  در ادامه افزود: اگر در قرآن کریم دقت کنیم می بینیم که هیچ سوره ای نیست که درآن از زکات سخنی به میان نیامده باشد. خداوند در ابتدای سوره های قرآن بسم ا... الرحمان الرحیم را آورده است که رحمانیت و رحیم بودن خداوند بحث زکات را مطرح میکند.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: در ابتدای سوره بقره خداوند متعال می فرماید: از آن مالی که من به شما عنایت کرده ام انفاق کنید. وقتی خدا به ما عنایت داشته است پس ما هم به بندگان او عنایت داشته باشیم و مالی را که مال دیگری است با دیگران مصرف کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در زمان رسول ا... زکات اجباری بود و پیامبر مامورینی را می فرستادند تا ازمردم زکات مالشان را جمع آوری کند. ائمه اطهار نیز بر این فریضه الهی تاکیدات فراوانی داشتند.

شهابی گفت: متاسفانه امروز بحث احیاء فریضه زکات را مطرح می کنیم. زکات در کنار نمازاست و احیاء معنی انچنانی ندارد. برای مردم باید روشن شود و بدانند که زکات از واجبات ضروری و مهم دین اسلام است و رشد فکری٬ دینی٬ مالی ٬ سیاسی و اجتماعی ما با زکات گره خورده است چون زکات به معنی رشد مال٬ رشد فکر و رشد اعتقادات دینی است.

امام جمعه آزادشهر تاکید کرد: اگر زکات جایگاه خود را دربین مردم پیدا کند دیگر هیچ دغدغه و مشکلی در هیچ عرصه ای نخواهیم داشت. چون فقر است که کفر می آورد٬ اگر فقر در جامعه ریشه کن شود و مسلمانان دغدغه مالی نداشته باشند٬ بطور حتم در مسائل دیگر موفق خواهند بود.

وی در آخر اعلام کرد: من مطمئن هستم اگر مردم زکات مال خود را بپردازند ٬ دیگر فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/