Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

با دعوت اداره میراث فرهنگی و گردشکری و اداره ارشاد شهرستان آزادشهر٬ چند گروه موسیقی از گروه های برجسته کشوری که در دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گلستان شرکت کرده بودند٬ دیشب در شهرستان آزادشهر برنامه اجرا کردند. 

به گزارش تیتر آزاد٬ با دعوت اداره میراث فرهنگی و گردشکری و اداره ارشاد شهرستان آزادشهر٬ چند گروه موسیقی از گروه های برجسته کشوری که در دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گلستان شرکت کرده بودند٬ دیشب در شهرستان آزادشهر برنامه اجرا کردند. 

در این مراسم یک گروه ضربی دف از گلستان با سرپرستی خانم ریاحی و گروه زاگرسیان ایران زمین به سرپرستی داریوش نظری از لرستان و گروه تالار از گیلان به سرپرستی حمید گوهرنیا شرکت کرده بودند.

10

رحمان فرمانی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به دنبال ان هستیم٬ موضوع حفظ ٬ احیاء و معرفی فرهنگ مردم کشور به نسل فعلی و نسل آینده است.

فرمانی ادامه داد: دهمین جشنواره اقوام ایران نیز در همین راستا در حال برگزاری است. البته با برگزاری این جشنواره ها سعی داریم استان خود را به هموطنان عزیز و مرد کشور های دیگر بشناسانیم و اینجا را توقفگاهی برای گردشگران ایران و جهان کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان افزود: ۴۲ نهاد برای بحث گردشگری باید با هم هماهنگ باشند و وظایف خود را انجام دهند تا ما بتوانیم استان را قطب گردشگری و شهرستانها را توقفگاه گردشگران کنیم.

وی گفت: آزادشهر نقاط گردشگری خوبی دارد ولی از لحاظ رفاهی و تفریحی هنوز به نقطه ایده آل نرسیده است و ما جلسات زیادی در این راستا برگزار کرده ایم . امسال به فرموده مقام معظم رهبری٬ سال اقدام و عمل است و ما باید دیگر وارد عمل شویم و از جلسه گذاشتن های پیاپی نتیجه ای حاصل نمی شود. 

 

9

غلامرضا قاضوی معاون فرماندار شهرستان آزادشهر در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمد گویی به گروه های موسیقی در سخنانش اظهار کرد: اجراي موسيقي سنتي وآيني که بصورت زنده در نقاط مختلف برگزار مبگردد وامشب هم در سينماي آزادشهر انجام ميشود براي شناساندن فرهنگ و آداب و سنن اقوام باهدف توسعه وگسترش گردشگري وصنايع دستي و افزايش درآمد خانوارها وبويژه روستائيان و کاهش آسيب هاي اجتماعي که امروزه متاسفانه دشمنان ايران اسلامي جوانان ابن مرزوبوم را از طريق شبکه ها وفضاهاي مجازي هدف قرار داده اند مفيد ولازم ارزيابي ميشود وبايد سعي گردد از اين طريق ظرفيت ها وپتانسيلهاي شهرستان واستان به تمامي نقاط کشور وجهان براي جذب مخاطبان معرفي گردد وبهره برداري شود و در اجرا رعايت شن وشئونات و ايثار وگذشت وفداکاريهاي امت اسلامي مورد توجه قرار گيرد .تا انشالله با رونق کسب وکار وايجاد اشتغال رفع بخشي از مشکلات در جامعه را شاهد باشيم.

 

a6

 

داریوش نظری سرپرست گروه زاگرسیان ایران زمین در گفتگو با خبرنگار ما گفت: گروه زاگرسیان ایران زمین حدود ۲۰ سال است که برای اشاعه فرهنگ٬ فرهنگ لری٬لکی و سنتی در جشنواره های مختلف شرکت می کند. این گروه در چندین جشنواره داخلی مقام اول را کسب کرده است اما شاخص ترین مقام گروه کسب رتبه اول در فستیوال دبی در سال ۸۲ بود که در آن از ۶۲ کشور صاحب موسیقی محلی حضور داشتند.

نظری در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد:  ما در رابطه با فرهنگ تلاش می کنیم و امیدواریم آن چیزی را که مردم دوست دارند را ارائه دهیم و دل آنها را شاد کنیم زیرا ما خود را بدهکار مردم می دانیم و رضایت خاطر آنها را بر خود واجب می دانیم. 

سرپرست گروه زاگرسیان ایران زمین در سخنانش عنوان کرد: موسیقی های محلی ایران برای شادی دل مردم اجرا می شود و اگر گاهی آهنگ غمگینی دارد بطور حتم پشت آن تفکری نهفته است و پیغامی را به همراه دارد. 

وی در آخر از زحمات رزاقی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری آزادشهر تشکر کرد و وی را جوانی دلسوز و متفکر معرفی کرد.

 

s1

 

خانم ریاحی سرپرست گروه گلستانی در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: این گروه را به تازگی تشکیل داه ایم. در  ابتدا گروه تنها با چند تن از بانوان که شاگردان من بودند تشکیل شد اما بعد برای اینکه بتوانیم ترانه سرایی نیز در گروه داشته باشیم از چند هنرمند مرد برای همکاری در گروه دعوت کردیم.

ریاحی افزود: اعضای این گروه از هم استانی های گلستانی هستند اما به دلیل اینکه خواستگاه دف در کشور ما در کردستان است ما تصمیم گرفتیم موسیقی کردی را برای این جشنواره انتخاب کنیم.

وی در آخر از زحمات مسئولین و مردم شهرستان آزادشهر تشکر کرد.

a8

 

حمید گوهر نیا سرپرست گروه تالار در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: گروه تلار( تالار) با این ترکیب جدید حدود ۶ ماه است که همکاری می کنند. ما  سه مقام بین الملیی از جشنواره های ترکیه٬ آذربایجان و ارمنستان داریم و در تمامی جشنواره های کشوری شرکت کردیم ایماما همیشه جشنوار گلستان برای ما ارج وقرب دیگری دارد.

لازم به ذکر است بدانیم٬ پدیده جشنواره اقوام در کرمان٬ همین حمید گوهر نیا بود است که به عنوان سرپرست گروه فعالیت می کند.

 

11

 

محمد رزاقی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان آزادشهر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: جشنواره فرهنگ اقوام برای شناساندن موسیقی آیینی و سنتی٬ صنایع دستی ٬ پوشاک ٬ خوراک و آداب و سنن شهرهای مختلف به یک دیگر برگزار می شود. این جشنواره ۹ دوره در استان گلستان برگزار شده است و این اولین بار است که چند گروه از حاضرین در جشنواره در آزادشهر برنامه اجرا می کنند.

رزاقی ادامه داد: شهرستان آزادشهر در مسیر گردشگری واقع شده است و پتانسیل گردشگری بالایی نیز در ان وجود د دارد. بطور مثال روستای فارسیان آزادشهر می تواند یک برند گردشگری برای استان باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان آزادشهر افزود: برنامه ریزی در بحث صدور مجوز برای اقامتگاه های بوم گردی داریم و وام های ۴ درصد برای ساخت مکانهای گردشگری در نظر گرفته ایم.

وی در پایان گفت: ما از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای سرماه گذاری در این موضوع استقبال می کنیم و آمادگی کامل برای واگذاری برخی از مکانهای تاریخی از جمله کاخ خوشیلاق به بخش خصوصی را داریم. 

 

a1

 a2

a3

a4

a5 

2

a8

گروه تالار از گیلان

a9

گروه ضربی دف از گلستان

a11

گروه زاگرسیان ایران زمین از لرستان

3

5

6

 

انتهای پیام/